Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3x pech in Mediamarkt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3x pech in Mediamarkt

    Hallo,

    Mijn schoonpa zocht een laptop, de beste prijs/kwaliteit was een Toshiba L550-130 van €679, maar zoals veel het geval hebben ze de beste meestal niet in voorraad en de rest massa's dozen...

    1> De verkoper wou het demo-model verkopen waar een licht krasje was op de glossy binnenkant, maar hij was niet bereid van de prijs af te doen, we keken mee op de pc en z'n winstmarge stond op -3% (voor zover dit klopt

    Het ging niet om het licht krasje, maar om het principe dat je betaald voor een nieuwe laptop en ze van een demomodel toch een paar procenten moeten afdoen. Hij ging zelfs niet akkoord met z'n laatste voorstel van €670 afgerond, slechts €9 minder.

    2> Hij had nog één andere doos die ook een ex-demomodel was en ging hem opendoen om te checken als die in betere staat was, maar er waren een 3 tal krassen, dan begon hij te poetsen met een doekje en spuitbus, wou ook niets van z'n prijs afdoen.

    Ondanks dat het goede prijs/kwaliteit laptops waren was m'n schoonpa toch een beetje tegen het principe dat ze een demomodel wilden verkopen zonder kleine korting. Hij vroeg evt een muis erbij maar ook njet.

    3> Hij kocht dan maar een nieuwe goedkopere Toshiba van €599 waar ze massas exemplaren van hadden, niet glossy dus geen krassen. De verkoper nam de bovenste niet geopende doos met sticker nog over de opening. Probeerde zoals gewoonlijk office & 3j extra garantie aan te smeren.

    Toen m'n schoonpa thuiskwam ging ik nog vlug eens hem op z'n draadloos netwerk aansluiten en wat uitleg geven. Ik wou hem opladen... het netsnoer ontbrak, enkel de adapter zat erin. In de handleiding gekeken en zou er moeten bijzitten

    Twijfel met de verhalen die in het nieuws kwamen over Mediamarkt van 'refurbished' laptops die teruggezonden zijn door kopers en die ze als nieuw verkopen, maar de sticker was precies nog intact...
    Hij had geen wagen voor het moment en ik moest ook weg, dus moest tegen de avond nog speciaal rijden voor dit vergeten netwerksnoer

    De concurrent had hem niet op voorraad, anders gingen we daar de prijs vragen en een evt prijsverlaging in Mediamarkt, toen ik mijn laptop in Mediamarkt kocht deden ze €80 van de prijs, oeps zeiden ze, de officiele prijs op de site was ook lager

    Achteraf kon ik misschien nog bellen naar de concurrent om te vragen hoeveel het is om bij hem te bestellen, dacht dat Mediamarkt ook hun prijs aanpast als je binnen x aantal dagen kan bewijzen dat ze binnen de 20km hem goedkoper verkopen (veel mensen weten dit niet).

    Dit eens ter info welke pecht een mens kan hebben
    Ikzelf kocht mijn laptop dus ook niet in 1x, ook een tussenstap moeten doen met voorstel prijsverlaging.... en er staan op elk kruispunt borden "nog 10min op weg naar de goedkoopste" :-)

  • #2
    Re: 3x pech in Mediamarkt

    Ik kom niet meer binnen bij Media Markt (Oostende). Heb er al meegemaakt dat iemand die afdingt een lagere prijs krijgt dan iemand die er de week voordien hetzelfde produkt kocht, en "te braaf" was om af te dingen.

    Comment


    • #3
      Re: 3x pech in Mediamarkt

      Mediamarkt, goed om eens te gaan kijken, maar kopen doe ik er niet, koop bij een vakhandel, of toch tenminste een huis met een degelijke service.

      Comment


      • #4
        Re: 3x pech in Mediamarkt

        Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
        dacht dat Mediamarkt ook hun prijs aanpast als je binnen x aantal dagen kan bewijzen dat ze binnen de 20km hem goedkoper verkopen (veel mensen weten dit niet).
        dat verschilt per Mediamarkt hoor.
        niet alle Mediamarkten hanteren deze regel.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 3x pech in Mediamarkt

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Mediamarkt, goed om eens te gaan kijken, maar kopen doe ik er niet, koop bij een vakhandel, of toch tenminste een huis met een degelijke service.
          Idem hier. MM of Saturn om rond te kijken en te kiezen en daarna online bestellen. Het enige wat ik er al gekocht heb zijn kleine handigheidjes.
          Ze zijn dan meestal nog niet de voordeligste.

