Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Yongunuo flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Yongunuo flash

    Zou me om een beetje te experimenteren met strobisme een Yongnuo flash voor Nikon willen aanschaffen. (heb reeds SB900)
    Ik twijfel tussen de YN-467 klik en de YN-560 klik.
    Maar 8 euro verschil...
    De 467 heeft ttl dacht ik (niet nodig denk ik) en is te regelen met een draaiknop (is dit niet moeilijker?)
    Of voldoet de 465?
    Graag tips, zou ze graag bestellen samen met de RF602

    PS: iemand ervaring met die eBay winkel?

    Alvast bedankt voor de moeite!
    Last edited by saintlambert; 18 september 2010, 16:50.
    Flickr

  • #2
    Re: Welke Yongnuo flash

    Ik zou iets meer geld uitgeven voor een meer degelijke set:
    Lumopro LP160
    Phottix Strato 4 in 1
    De Lumopro hebben een slave functie.
    Waarom? Ik ben van mening dat de eincontrole van Yongnuo niet zo geweldig is en dat ze het niet zo nauw nemen met fouten in hun producten.
    Groeten Michael

    Comment


    • #3
      Re: Welke Yongnuo flash

      Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
      Zou me om een beetje te experimenteren met strobisme een Yongnuo flash voor Nikon willen aanschaffen. (heb reeds SB900)
      Ik twijfel tussen de YN-467 klik en de YN-560 klik.
      Maar 8 euro verschil...
      De 467 heeft ttl dacht ik (niet nodig denk ik) en is te regelen met een draaiknop (is dit niet moeilijker?)
      Of voldoet de 465?
      Graag tips, zou ze graag bestellen samen met de RF602

      PS: iemand ervaring met die eBay winkel?

      Alvast bedankt voor de moeite!
      Prima keuzes, ik zou de YN-560 nemen (heeft slave, pc connect en externe voeding) , is zowat het beste op de markt vandaag als betaalbare strobist flash, zelf heb ik al geruim een jaar een YN-460 II (heeft wel slave maar geen externe voeding of PC connect) die kost nog een pak minder...

      die Webshop lijkt me ok, heeft voldoende klanten en positieve feedback...

      neem beter twee setjes met twee receivers als 1 setje met 4, dan heb je nog een tweede trigger als backup...
      Last edited by d_oracle; 18 september 2010, 18:11.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Welke Yongunuo flash

        Oké, beiden bedankt!
        Dit zijn de antwoorden die ik wou, van de mensen waarvan ik gehoopt had dat ze zouden antwoorden.
        Heb de testen van de lumipro gelezen op je site maar ga toch gaan voor de Yongnuo producten wegens lagere prijs en is niet voor prof gebruik maar voor me thuis te amuseren.
        De tip ivm tweede setje is, ga ik zeker doen.
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Welke Yongnuo flash

          Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
          Zou me om een beetje te experimenteren met strobisme een Yongnuo flash voor Nikon willen aanschaffen. (heb reeds SB900)
          Ik twijfel tussen de YN-467 klik en de YN-560 klik.
          Maar 8 euro verschil...
          De 467 heeft ttl dacht ik (niet nodig denk ik) en is te regelen met een draaiknop (is dit niet moeilijker?)
          Of voldoet de 465?
          Graag tips, zou ze graag bestellen samen met de RF602

          PS: iemand ervaring met die eBay winkel?

          Alvast bedankt voor de moeite!
          Hoi,

          Ik heb een tijdje geleden de YN 476 besteld, ook de RF-602 en een paar swivels heb ik bij hen gekocht. 1 van de swivels paste niet op mijn lichtstatief en daarop hebben ze een nieuwe gestuurd. Toen deze maar niet aankwam hebben ze nog eens een andere gestuurd. Deze is intussen wel toegekomen.

          Ze reageren zeer snel op mailberichten en zijn zeer vriendelijk en behulpzaam.
          Enige nadeel is dat je toch echt wel op 6 weken levertermijn moet rekenen. Daar waar ik bij een andere leverancier, ook in Hongkong, mijn bestelling op 7 kalenderdagen in de bus had!

          Groeten,
          Peeke
          ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

          Comment


          • #6
            Re: Welke Yongnuo flash

            Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
            Hoi,

            Ik heb een tijdje geleden de YN 476 besteld, ook de RF-602 en een paar swivels heb ik bij hen gekocht. 1 van de swivels paste niet op mijn lichtstatief en daarop hebben ze een nieuwe gestuurd. Toen deze maar niet aankwam hebben ze nog eens een andere gestuurd. Deze is intussen wel toegekomen.

