Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop

    Hallo.
    Voor mijn studies Burgerlijk ingenieur - architect ben ik op zoek naar een laptop.
    Ik hoor hier en daar suggesties, maar door de vele suggesties weet ik het nu allemaal niet meer. Dus kan iemand me helpen?

    Ik zou er de programma's AutoCAD, Photoshop en Sketch-up op moeten kunnen draaien.

  • #2
    Re: Laptop

    macbook pro?
    dell
    hp

    welk budget???
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Laptop

      En waarschijnlijk ook een voldoende groot scherm, 17 of 18" zelfs denk ik.
      Draaien Autocad en Sketch-up ook op een Mac? Ik heb geen idee.

      Eén ding is zeker, zet een Mac en een windows toestel met dezelfde specificaties naast elkaar . . .de Mac zal je waarschijnlijk wat meer geld kosten. ( Design is ook wel mooier dan de meeste windows toestellen vind ik ) Maar ik ben geen mac kenner of gebruiker . . . daarvoor moet je bij Krisdg zijn, die weet er echt alles over.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Laptop

        Laptop?
        Assus staat momenteel aan de top.
        Zorg voor i7 en een type met 2 ingebouwde schijven.
        Laat eventueel een schijf vervangen door een SSD.
        Prijsindicatie : vanaf 1700 euro.
        Windows 7.

        Hoe lang duurt jouw studie?
        Ik weet dat en jij weet dat
        Dus die laptop moet een tijdje meegaan.

        De mean time between failure is het best bij Asus.
        en ook de Asus service is het best beoordeeld.

        Bekijk deze eens:
        Asus G73JH-TZ002V
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Laptop

          Wat is het budget eigenlijk? Met zo een toepassingen lijkt het mij aangenaam/aangewezen om een deftig extern scherm te kunnen aansluiten, wat de kostprijs natuurlijk niet ten goede komt. Persoonlijk zou ik dan liever een gewone pc hebben, maar ja, thuis en op kot studeren wordt dan wel wat moeilijker. Moeilijke vraag ...

          Comment


          • #6
            Re: Laptop

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Wat is het budget eigenlijk? Met zo een toepassingen lijkt het mij aangenaam/aangewezen om een deftig extern scherm te kunnen aansluiten, wat de kostprijs natuurlijk niet ten goede komt. Persoonlijk zou ik dan liever een gewone pc hebben, maar ja, thuis en op kot studeren wordt dan wel wat moeilijker. Moeilijke vraag ...
            Heel juist CCC.
            Moet ook een betrouwbaar toestel zijn he en robuust ook
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Laptop

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht


              Bekijk deze eens:
              Asus G73JH-TZ002V
              Is intussen vervangen door de G73JH-TZ216V (de i7-720qm is een i7-740qm geworden, voor de rest identiek)

              Dit is meer gericht naar de gamers (wat niet wil zeggen dat deze slecht is voor jouw doelgebruik). Ik heb meer de neiging een HP Elitebook voor te stellen met een nVidia Quadro GPU, enig probleem kan dan het budget (hoewel de Asus G73 ook rond de 1700€ draait) zijn ... Laat ons eerst dat eens weten: het te besteden bedrag.
              Last edited by Bottie; 17 september 2010, 18:26.
              My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

              Comment


              • #8
                Re: Laptop

                Ik moet morgen ook één aanraden aan m'n schoonpa, de beste prijs/kwaliteit vind ik TOSHIBA (heb ik zelf), ik blijf objectief maar uit ervaring vind ik dat Sony te weinig biedt voor z'n geld.
                Vroeger had ik een Acer maar de bouwkwaliteit was minder waardoor de scharnieren afkraakten (zelfs bij normaal gebruik).

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop

                  Lees dit* maar eens aandachtig door...
                  *advies van het CAD-lab van ASRO, KUL. Die weten wel waarover ze praten.

                  Palladio

                  PS: Gent of Leuven? Uit nieuwsgierigheid...
                  You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop

                    Binnenkort komt Autocad uit voor Mac, maar persoonlijk zou ik het toch toch op een windows laptop houden.
                    Nu : autocad, photoshop en sketchup kan je met redelijk lichte hardware goed draaien. Je mag daar een quadro of fireGL kaartje voor bijnemen, maar eigenlijk hoeft dat niet.
                    Heb je ook een sterkteberekeningspakket nodig (een FEmap of aanverwanten) ? In dat geval zou ik wel een snelle processor bijnemen (een i7 is daar het best voor, en nog betaalbaar).
                    Het hangt inderdaad volledig af van je budget. Neem in elk geval een 64 bit besturingssysteem, zelfs als je "maar" 4 GB ram hebt (dan kan je tenminste nog uitbreiden).

                    De software die je noemt, kan je goed draaien op een laptopke van een 1000€, 1 van 2000€ gaat het natuurlijk beter doen. Heb je die FEA software nodig, dan neig je beter naar die laatste optie...

                    Een groot deel van de prijs van een laptop gaat ook naar de garantiebepalingen. Mag het voorkomen dat je je laptop 2 weken kwijt bent voor een herstelling, dan mag je een "consumentenlaptop" nemen met de gewone garantie van 2 jaar (dat is standaard).
                    Wil je de garantie dat je laptop maar max. een goeie dag buiten dienst is, neem dan een professioneel model (bijna alle merken bieden dit aan), met een 3 jaar next day/on site garantie. Zo'n model kost een pak meer, maar het biedt je een betere nachtrust...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment

                    Working...
                    X