Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monsterjam bezoeken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monsterjam bezoeken.

    Ik ga komende zondag naar een Monsterjam event in Arnhem.
    Het is voor mij de eerste keer dat ik een spektakel van de monstertrucks ga meemaken.
    Heeft iemand tips voor mij hoe ik het beste de camera kan instellen hiervoor.
    Naar wat ik begrepen heb zit ik ergens hoog op de tribune ( binnen).
    Ik ga daar heen met de Canon 40D en mijn 70-200mm 2.8 IS en de 100-400 mm.
    Zou graag weten wat de beste instelling voor diafragma en sluitertijden zouden kunnen zijn.
    Met dit soort events heb ik nog geen ervaring maar hoop toch op mooie plaatjes.
    Mogelijk dat de lenzen te klein zijn en heb ik nog een paar dagen om eventueel een andere lens te kunnen huren.
    Alle tips zijn van harte welkom.

  • #2
    Re: Monsterjam bezoeken.

    diagrafma is niet zo heel belangrijk. Zo hoog en ver zit je waarschijnlijk op oneindig scherp te stellen. Handig wel, dan kan die energie vretende AF gewoon af. Lens toch een beetje dichtknijpen voor max scherpte en sluitertijd hangt af van wat je wil doen. Wil je alles bevriezen, dan zou je boven de 250 moeten blijven, misschien nog hoger.

    Iso is altijd zo laag mogelijk om de geschikte sluitertijden bij het geschikte diafragma te halen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Monsterjam bezoeken.

      @ hummerfan

      ik heb vorig weeken 11/09 in het sportpaleis foto's gaan trekken,

      met de canon eos50D en toen nog met de 70-200L f4.0 (heb nu de f2.8), toch geregeld op iso 1600 en sluitertijd rond de 1/60 à 1/80 om toch genoeg licht binnen te krijgen en er wat beweging in te krijgen, ook af en toe de 85mm f1.8 gebruikt

      er was ook een deel met freestyle bmx en motorcross, en dit was (voor mij) echt moelijk vast te leggen, motorcrossers sprongen zéér hoog en sportpaleis was echt donker op die moment , hier zijn dan ook maar een paar goeie uit voort gekomen

      let wel, ik had een "fotopas", en mocht overal een beetje rondlopen, dus kon nog redelijk dichtbij komen... maar blijkbaar had je in het sportpaleis echt geen pas nodig, want jan en alleman had een spiegelreflex mee binnengekregen

      enkele foto's van mij vind je terug op www.4allpictures.webs.com

      groeten, Marc
      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

      Comment


      • #4
        Re: Monsterjam bezoeken.

        Hoi Marc, ik ben jaloers op de positie waarvan jij de foto's hebt kunnen maken.
        Ik moet het van een grotere afstand doen.
        Persoonlijk zit ik er aan te denken om er een 400 mm 2.8 Is te huren voor dit weekend.
        Gelukkig komt mijn favoriet Grave Digger hier ook naar toe, hoop dat hij het iets beter doet dan op de foto waar hij op zijn kant terecht komt.
        Maar de beroerde verlichting zal het grootste probleem zijn denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: Monsterjam bezoeken.

          Toen wij verleden jaar naar Monsterjam geweest waren, zat er voor ons in de tribune iemand met een DSLR en die werd door de security vriendelijk verzocht zijn camera weg te steken. Na een paar keer verwittigen kon hij kiezen, de camera afgeven en na afloop ophalen of zelf vertrekken.
          Nu was het ook niet de vriendelijkste meneer van de security die ik daar ken, maar zo'n mannen lopen daar veel rond. En daar kan ik nu over meespreken want ik heb daar zelf ook een paar jaar security gedaan, en mijn ouders doen daar al bijna 15 jaar security in het sportpaleis...

          Comment


          • #6
            Re: Monsterjam bezoeken.

            Ik kom nergens op de site van Monsterjam tegen dat er niet gefotografeerd mag worden.
            Sterker er staat vergeet je fototoestel niet en dat staat bij de Pit Party.
            Sta dus nu een beetje in dubio wat te doen.

            Comment


            • #7
              Re: Monsterjam bezoeken.

              ik ben daar enige jaren geleden geweest, maar bij de ingang stond men inderdaad te controleren op "professionele camera's'". Gewoon compactjes en dergelijke is geen probleem. Met een beetje geluk krijg je je DSLR wel binnen, maar ze zullen je gauw genoeg zien zitten met zo'n teletoeter erop

              Overigens is het wel verschrikkelijk gaaf
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment


              • #8
                Re: Monsterjam bezoeken.

                Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
                Sterker er staat vergeet je fototoestel niet en dat staat bij de Pit Party.
                Op de Pit Party mag je inderdaad foto's nemen, maar ik denk eerder met een compact als met een dslr, zoals jvdk al aangaf.

                Comment


                • #9
                  Re: Monsterjam bezoeken.

                  Dan zal ik de tas met toeters en bellen maar thuis laten en maar op de gok wat foto's maken met mijn panasonicje.
                  Vind het wel verschrikkelijk jammer maar ik zit niet te wachten op gelazer met de security.
                  Dan maar zo genieten.
                  Bedankt voor de reacties hierop.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Monsterjam bezoeken.

                    Kunt misschien eens een mailtje sturen. Had ik voor Monsterjam te Antwerpen in het Sportpaleis ook gedaan, en op mijn antwoord stond dat een DSLR geen probleem was voor dit event.
                    Twee Sony's, enkele Sony lenzen, Sony flitser en een Lowepro Flipside.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Monsterjam bezoeken.

                      Dat zou ik nog kunnen doen,hoop dat ze bereid zijn om antwoord te geven.
                      Maar niet geschoten is altijd mis dus is er niets aan verloren.
                      Zou het zonde vinden en eigenlijk snap ik het ook niet zo waarom ze dit zouden tegenwerken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Monsterjam bezoeken.

                        We hebben een mail gestuurd naar de Monsterjam organisatie en kregen als antwoord dat je een camera mee mocht nemen naar de pit-party als ook naar de show.
                        Enige voorwaarde is dat het een compact camera moet zijn,een camera met tele lenzen word geweerd.
                        Hoef ik dus niet met een zware tas gaan sleuren,jammer maar helaas.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Monsterjam bezoeken.

                          Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                          enkele foto's van mij vind je terug op www.4allpictures.webs.com

                          groeten, Marc
                          Gravedigger did it again...
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Monsterjam bezoeken.

                            Heb nu dus meer tijd om te kijken maar als hobby fotograaf wil je graag mooie plaatjes maken voor de eigen verzameling.
                            Het compactje gaat wel mee maar daar maak je niet zo snel actie foto's mee helaas.
                            Maar we gaan voor de Grave Digger natuurlijk.

                            Comment

                            Working...
                            X