Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eBay : verkopen buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eBay : verkopen buitenland

    Iemand ervaring met objecten via eBay verkopen in het buitenland ?

    Sinds heel kort (vandaag) kan je op eBay blijkbaar geen objecten meer te koop aanbieden in het buitenland zonder dat je paypal moet hebben.

    Vroeger kon je gewoon je iban nummer doorgeven aan de buitenlandse klant, en werd het bedrag overgeschreven op je rekening.

    Nu kan je blijkbaar enkel nog maar via paypal betalingen ontvangen vanuit het buitenland ? Probleem is dat de verkoper 3,4% kosten heeft voor elke betaling die hij ontvangt via paypal.

    Nog mensen ervaring met dit systeem (eBay / paypal).
    Dit zou pas vanaf nu (zondag) in werking zijn op eBay ?

  • #2
    Re: eBay : verkopen buitenland

    Ik gebruik al jaren probleemloos Paypal. Zowel in aankoop als verkoop. Een goede zaak dat men Paypal verplicht. Geen gedoe meer met overschrijvingen en wachttijden van betalingen. Met Paypal heb je quasi ogenblikkelijk het geld waar het zijn moet.

    Probleem is dat de verkoper 3,4% kosten heeft voor elke betaling die hij ontvangt via paypal.
    Ik zie dat niet als een probleem. Gratis service is niet meer van deze wereld
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • #3
      Re: eBay : verkopen buitenland

      Ik vind persoonlijk 3,4% toch vrij veel hoor.
      Stel : je verkoopt op eBay iets van 50 euro, dan betaal je volgende kosten :

      de normale veilingkosten :
      1,20 euro plaatsing
      2,75 commissie

      paypal (indien buitenlandse klant) :
      1,7

      totale kost : 5,65
      = 11,3 %

      Dan moet je al veel meer dan 10% marge nemen om er iets aan over te houden.

      Ok, dan moet je maar verkopen via een andere site, daar ben ik mee akkoord.
      Maar ik vind de 3,4% voor paypal toch duur.

      Comment


      • #4
        Re: eBay : verkopen buitenland

        U vergeet dan nog hun omzettingskoers als je iets moet betalen in een niet € land.
        Nu ja, ik betaal ook iedere maand bijna € 5 voor mijn MasterCard, zonder dat ik ook maar één enkele transactie heb verricht.
        We hebben ze nodig en ze snoepen zo graag van onze centen.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: eBay : verkopen buitenland

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Nu ja, ik betaal ook iedere maand bijna € 5 voor mijn MasterCard, zonder dat ik ook maar één enkele transactie heb verricht.
          Ik heb indertijd een zichtrekening genomen bij een bepaalde bank, en ik moest zo'n mastercard erbij nemen. Ik zei : ik heb die niet nodig. Maar ja, die kaart was er nu éénmaal bij, helemaal gratis. Ik heb ze nu al enkele jaren en gebruik ze zo'n 5 keer per jaar en betaal er niets voor.

          Comment


          • #6
            Re: eBay : verkopen buitenland

            Wie is er eigenaar van Paypal.............. idd.... eBay


            De Paypal-verplichting geldt niet als je Europa/Europese Unie/Nederland/Duitsland als extra verzendlocaties aanduidt. Voor andere landen (of nieuwe verkopers) geldt de verplichting al langer dan vandaag.

            En als je kleine bedragen ontvangt, kan je ook nog met deze bijkomende kost zitten :
            "Voor overschrijvingen van uw PayPal-rekening naar uw bankrekening onder EUR 100,- wordt EUR 1,- transactiekosten per overschrijving in rekening gebracht."
            Dus moet je voor die 50 EUR in je vb nog een euro extra kosten bijtellen als je enkel dat bedrag op je echte rekening wil ...
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Re: eBay : verkopen buitenland

              Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
              De Paypal-verplichting geldt niet als je Europa/Europese Unie/Nederland/Duitsland als extra verzendlocaties aanduidt. Voor andere landen (of nieuwe verkopers) geldt de verplichting al langer dan vandaag.
              Inderdaad. Maar deze voormiddag moest je, ook als binnen de eu verkocht, paypal gebruiken. Dit heeft een goed uurtje geduurd, nadien kon je wel weer objecten aanbieden binnen de eu zonder gebruik te maken van paypal.
              Toeval ... of een truuk van eBay ???

              Comment

              Working...
              X