Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 60 D versus D 7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 60 D versus D 7000

    Hallo iedereen,
    Ik ben aan het rondeneuzen naar een nieuw toestel en kijk met veel belangstelling naar de Eos 60 D en de D7000. Na de specificaties van de website van Canon en Nikon naast elkaar gelegd en vergeleken te hebben heb ik als (bijna) leek een aantal vragen voor de kenners onder jullie:
    * Wat is het verschil in lichtmeetsysteem tussen de 60 D en de D 7000 en welke is best?
    * Wat is het verschil in scherpstelsysteem tussen de 60 D en de D 7000 en wat is best?
    Kan iemand ook een beetje omschrijven waarom het een beter is dan het ander zodat ik ook nog iets kan bijleren
    *Deze ook nog: Welke standaardlens koop je er best bij?
    Barst maar los en alvast bedankt voor de respons
    Photography is an art of observation.

  • #2
    Re: Eos 60 D versus D 7000

    beiden zijn goed.

    nikon gebruikers zijn lovend over D7000 (veel progressie t.o.v. D90 en ferm perspectief voor toekomstige modellen) maar toestel is nog niet getest.

    canon gebruikers vinden dat de 60D niet genoeg vooruitgang is t.o.v. de 50D.
    in vergelijk met de recent 7D.

    pak ze beiden vast (als ze te koop zijn) vergelijk en kies wa het best in UW handen ligt.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Eos 60 D versus D 7000

      Er is geen zinnig antwoord op deze vraag te geven, odat niemand deze camera's ooit heeft vastgehad(behalve wat uitzonderingen), dus je kan alleen wat geneuzel krijgen dat een 39 punts AF beter is als een xx punts(die van de 60D), maar misschien is het wel omgekeerd.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Eos 60 D versus D 7000

        Oke, er zijn nog geen reviews of vergelijkende testen maar als ik het juist heb zijn beiden een evolutie van een vorig model, ik zal mijn vragen dus een beetje wijzigen:
        * Wat is het verschil in lichtmeetsysteem tussen een Eos 50 D en een Nikon D 300s en wat is best?
        * Wat is het verschil in scherpstelsysteem tussen een 50 D en een D 300s en welke is best?
        Welke standaard (zoom)lens koop je best bij?
        Photography is an art of observation.

        Comment


        • #5
          Re: Eos 60 D versus D 7000

          En uitgaande van het feit dat de meeste hier met een Canon, nog nooit een Nikon hebben vastgehad en omgekeerd (wegens teveel fan van hun eigen merk), blijven dit toch redelijk ambetante vragen...

          Nu : er zijn hier ook een aantal overstappers, misschien dat je toch nog geluk kan hebben...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Eos 60 D versus D 7000

            Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
            Oke, er zijn nog geen reviews of vergelijkende testen maar als ik het juist heb zijn beiden een evolutie van een vorig model, ik zal mijn vragen dus een beetje wijzigen:
            * Wat is het verschil in lichtmeetsysteem tussen een Eos 50 D en een Nikon D 300s en wat is best?
            * Wat is het verschil in scherpstelsysteem tussen een 50 D en een D 300s en welke is best?
            Welke standaard (zoom)lens koop je best bij?
            Als Canon 7D (en ex 50D) gebruiker ga ik ervanuit dat de 7D en de D300 mekaar waard zijn (dit is niet bedoeld om Nikonians te ontstemmen )

            Bij de 7D zijn zowel de AF (meer punten, zonesysteem) als het lichtmeetsysteem verbeterd tov de 50D, de 300D is op beide punten dus beter dan de 50D (het is ook een andere prijsklasse)

            Een standaardlens heeft een brandpuntsafstand van ong 30-35mm, een standaardzoom zal dit ongeveer in het midden van zijn bereik hebben (24mm is bv niet genoeg als groothoek)

            Comment

            Working...
            X