Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modificatie oude Canon flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modificatie oude Canon flitsers

    Ik bezit twee oude Speedlite 540EZ flitsers en deze zijn zeer prettig voor strobist fotografie omdat deze flitsers krachtig zijn en tegen een stootje kunnen.
    Wat ik alleen miste aan deze flitser is een sync poort om via een kabel de flitser aan te sturen ivp. de hotshoe. Dit is handig als ik gebruik maak van een softbox omdat de radio trigger dan niet onder de flitser past. Ik heb daarom de flitsers aangepast en heb een sync poort (3.5mm jack) toegevoegd.
    Ik heb een pagina gemaakt met uitleg hoe ik dit heb uitgevoerd: Lees hier meer


    Groeten Michael
    Last edited by mmuetst; 20 september 2010, 18:10.

  • #2
    Re: Modificatie oude Canon flitsers

    Werkt uje hotshoe dan nog?
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Modificatie oude Canon flitsers

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      Werkt uje hotshoe dan nog?
      jawel alles werkt zoals het moet werken. Het is niet aan te raden om de hotshoe en de sync poort tegelijk te gebruiken (maar waarom zou je dat doen?). Ik heb wel twee flitsers via één trigger aangestuurd, en dat gaat prima.
      Ik weet nog niet of andere typen oude Canon flitsers geschikt zijn voor deze modificatie.

      Groeten Michael

      Comment


      • #4
        Re: Modificatie oude Canon flitsers

        Was nog vergeten een waarschuwing te plaatsen:

        Waarschuwing: In raportage flitsers kunnen elektronica componenten onder hoogspanning staan! Aanraken van deze componenten kan schadelijk zijn voor je lichaam. Maak de flitser niet open als deze net geladen is (wacht dan liever een paar dagen) en verwijder alleen de voet van de flitser.

        Ik ben zelf elektronica monteur geweest en weet wat ik doe en moet laten, bij twijfel flitser gewoon dicht laten zitten.

        Groeten Michael

        Comment


        • #5
          Re: Modificatie oude Canon flitsers

          knap gedaan, en netjes uitgelegd. toppie
          People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
          http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

          Comment


          • #6
            Re: Modificatie oude Canon flitsers

            Is prachtig gedaan, en zal zeker een aanwinst zijn in het gebruik, voor diegenen die het niet aandurven zou ik de blokjes van Flash zebra.com aanraden.


            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Modificatie oude Canon flitsers

              Bedankt Jeff voor je aanvulling. Deze oplossing is bijvoorbeeld handig voor de Canon Speedlite 430EX /430EX II flitser want daar is het inbouwen van een plug bijna geen doen.

              Groeten Michael

              Comment


              • #8
                Re: Modificatie oude Canon flitsers

                Als je niet zo handig met een soldeerbout bent kan je gewoon die canon verkopen en een Yongunuo flash kopen...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Modificatie oude Canon flitsers

                  Ja of een nog meer betrouwbaarder merk als Lumopro (maar volgens mij hadden u en ik die discussie al gevoerd). Ik ben trouwens bezig om een Yongnuo te kunnen testen, helaas geeft de fabrikant van dit merk niet thuis als je netjes een mailtje stuurt. Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van dit merk, maar wel van de firma die er achter staat. Voor mijn workshop, die ik binnekort ga geven bij de ontmoet en groetdag van Dutchheaven (www.ontmoetengroetdag.nl),
                  heeft Lumopro een LP160 flitser beschikbaar gesteld. Toch wel netjes van hun dat ze willen meewerken. Ook andere bedrijven in Hong Kong willen meewerken: www.Pixelhk.com zij maken triggers met TTL ondersteuning, maar zijn een stuk goedkoper dan Pocketwizard. Helaas is hun nieuwe product King Wireless TTL Flash Trigger nog niet in productie (wel op hun site te zien) maar ik kreeg wel netjes een mailtje terug van deze firma.
                  De firma Phottix, zij hebben mij ook als spullen geleverd voor mijn workshop. Ik snap dat U helemaal wild bent van Yongnuo...maar er zijn ook nog andere merken
                  trouwens zou ik die Canon flitsers voor geen goud weg doen. Bediening is niet optimaal, maar het zijn wel werkpaarden die tegen een stootje kunnen (van dat vooroorlogse plastic, als u mijn begrijpt) Ook mijn Nikon SB-28, prachtige flitser, kan geen chinees tegen op!

                  Groeten Michael

                  Comment


                  • #10
                    Re: Modificatie oude Canon flitsers

                    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                    Ik ben trouwens bezig om een Yongnuo te kunnen testen, helaas geeft de fabrikant van dit merk niet thuis als je netjes een mailtje stuurt.
                    als je naar Belgiumdigitallife komt, kan je ze eens uittesten... ook de RF602's...

                    Ik geef er een paar strobist workshops... en heb al m'n spulletjes mee...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Modificatie oude Canon flitsers

                      Had die oproep al gezien, leuk zo'n dag maar voor mij iets te ver weg. Ik woon in Utrecht (Nederland) veel succes met uw workshops!

                      Groeten Michael

                      Comment

                      Working...
                      X