Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diefstal GPS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diefstal GPS

    In de nacht van woensdag op donderdag is het GPS-radiosysteem uit de auto van mijn vriendin gestolen...
    Dit zonder het nalaten van inbraaksporen en het systeem is heel netjes uitgebouwd, de schroeven lagen nog in de auto...
    Daarbij wetende dat men dit systeem enkel weer aan de praat krijgt na een codering door een garage lijkt het me
    ook meer dan duidelijk dat deze diefstal "op bestelling" gepleegd is en dat er binnen de officiële kanalen van het
    merk van de wagen rotte appels meespelen in dit georganiseerde misdaadcicuit ! ! !
    Ik vraag me af wanneer er hier eindelijk eens paal en perk gaat gesteld worden aan de toenemende criminaliteit...
    Lang leve het "vrije" verkeer van mensen en goederen... vooral voor de gangsters onder ons ! ! !
    Last edited by peter238; 17 september 2010, 15:44.

  • #2
    Re: Diefstal GPS

    Diefstal das een pest he en wat doen ze er aan, NIKS.
    En eigenlijk mag je nog blij zijn dat je een goeie dief hebt gehad want als het een ammateur is kan je een hoop schade hebben.
    Ik heb er ene gehad met een Golf 3 en daar stond een radio in van geen 1000Bf daar had er ene een koevoet tussen de deur gestoken en heel de deur vernield voor een prulle radioke.
    Heb ook nog ene gehad met een splinternieuwe A6 daar had de dief aan de bestuurderskant zeker een keer of vijf een baksteen tegen de ruit gegooid maar steeds de ruit gemist, vervolgens maar aan de andere kant begonnen met nog een aantal missers de ruit kapot en de baksteen het wit lederen interieur beschadigde.
    Het was gewoon om te bleiten als je die A6 zag vol krassen en scherpe butsen van de baksteen.
    Er zijn plaatsen genoeg waar het alle dagen van dat is, ga je me toch niet vertellen dat ze die kerels niet kunnen pakken zeker.
    In ieder geval als ik er ene betrap aan mijn auto steek ik hem onder de verluchting en als hij er uit wil zal hij moeten graven.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Diefstal GPS

      Peter,

      Ik begrijp jouw frustraties.
      Ben ik blij dat wij hier een "ondergrondse" en afgesloten garage hebben.
      Tijdens de dag laat ik mijn auto zelden uit het oog.
      Maar ja, dat gaat niet voor iedereen.

      Toch hebben ze mij ooit liggen gehad.
      Mijn eigen fout ook omdat ik te lui was om de auto in de garage te zetten.
      Ze hadden een ruitje stuk geslagen, de hoedenplank met luidsprekers hadden ze
      mee behalve de (dure) autoradio en die hebben ze toen maar "bewerkt".
      Ze kregen die radio niet uit zijn frame
      Ik heb wel iets terug gehad van de verzekering > 4000 frank.
      (meer dan 20 jaar geleden Peter).

      Voor de rest kan ik jou geen ongelijk geven.
      Iedereen leest veel, ziet en hoort veel. En meestal wordt alles kapot gerelativeerd.
      TOT het hen persoonlijk raakt.... en dan liggen de zaken iets anders he.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Diefstal GPS

        mijn persoonlijke mening: als ze een dief pakken gewoon zijn poten afkappen

        Comment


        • #5
          Re: Diefstal GPS

          Bij mij was het eenvoudiger. In Antwerpen niet alleen de autoradio, maar ook de errondzittende auto gepikt. Nooit meer van gehoord.

          Comment


          • #6
            Re: Diefstal GPS

            Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
            mijn persoonlijke mening: als ze een dief pakken gewoon zijn poten afkappen
            Hmmmm, ja.
            Ik dacht aan iets anders: het eindigt ook op "oten"
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Diefstal GPS

              Ze hebben in Hasselt ooit mijn ruit ingeslagen om 2 hemden te pikken die aan een kapstok hingen omdat ik ze niet wou kreuken, sindsdien laat ik niks in het zicht liggen.

