Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digicorder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • digicorder

    binnenkort verhuis ik. dus onlangs basicnet van telenet besteld online. Ik wou er ineens ook gewoon kabel bijnemen om tv te kijken maar dit gaf problemen op de website. digitale tv in zo'n shake vond ik iets te duur omdat ik toch niet veel tv kijk.(en dan moet je toch ook nog eens kabel bij bestellen)

    omdat het niet lukte voor de kabel te bestellen via de website, belde ik naar telenet.
    de verkoper ging de bestelling voor kabel telefonisch in orde brengen, maar realiseerde zich dat dit me iets duurder uitkomt (omdat je online een korting krijgt op installatie ofzo en telefonisch niet)

    hij raadde me aan het toch eerst nog eens online te proberen, maar plots dacht hij aan een oplossing, waardoor ik de gewone kabel toch iets goedkoper kon hebben

    hij zou me een gerecycleerde digicorder bij bestellen.
    ze verkopen die momenteel aan 1 euro.
    activering en installatie zijn vanwege een actie gratis momenteel.

    en op die manier is mijn gewone kabel toch een stukje goedkoper (lager btw tariefactie)

    mijn bestelbon geeft dus op dit moment aan :

    kabeltv: 11,47 euro per maand (vanwege verlaagd btw tarief 12% dus)
    activatie kabel tv (gratis wegens actie) (-50 euro)

    basic net: 18,90 per maand
    activatie én installatie basic net (gratis wegens actie) (-100 euro)

    digitale tv: 0 per maand
    activatie gratis wegens actie (ook -50 euro)

    aankoop recycled digicorder 1 euro

    wat ik dus nu niet zo goed begrijp is dat ik toch digitale tv zou krijgen en goedkoper uitkom dan zonder digitale tv.
    doen ze die actie met die tweedehands digicorders om mensen warm te maken hiervoor?


    of is het zo dat je bij aankoop van zo een digicorder plots te horen krijgt dat je abonnementskosten ofzoiets moet betalen of hoe gaat dat met zo een digicorder?
    er leek me gewoon iets te vaak gratis te staan om nog geloofwaardig te zijn...

    iemand die iets meer afweet van dit soort zaken?

  • #2
    Re: digicorder

    Een HD digicorder verkopen ze niet, verhuren ze aan €8 per maand abonnementsgeld.
    Ik kocht een gewone tweedehands digicorder voor slechts €50, hiervoor moet je geen abonnementsgeld betalen daar dit je eigendom is, activatie was ook gratis.
    Dus het hangt ervan af welk soort digicorder het precies is, HD of niet, betreft al dan niet maandelijkse abonnementskosten.

    Comment


    • #3
      Re: digicorder

      Beste,

      Het gaat hier om de oude SD digicorder. Telenet verkoopt deze aan 1 euro om mensen die geen digitale TV willen toch over de streep te halen (in de hoop dat ze veel programma's en films 'on demand' bestellen, want daar verdienen ze aan). De berekening die je aangaf klopt volledig. Je 'krijgt' dus je digicorder en op je ATV abbo betaal je nu slechts 12 ipv 21% BTW. Goedkoper voor jou EN je kijkt digitaal.

      Enige verschil dat deze digicorders hebben tov het nieuwere HD type is een kleinere harde schijf (160 ipv 320) en (vanzelfsprekend) geen HD ondersteuning. Zoals aangegeven hierboven kan je deze nieuwe HD digicorders niet meer kopen maar enkel huren. Neem zeker deze SD digicorder erbij. Later kan je nog altijd een Hd huren en heb je je SD digicorder voor evt in de slaapkamer oid.

      Comment

      Working...
      X