Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schooltoelage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • schooltoelage

    Hallo,

    Weet iemand of een normaal gezin in feite eigenlijk wel in aanmerking kan komen voor schooltoelage voor kleuter / basisschool. Op school moedigen ze aan om premie aan te vragen, maar op het eerste zicht is dit niet aan de vragen voor gezinnen met twee inkomens.. of zie ik dit mis? heeft iemand hiermee ervaring van voorgaande jaren?

    tnx
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

  • #2
    Re: schooltoelage

    Hangt af van je gezinssituatie en inkomen. Berekenen of je recht hebt kan je op www.studietoelagen.be . Aanvragen kan vanaf 15 augustus 2010 tot 30 juni 2011.
    Verder moeten je kinderen in het kleuter- en lager onderwijs Belg zijn. Of als ouder moet je al een tijd in België wonen, werken of gewerkt hebben. De school moet een erkende instelling zijn en een minimum aanwezigheid is vereist. Het aantal dagen verplichte aanwezigheid stijgt met de leeftijd. Leerlingen uit het lager onderwijs mogen niet meer dan 29 halve dagen ongewettigd afwezig zijn. Kleuters moeten een minimum aantal dagen aanwezig zijn afhankelijk van de leeftijd.

    Comment


    • #3
      Re: schooltoelage

      Wat is een 'normaal' gezin?
      Je inkomen moet toch vrij laag zijn vind ik om van de schooltoelage te kunnen genieten. Per kind ten laste stijgt het aanvaardbaar gezamelijk belastbaar inkomen wel, maar dan nog.
      Is er niemand op school die dit voor jullie berekent? Wij hebben iemand die dit wil doen voor ons?
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: schooltoelage

        Ik schat de kans ook laag in, maar heb het ooit wel gedaan.
        Op de computer is het een kwartiertje werk met je identiteitskaart en een EID.

        Als je niets krijgt heeft het je ook niets gekost.

        Comment

        Working...
        X