Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple magic mouse... Doen of niet doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Apple magic mouse... Doen of niet doen?

    Hey,

    Mijn muisje is aan vervanging toe en nu zit ik te twijfelen om een magic mouse aan te schaffen. Momenteel heb ik een logitech muis, optisch, wireless, 3 knoppen + 2 knoppen aan de duim.

    Ik lees heel wat pro's en con's..
    Vind het ook weeral typisch apple dat je om meer functionaliteiten te gebruiken je moet
    rekenen op third-party software.

    Dus Magic Mouse gebruikers, laat mij eens weten wat jullie ervan denken?

    Graag geen naïeve 'alles wat apple maakt is goed'-reacties NOCH 'stapt toch terug over naar windows'-posts.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

  • #2
    Re: Apple magic mouse... Doen of niet doen?

    Samen met Magicprefs een zeer goeie combinatie, ik werk er zeer graag mee. Maar ik ken evengoed iemand die er totaal niet over weg mee kan, wegens teveel mogelijkheden in 1 muis. Maar ook daar kan Magicprefs helpen, wat zaken uitschakelen.

    Comment


    • #3
      Re: Apple magic mouse... Doen of niet doen?

      Ik werk er sinds vorig jaar mee en ik was ze onmiddellijk gewend.
      Meer nog, hier thuis werk ik met magic mouse, op het werk een standaard muis met 2 knoppen en scrollwieltje, wel nu, als ik op het werk zit betrap ik me er vaak op dat ik horizontaal wil scrollen (terwijl dat niet kan met zo'n klassieke muis).

      Ik ben er echt super tevreden van !
      Werkt nauwkeurig, je kan bepaalde functies aanpassen, ...

      Enig minpuntje : ik vind dat de batterijen nogal snel leeg zijn.
      Ik moet er zo'n 3 à 4 keer per jaar nieuwe batterijen in steken.
      Maar ik gebruik ze dan ook wel heel intensief.

      Comment


      • #4
        Re: Apple magic mouse... Doen of niet doen?

        zou geen ander meer willen. Heel tevreden.
        Batterij verbruik klopt, gebruik nu GP Recyko en doe max 1,5 a 2 maand per lading.
        Maar op zich is dat eigenlijk geen probleem.
        Imac geef zelf aan dat ze bijna ontladen zijn, 2 verse erin en na een minuutje of zo heb je terug verbinding.


        Jean
        35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

        Comment


        • #5
          Re: Apple magic mouse... Doen of niet doen?

          Ik gebruik enkel muizen met draad. Heb daar nog nooit problemen mee gehad en ze zijn milieuvriendelijker (zelfs als je er oplaadbare batterijen in gebruikt).
          Maar dat magic geval zou wel goed werken, alleen zelf nog nooit gebruikt...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Apple magic mouse... Doen of niet doen?

            Ben mijn magic geval net gaan halen zie en moet zeggen dat de eerste indruk alvast positief is.
            Voorlopig nog even met de standaard instellingen aan het wennen, zal de third-party software nog eens checken om wat meer uit de multi-touch te halen.

            Thx voor de tips alvast!
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment


            • #7
              Re: Apple magic mouse... Doen of niet doen?

              Heb al Macs en muizen sinds 1987, maar geen enkele kan tippen aan de Magic Mouse; inderdaad, in combinatie met MagicPrefs.
              Gebruikte in het begin alleen Duracell batterijtjes, maar heb nu herlaadbare batterijen. De Mac geeft aan wanneer de batterijen aan herladen toe zijn.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Apple magic mouse... Doen of niet doen?

                Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                Ben mijn magic geval net gaan halen zie en moet zeggen dat de eerste indruk alvast positief is.
                En na je gewenperiode ga je geen andere meer willen

                Comment


                • #9
                  Re: Apple magic mouse... Doen of niet doen?

                  Ik ben tevreden over mijn magic mouse.
                  Als ze kapot gaat koop ik direct een andere.
                  Trackpad op een laptop is goed, maar ik zie de toegevoegde waarde niet op een desktop.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Apple magic mouse... Doen of niet doen?

                    Heel tevreden van, super om mee te werken, behalve met Aperture : dan zie je regelmatig alle foto's voorbij flitsen, dan gebruik ik nog mijn oude muis....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Apple magic mouse... Doen of niet doen?

                      Zeer tevreden van Magic Mouse, ik merk dat ik ze mis als ik eens vreemd ga.
                      Heb als Magic Mouse gebruiker ook eens naar Magicprefs gekeken.
                      Wat een scala aan mogelijkheden heeft dat programma zeg.
                      Ik ga het echter niet verder gebruiken omdat ik als tennis-elleboog lijder vind dat een muis (eender welke) per definitie onergonomisch is. Hoe meer functies je in die muis herbergt, hoe zwaarder je de pezen van je voorarm belast.
                      Geef mij maar de goede oude keyboard-shortcut.

                      Comment

                      Working...
                      X