          BTW, wat teruggebracht wordt verkopen ze gewoon terug, heeft een hele tijd geleden bij de lezersbrieven van een weekblad gestaan (het ging toen over videokaarten e.d.).
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: 3x pech in Mediamarkt

            Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
            Hallo,

            Mijn schoonpa zocht een laptop, de beste prijs/kwaliteit was een Toshiba L550-130 van €679, maar zoals veel het geval hebben ze de beste meestal niet in voorraad en de rest massa's dozen...

            1> De verkoper wou het demo-model verkopen waar een licht krasje was op de glossy binnenkant, maar hij was niet bereid van de prijs af te doen, we keken mee op de pc en z'n winstmarge stond op -3% (voor zover dit klopt

            Het ging niet om het licht krasje, maar om het principe dat je betaald voor een nieuwe laptop en ze van een demomodel toch een paar procenten moeten afdoen. Hij ging zelfs niet akkoord met z'n laatste voorstel van €670 afgerond, slechts €9 minder.

            2> Hij had nog één andere doos die ook een ex-demomodel was en ging hem opendoen om te checken als die in betere staat was, maar er waren een 3 tal krassen, dan begon hij te poetsen met een doekje en spuitbus, wou ook niets van z'n prijs afdoen.

            Ondanks dat het goede prijs/kwaliteit laptops waren was m'n schoonpa toch een beetje tegen het principe dat ze een demomodel wilden verkopen zonder kleine korting. Hij vroeg evt een muis erbij maar ook njet.

            3> Hij kocht dan maar een nieuwe goedkopere Toshiba van €599 waar ze massas exemplaren van hadden, niet glossy dus geen krassen. De verkoper nam de bovenste niet geopende doos met sticker nog over de opening. Probeerde zoals gewoonlijk office & 3j extra garantie aan te smeren.

            Toen m'n schoonpa thuiskwam ging ik nog vlug eens hem op z'n draadloos netwerk aansluiten en wat uitleg geven. Ik wou hem opladen... het netsnoer ontbrak, enkel de adapter zat erin. In de handleiding gekeken en zou er moeten bijzitten

            Twijfel met de verhalen die in het nieuws kwamen over Mediamarkt van 'refurbished' laptops die teruggezonden zijn door kopers en die ze als nieuw verkopen, maar de sticker was precies nog intact...
            Hij had geen wagen voor het moment en ik moest ook weg, dus moest tegen de avond nog speciaal rijden voor dit vergeten netwerksnoer

            De concurrent had hem niet op voorraad, anders gingen we daar de prijs vragen en een evt prijsverlaging in Mediamarkt, toen ik mijn laptop in Mediamarkt kocht deden ze €80 van de prijs, oeps zeiden ze, de officiele prijs op de site was ook lager

            Achteraf kon ik misschien nog bellen naar de concurrent om te vragen hoeveel het is om bij hem te bestellen, dacht dat Mediamarkt ook hun prijs aanpast als je binnen x aantal dagen kan bewijzen dat ze binnen de 20km hem goedkoper verkopen (veel mensen weten dit niet).

            Dit eens ter info welke pecht een mens kan hebben
            Ikzelf kocht mijn laptop dus ook niet in 1x, ook een tussenstap moeten doen met voorstel prijsverlaging.... en er staan op elk kruispunt borden "nog 10min op weg naar de goedkoopste" :-)
            Sorry Pure Fotography, maar als ik dit lees verdien je (of je schoonpa) eigenlijk niet beter.....

            Je krijgt geen vermindering op demo-modellen, maar toch koop je in die winkel.
            Je zou dan nog wel graag even een andere winkel voor de kar spannen om bij MM een betere prijs te krijgen (héél leuk voor die andere winkel die alle moeite heeft om tegen die mastodont te concurreren) . Dat alles om toch maar bij die Mediamarkt te kunnen kopen.

            Maar ja, jij koopt blijkbaar ook al in die Soek (afdingen op "de goedkoopste prijs").

            MM zou beter de miljoenen die ze spenderen om u op straat te laten weten dat ze de goedkoopste zijn in hun prijzen verwerken, want ze zijn vrijwel ALTIJD duurder tot véél duurder (gaat soms tot 20 à 30 % ) dan andere winkels (en ik bedoel dan fysieke winkels hé, niet alleen online shops). Waarom zetten ze geen enkele prijs op hun site denk je ?
            Koop een PC in een computerwinkel, die zal normaal de doos voor uw neus openen en checken of alles er in zit. Maar die zal u eerst een notebook laten kiezen, want voor hem is een geopende doos onverkoopbaar aan een volgende klant.