            Ze reageren zeer snel op mailberichten en zijn zeer vriendelijk en behulpzaam.
            Enige nadeel is dat je toch echt wel op 6 weken levertermijn moet rekenen. Daar waar ik bij een andere leverancier, ook in Hongkong, mijn bestelling op 7 kalenderdagen in de bus had!

            Groeten,
            Peeke
            Kan je eens een linkje sturen naar die andere leverancier?
            Bedankt
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Welke Yongunuo flash

              Gisteren voor het eerst met Yungnuo strobist gestoeid. Met de Yonuno triggers RF620 en de YN560III Flitser ism de canon 580EXII flitser werkt naar alle tevredenheid. De YN560III flits is zeer snel in het herladen en makkelijk in gebruik. Het enige minpunt van de YN560III is de test button die gaat zwaar. Verder zeer degelijk gebouwd doet niks onder qua bouw als de pro flitsers. Op deze YN560III flits heb ik ook 5 weken moeten wachten bij konijn. De YN460II heb ik via een andere zaak besteld maar nog niet binnen die zal eerdaags wel binnen komen. Het enigste nadeel van de RF620 triggers is de aan/uit schakelaar die zit op een zeer lastige plaats onder de flits voet. Over Yunguno ik ik tot nu toe alleen maar zeggen.
              Mvg, drh

              "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

              Comment


              • #8
                Re: Welke Yongunuo flash

                Ik heb ook net de YN-560 in bezit en die heeft inderdaad een slave functie.
                Wacht momenteel nog op de RF602 triggers, maar de YN-560 kan je ook als slave mee aansturen dus kan voorlopig al beetje oefenen.

                De testknop is inderdaad zwaar ( tis te zeggen je moet je vinger er precies inproppen ;-) )


                Denk dat ik nog een statiefje en nog een flits bij ga bestellen, maar eerst al oefenen met 2 flitsers. Spijtig dat ik slecht enkel in mijn kleine garage kan oefenen :-(
                https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
                www.jurgenlimbourg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Yongunuo flash

                  Gisteren de YN460II binnen gekregen werkt ook prima, de testknop hiervan is veel beter en zonder moeite af te vuren. Ook deze heeft een slave/master functie, en makkelijk te bediennen. De batterij deksel is niet zo goed als bij de YN560III want de deksel bij de YN560III sluit zelfs degelijker als bij mijn canon EX580II flitser. Nu is het wachten op de 3e ontvanger voor mijn RF620 trigger. Momenteel ben ik al veel aan het stoeien en leren wat het licht doet, wat er verandert bij andere opstelling met of zonder paraplu, de hoogte van de flits, het vermogen uit de flitsers, de schaduwen enz. O, wat moet ik nog veel oefenen en leren om tot een perfecte belichting te kunnen komen. Ruimte bezit ik ook niet, ben nu bezig op zolder met wat product fotografie. Af en toe verbouw ik de huiskamer om daar een portretje te schieten, al met al leer ik maar moet nog veel bij leren en zoek internet af om tips en ideeën op te doen.
                  Mvg, drh

                  "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Yongunuo flash

                    Oorspronkelijk geplaatst door jurglimb Bekijk bericht
                    Ik heb ook net de YN-560 in bezit en die heeft inderdaad een slave functie.
                    Wacht momenteel nog op de RF602 triggers, maar de YN-560 kan je ook als slave mee aansturen dus kan voorlopig al beetje oefenen.

                    De testknop is inderdaad zwaar ( tis te zeggen je moet je vinger er precies inproppen ;-) )


                    Denk dat ik nog een statiefje en nog een flits bij ga bestellen, maar eerst al oefenen met 2 flitsers. Spijtig dat ik slecht enkel in mijn kleine garage kan oefenen :-(
                    Heel het idee van strobisme is net dat je overal kan flitsen, omdat je niet afhankelijk bent van een stopcontact.
                    facesofecuador.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Yongunuo flash

                      Flitsers en triggers aangekomen, eerste indruk, zien er degelijk gebouwd uit...
                      Morgen eens testen.
                      Bedankt!
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Yongunuo flash

                        Gisteren een YN-560 aangekregen.
                        Bouwkwaliteit is veel beter dan een YN-46x die ik een jaar geleden besteld had om te testen. Zeker het batterijklepje.
                        Zoom, maakt wat meer lawaai dan ik bij de nikon's gewoon ben, maar voor de rest vind ik 'm makkelijk bedienbaar en krachtig (en tot 1/128 in te stellen).
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Yongunuo flash

                          Ik heb ze nu enkel weken zeer tevreden erover en de triggers hebben nog geen enkel keer gefaald, ook niet wanneer ze vb achter een muur staan
                          https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
                          www.jurgenlimbourg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Yongunuo flash

                            Ik heb de YN560 wat uitgebreider getest:

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Yongunuo flash

                              leuke review, bevestigd wat iedereen vermoede
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X