Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

    Hallo,

    Kan iemand mij helpen met het volgende probleem ?
    Ik gebruik outlook express en kan op dit moment geen mails versturen maar wel ontvangen. Ook via de webmail van Telenet hetzelfde probleem. Telkens krijg ik de melding :

    Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is patrick123@pandora.be. Onderwerp '', Account: 'in.telenet.be', Server: 'uit.telenet.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <patrick.pipeleers@pandora.be> recipient address rejected: User Unknown', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

    Alvast bedankt !

    Strupie

  • #2
    Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

    En als je die bepaalde geadresseerde eruit haalt, lukt het dan wel ?
    Misschien een tijdelijk probleem bij Telenet ?

    Comment


    • #3
      Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

      Die account: in.telenet.be lijkt me wel vreemd. Normaal staat daar je gebruikersnaam of niks als je smtp server anonymous toelaat.

      Comment


      • #4
        Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Die account: in.telenet.be lijkt me wel vreemd. Normaal staat daar je gebruikersnaam of niks als je smtp server anonymous toelaat.
        Inderdaad, die in.telenet.be da's de server voor inkomende post en niet je accountnaam.

        Comment


        • #5
          Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

          Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          Inderdaad, die in.telenet.be da's de server voor inkomende post en niet je accountnaam.
          De naam van een account is niet noodzakelijk de loginnaam; de TS heeft een geadresseerde die geweigerd werd wegens een niet bestaand adres, of zijn mailbox zit vol, ....

          Comment


          • #6
            Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            De naam van een account is niet noodzakelijk de loginnaam; de TS heeft een geadresseerde die geweigerd werd wegens een niet bestaand adres, of zijn mailbox zit vol, ....
            Als je een account opgeeft en je maakt een connectie met de mailserver, dan gaat die proberen te authenticeren. Vermits de informatie verkeerd is, gaat het niet lukken. In principe kan je vanop het netwerk van je provider mails sturen zonder te authenticeren.

            Comment


            • #7
              Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Als je een account opgeeft en je maakt een connectie met de mailserver, dan gaat die proberen te authenticeren. Vermits de informatie verkeerd is, gaat het niet lukken. In principe kan je vanop het netwerk van je provider mails sturen zonder te authenticeren.
              Nogmaals dan, de naam van de account heeft niet met de login informatie te maken. De TS mag zijn account poepeloerepoezewoefke noemen, met de juiste login krijgt hij zijn mail. Maar hij kan er geen VERZENDEN (excuseer me voor jouw hardhorigheid) en daar moet je niet voor inloggen, maar het adres moet WEL juist zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Nogmaals dan, de naam van de account heeft niet met de login informatie te maken. De TS mag zijn account poepeloerepoezewoefke noemen, met de juiste login krijgt hij zijn mail. Maar hij kan er geen VERZENDEN (excuseer me voor jouw hardhorigheid) en daar moet je niet voor inloggen, maar het adres moet WEL juist zijn.
                Allez, ik zal nog maar eens doen alsof ik het niet gehoord heb Een voorbeeldje van een smtp configuratiescherm in Thunderbird. Zoals je zegt moet je niks invullen voor smtp, maar ALS je het doet krijg je problemen met het zenden. En dat heeft inderdaad niks met ontvangen te maken, want daar heb je imap of pop3 instellingen voor.

                Comment


                • #9
                  Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Allez, ik zal nog maar eens doen alsof ik het niet gehoord heb Een voorbeeldje van een smtp configuratiescherm in Thunderbird. Zoals je zegt moet je niks invullen voor smtp, maar ALS je het doet krijg je problemen met het zenden. En dat heeft inderdaad niks met ontvangen te maken, want daar heb je imap of pop3 instellingen voor.
                  Maar dan krijg je NIET de foutmelding dat een geadresseerde door de server geweigerd werd hé maateke. Ge moogt dan koppig zijn, mis is mis.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

                    En het mooiste van heel het verhaal is :

                    Mijn inbox wordt gesplitst in 2, ééntje op mijn naam en ééntje op naam van mijn vriendin in datzelfde programma outlook express. Zij kan WEL zonder problemen verzenden en ontvangen maar IK NIET

                    Begrijpen wie begrijpen kan ??

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
                      Hallo,

                      Kan iemand mij helpen met het volgende probleem ?
                      Ik gebruik outlook express en kan op dit moment geen mails versturen maar wel ontvangen. Ook via de webmail van Telenet hetzelfde probleem. Telkens krijg ik de melding :

                      Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is patrick123@pandora.be. Onderwerp '', Account: 'in.telenet.be', Server: 'uit.telenet.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <patrick.pipeleers@pandora.be> recipient address rejected: User Unknown', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

                      Alvast bedankt !



                      Strupie
                      bekijk eens volgende links kwestie dat foutnummer

                      en pas ook het emailadres aan , @pandora.be --> @telenet.be
                      @pandora.be was vroeger telenet emailadresen sinds een aantal jaar is dat @telenet.be geworden

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                        bekijk eens volgende links kwestie dat foutnummer

                        en pas ook het emailadres aan , @pandora.be --> @telenet.be
                        @pandora.be was vroeger telenet emailadresen sinds een aantal jaar is dat @telenet.be geworden
                        Dat pandora-adres is niet het mijne maar wel van de ontvanger ! Het maakt ook niet uit naar wie ik het stuur, het geeft bij iedereen dezelfde foutmelding...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan geen E-mail verzenden, wel ontvangen

                          het smtp adres van uw provider is FUBAR in uw mail client ... behalve dat je voor één gearesseerde een verkeerd email adres hebt (user unknown) wat meestal de ganse lijst aborteert .. JMHO

                          Comment

                          Working...
                          X