Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

a ietsie pietsie tiny spider + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • a ietsie pietsie tiny spider + Update

    toen ik gisteren morgen de druppeltjes
    aan het fotograferen was in de tuin
    was deze zalig z'n web aan het spinnen
    een heel klein ding kleiner dan de dauw druppels
    dan vraag je toch wel af
    wat wil dat kleine ding nog vangen



    bij deze een verbeterde versie zonder zonnevlekjes

    Last edited by lilybie; 19 september 2010, 21:47.
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: a ietsie pietsie tiny spider

    Weer een hele mooie, Liliane !

    Die witte vlek op de voorgrond zou ik wegpoetsen. Die groene er achter is OK.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: a ietsie pietsie tiny spider

      Prachtig.
      Hoe jij dit allemaal scherp op de plaat zet: chapeau hoor!

      groetjes

      moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: a ietsie pietsie tiny spider

        Van mij mogen de 2 grotere vlekken weg.
        Voor de rest echt wel een prachtplaatje

        Grtz,
        K.

        Comment


        • #5
          Re: a ietsie pietsie tiny spider

          Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
          dan vraag je toch wel af wat wil dat kleine ding nog vangen
          uw aandacht
          op uw beurt ook mooi gevangen en vast gelegd, prachtig die nuances van groen, scherpte
          vr mij mag ook dat witje stipje weg
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: a ietsie pietsie tiny spider

            bij deze even de vlekjes weggewerkt
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: a ietsie pietsie tiny spider

              Beter Thx !
              Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
              bij deze even de vlekjes weggewerkt
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: a ietsie pietsie tiny spider

                prachtig hoe scherp jij dit op plaat hebt gezet

                Comment


                • #9
                  Re: a ietsie pietsie tiny spider + Update

                  dit is héél knap! dat kleine spinnetje in combinatie met die druppeltjes...
                  groetjes
                  hilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: a ietsie pietsie tiny spider + Update

                    Heel mooi licht !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                    dan vraag je toch wel af
                    wat wil dat kleine ding nog vangen
                    Nog kleinere dingen hé...
                    Neen, op paddestoelen zie je soms van die kleine dingen : vliegjes, en allerhande ander minigespuis, soms niet groter dan een speldekopje...
                    Dus, kleiner dan het spinnetje zal wel geen probleem zijn denk ik
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Re: a ietsie pietsie tiny spider + Update

                      super hoor
                      https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

                      Comment


                      • #12
                        Re: a ietsie pietsie tiny spider + Update

                        Geef mij maar de versie mét zonnevlekjes.
                        Die doen de foto echt sprankelen en horen nu eenmaal bij de natuur.

                        Ik vraag me meer en meer af waar al dat wegklonen goed voor is. Na de plastieken studiobabes nu ook plastieken natuuropnames?
                        Meer foto's op mijn website

                        Comment


                        • #13
                          Re: a ietsie pietsie tiny spider + Update

                          Bij een plaat als deze waar alles zo goed klopt, DOF, BG, kleuren, licht... dan zijn deze vlekjes er net te veel aan om de plaat perfect te noemen. Het zijn schoonheidsvlekjes, maar mijn aandacht wordt er toch steeds naar toe getrokken en dat kan de bedoeling niet zijn.

                          Het is een kleine esthetische ingreep die geen afbreuk dat aan het natuurlijke karakter van de foto.

                          Idem voor de oplichtende takken in de achtergrond van deze post. Die takken zijn er en horen erbij, maar ze verstoren deze quasi perfecte opname. Deze takjes wat doordrukken, en die plaat is ook perfect.

                          Detailkritiek, inderdaad... Maar ik probeer nu eenmaal naar de perfectie te streven, en als ik zo iets zie bij een ander, merk ik dit graag op. De plaat kan er alleen maar beter van worden.
                          Het is overigens maar een suggestie, en ook maar mijn mening. Het is aan de TS te beslissen of dit al dan niet een meerwaarde kan betekenen.

                          Liliane, sorry voor dit zijspoor...
                          Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                          Geef mij maar de versie mét zonnevlekjes.
                          Die doen de foto echt sprankelen en horen nu eenmaal bij de natuur.

                          Ik vraag me meer en meer af waar al dat wegklonen goed voor is. Na de plastieken studiobabes nu ook plastieken natuuropnames?
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: a ietsie pietsie tiny spider + Update

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                            Bij een plaat als deze waar alles zo goed klopt, DOF, BG, kleuren, licht... dan zijn deze vlekjes er net te veel aan om de plaat perfect te noemen. Het zijn schoonheidsvlekjes, maar mijn aandacht wordt er toch steeds naar toe getrokken en dat kan de bedoeling niet zijn.

                            Het is een kleine esthetische ingreep die geen afbreuk dat aan het natuurlijke karakter van de foto.

                            Idem voor de oplichtende takken in de achtergrond van deze post. Die takken zijn er en horen erbij, maar ze verstoren deze quasi perfecte opname. Deze takjes wat doordrukken, en die plaat is ook perfect.

                            Detailkritiek, inderdaad... Maar ik probeer nu eenmaal naar de perfectie te streven, en als ik zo iets zie bij een ander, merk ik dit graag op. De plaat kan er alleen maar beter van worden.
                            Het is overigens maar een suggestie, en ook maar mijn mening. Het is aan de TS te beslissen of dit al dan niet een meerwaarde kan betekenen.

                            Liliane, sorry voor dit zijspoor...
                            Ik ken dat streven naar de perfectie hoor. Been there, seen that.
                            En ik ben er van teruggekomen. Omdat de perfectie (als die al zou bestaan) vaak zeer weinig verhaal bevat. Neen, ik hou steeds meer van de natuurlijke schoonheid van de imperfectie
                            Meer foto's op mijn website

                            Comment


                            • #15
                              Re: a ietsie pietsie tiny spider + Update

                              Voor mij is de versie met zonnevlekjes schitterend

                              Pendragon wist heel precies te verwoorden wat ik denk over "plastic babes en perfectie" al is dat nu van mijn kant nog geen pleidooi om alleen gehavende vlindertjes of kapotte bloempjes te fotograferen.

                              frans
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X