              Dat ze zo een dieven niet vatten is wel spijtig, maar ik kan ook wel begrijpen dat dit niet evident is. Als je zelf of je buren ook al niks merken, kan je moeilijk van de politie verwachten dat ze die mannen bij de kraag vatten op het moment dat ze de diefstal plegen.

              Was dat een inbouw gps/radio of een fabrieksmodel? Gewoon uit nieuwsgierigheid. En welke wagen was het trouwens? Ben benieuwd in welk model je kan inbreken zonder sporen na te laten. Niet om het zelf te oefenen, maar om eerder zo geen auto te kopen

              Enfin, het blijft klote.

              Comment


              • #8
                Re: Diefstal GPS

                Hmmm ... vermoedelijk heb je klacht ingediend bij politie.
                Binnen een paar dagen krijg je wel een briefje dat het dossier gesloten is zonder gevolg wegens geen ernstige feiten.
                Da's de nieuwe manier van doen.
                Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Dat ze zo een dieven niet vatten is wel spijtig, maar ik kan ook wel begrijpen dat dit niet evident is. Als je zelf of je buren ook al niks merken, kan je moeilijk van de politie verwachten dat ze die mannen bij de kraag vatten op het moment dat ze de diefstal plegen.
                Spijtig maar zelfs al heb jij of je buren iets gezien ... ze doen meestal gewoon niets. Te veel administratie noemen ze dat.
                Van mijn auto dat ze in frut gereden hebben voor de deur zijn er vier mensen die iets te vertellen hebben ... zelfs dan doen ze niets meer met het dossier, zelfs geen verklaring afnemen!
                Maar pas op dat ge geen 60 rijdt waar ge maar 50 moogt of ge zijt ne crimineel.
                Last edited by VerSeg; 17 september 2010, 16:20.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Diefstal GPS

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Hmmm ... vermoedelijk heb je klacht ingediend bij politie.

                  Maar pas op dat ge geen 60 rijdt waar ge maar 50 moogt of ge zijt ne crimineel.
                  Verleden jaar stond ik juist geparkeerd in de Hangarstraat ik Mol.
                  Met de trein eens gaan shoppen in Hasselt.
                  In de late namiddag terug gekomen en niets achter de ruitenwisser.
                  Er staat in heel die straat geen verbodsteken dus dacht dar daar geparkkerd mocht worden.
                  Een paar dagen later een voorstel tot "MInnelijke schikking" in de brievenbus.
                  Vijftig euro te betalen of anders politie rechtbank.
                  Ik mocht daar niet parkeren omdat het een straat was met kruisend verkeer.

                  Ik kon die kl##tzak op dat moment de keel toenijpen.
                  Wie heeft miljaar dit reglement uitgevonden en wie wist dat je niet mag parkeren in een straat met tegenliggend verkeer.
                  Telkens dat ik nu door die straat rijd staan er auto's geparkeerd en dan moet ik weer denken aan die onnozele boete.
                  Veel blauw op straat hadden we gewild en hebben we ook gekregen dus en nu mogen we ook betalen.

                  @ TS, onlangs in de MB garage geweest en daar hing een bericht dat men beter moest omgaan met de code's.
                  De code's van wat?
                  De autosleutels, het navigatie systeem?
                  't Zal er wel om een bepaalde reden gehangen hebben zeker?


                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Diefstal GPS

                    Cijfers voor Nederland.
                    Onderzoek gedaan door "Eén Vandag" > TV-Nederland.
                    Ondervraagd: 20.000 mensen.
                    > 18% van de aangiftes worden bekeken door de politie
                    > 82% en belangrijker wordt dus NIET behandeld.

                    Slechts 28% doet een aangifte > geen vertrouwen in de politie.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Diefstal GPS

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Ben benieuwd in welk model je kan inbreken zonder sporen na te laten. Niet om het zelf te oefenen, maar om eerder zo geen auto te kopen
                      In elke auto kan kan je inbreken zonder schade achter te laten, mijn ouders zaliger hadden een garage, en die moesten regelmatig sleutels die in het contact of in de koffer achtergebleven waren recuperen ... op aanvraag van de politie hé.