            Ik zou zeggen: als je tegen beter weten in bij MM wil kopen, moet je niet komen klagen.

            Ik heb ook een MM in de buurt, en uitgezonderd mijn FZ7 was ik elke keer gezien qua prijs als ik er iets kocht.
            Last edited by nete; 19 september 2010, 09:25.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: 3x pech in Mediamarkt

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Koop een PC in een computerwinkel, die zal normaal de doos voor uw neus openen en checken of alles er in zit. Maar die zal u eerst een notebook laten kiezen, want voor hem is een geopende doos onverkoopbaar aan een volgende klant.

              Ik heb ook een MM in de buurt, en uitgezonderd mijn FZ7 was ik elke keer gezien qua prijs als ik er iets kocht.
              Je hebt 7 dagen bedenktijd bij een aankoop. Je denkt toch niet dat er een winkel is die zijn toestellen in de vuilbak gooit als je iets terug gaat brengen? Wat niet wegneemt dat ik ook niet blij ben als achteraf blijkt dat ik een geopende doos gekocht hebt, maar je kan het dan ook zelf weer naar de winkel brengen.

              Als jet het internet mee laat spelen, dan is er in ons land gewoon geen enkel winkel die de goedkoopste is. Als je service wil, ga dan naar een gewone pc boer. Spijtig genoeg voor hem zal zijn marge zelfs lager zijn dan die grote winkels, maar hij moet normaal harder werken voor zijn centen als hij goed is.

              Comment


              • #8
                Re: 3x pech in Mediamarkt

                Ik ga daar altijd kijken in plaats van kopen.
                Ik kocht daar ooit een scanner in een gesloten doos, toen ik hem thuis uitpakte bleken er vingerafdrukken op het glas van de scanner te zitten en nog wel aan de binnenkant.
                Dat doet mijn vermoeden enkel stijgen dat het om herstelde apparaten gaat.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: 3x pech in Mediamarkt

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Dat doet mijn vermoeden enkel stijgen dat het om herstelde apparaten gaat.
                  Yep, blijkbaar verkopen ze er herstelde apparaten als nieuw.
                  Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit heb "van horen zeggen van iemand die er gewerkt heeft". Persoonlijk heb ik het nog niet meegemaakt, omdat ik er trouwens ook nooit iets koop wegens geen vertrouwen, maar ik heb dit inderdaad gehoord van iemand die er gewerkt heeft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 3x pech in Mediamarkt

                    Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                    Yep, blijkbaar verkopen ze er herstelde apparaten als nieuw.
                    Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit heb "van horen zeggen van iemand die er gewerkt heeft". Persoonlijk heb ik het nog niet meegemaakt, omdat ik er trouwens ook nooit iets koop wegens geen vertrouwen, maar ik heb dit inderdaad gehoord van iemand die er gewerkt heeft.
                    Als ze dan nog echt de goedkoopste waren zou je één en ander nog met de mantel der liefde toedekken.

                    Maar lezen "u bent op weg naar de goedkoopste prijs" blijkt toch zo onweerstaanbaar te zijn voor sommige mensen. Een pluim voor wie die slogan bedacht heeft.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: 3x pech in Mediamarkt

                      Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                      Ik kom niet meer binnen bij Media Markt (Oostende). Heb er al meegemaakt dat iemand die afdingt een lagere prijs krijgt dan iemand die er de week voordien hetzelfde produkt kocht, en "te braaf" was om af te dingen.
                      Dat kan je bij elke winkel voor hebben, dus waarom kritiek op Mediamarkt?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: 3x pech in Mediamarkt

                        Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                        Yep, blijkbaar verkopen ze er herstelde apparaten als nieuw.
                        TOen ik mijn 5D bij een zelfstandige kocht stonden daar ook al vingerafdrukken op ... overal kunt ge dat voor hebben!
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: 3x pech in Mediamarkt

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          TOen ik mijn 5D bij een zelfstandige kocht stonden daar ook al vingerafdrukken op ... overal kunt ge dat voor hebben!
                          Ja, inderdaad, maar ik wou maar zeggen dat het me verteld werd door een ex werknemer van MM

                          Comment


                          • #14
                            Re: 3x pech in Mediamarkt

                            Mijn 5D Mark II was een toonzaalmodel van Saturn. Geen krassen of vuil of zo. Toch kreeg ik er 100 euro af.

                            Bij MM heb ik wel de laatste Canon 70-200 mm F2.8 USM gevonden van heel de regio, en dat voor slechts 1500 euro.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: 3x pech in Mediamarkt

                              Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                              het me verteld werd door een ex werknemer van MM
                              tja...maar dat zegt vaak genoeg.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X