                      Het enige probleem is het alarm, maar eens je de sleutel hebt kan je dit gewoon afzetten, ik ga niet vertellen wat je nodig hebt, maar het is bedroevend simpel hoor ... en of het nu een Lada, een Audi, een BMW of een Mercedes is ... max 30 seconden en je bent erin ... als er geen alarm is zal niemand iets merken, gewoon deur terug dicht en er is niets gebeurd ... je ben alleen een hoop geld kwijt en je staat voor een berg administratie om alles in orde te krijgen, want de verzekering betaalt niets zonder PV van de politie.

                      Heb het jammer genoeg zelf ook meegemaakt, Passat met alarm staat voor de deur in Leuven ... en op een goeie nacht prijs natuurlijk, ze zaten erin en we hebben zelfs het alarm niet gehoord ... resultaat dure Pioneer radio (zonder frontje ), digitale compact camera (stom om hem in de koffer te laten steken, ik weet het ) en een dure zonnebril gepikt ... en absoluut niets aan de wagen te zien.
                      De CD wisselaar in de koffer was blijkbaar te veel moeite, die hebben ze laten steken, zelfs de CD's die erin zaten hadden ze niet mee ... moest ik natuurlijk wel terug een Pioneer kopen die met deze changer kon werken.

                      Doen aangifte ... en wat blijkt, héél de straat had prijs, in meer dan 20 wagens hadden ze die nacht ingebroken, en aan geen enkele was iets te zien ... in mijn geval hadden ze blijkbaar het slot aan de passagierskant geforceerd, ik had centrale vergrendeling op afstandbediening dus gebruikte nooit de sleutel, maar de agent zei : 'probeer de sleutels eens' ... en hij had gelijk, aan die kant kon ik de sleutel niet meer omdraaien

                      ... natuurlijk nooit meer iets van gehoord ...

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Diefstal GPS

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

                        Was dat een inbouw gps/radio of een fabrieksmodel? Gewoon uit nieuwsgierigheid. En welke wagen was het trouwens? Ben benieuwd in welk model je kan inbreken zonder sporen na te laten. Niet om het zelf te oefenen, maar om eerder zo geen auto te kopen
                        Was een ingebouwd systeem vanaf fabriek.
                        Wagen van de VW-groep.
                        En aangaande die inbraak, blijkt dat de nieuwste mode erin bestaat je signaal te
                        capteren als je je wagen afsluit met de afstandsbediening.
                        Laat mij hier echter aan toevoegen dat je voor niet al teveel geld bij leveranciers
                        van depannagemateriaal sleutels kan bekomen die alle wagens openen zonder reactie
                        van welk alarm dan ook ! ! ! !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Diefstal GPS

                          Oorspronkelijk geplaatst door peter238 Bekijk bericht
                          Was een ingebouwd systeem vanaf fabriek.
                          Wagen van de VW-groep.
                          En aangaande die inbraak, blijkt dat de nieuwste mode erin bestaat je signaal te
                          capteren als je je wagen afsluit met de afstandsbediening.

                          Laat mij hier echter aan toevoegen dat je voor niet al teveel geld bij leveranciers
                          van depannagemateriaal sleutels kan bekomen die alle wagens openen zonder reactie
                          van welk alarm dan ook ! ! ! !
                          Klopt Peter.
                          En daarvoor heb ik al ooit gewaarschuwd hier op BD.
                          En dat heb ik gezien in de praktijk op de Duitse tv in het programma "Wiso".
                          Ik dacht dat die mannen dat deden met een "walkie-talkie" of een gsm.
                          (moet ik nog eens nakijken)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Diefstal GPS

                            Als je een beetje verstand hebt van elektronica, is het zelfs belachelijk simpel zo'n signaal te onderscheppen en te kopiëren. Dit kan je zelfs al door bestaande Velleman-kitjes aan te passen...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Diefstal GPS

                              Simpel uitgelegd: DTMF toontjes op 433.*** MHz van de originele sleutel ontvangen en daarna weer uitzenden...

                              Ik heb mijn eigen sleutel ook al beluisterd
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X