Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vuil water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vuil water

    wij hebben thuis een waterverzachter staan. Als we op vakantie zijn geweest en het water heeft 4 dagen stil gestgaan en we nemen dan terug water dan heeft de eerste 30 een liter gelige kleur en smaakt ook een beetje raar. ik heb de water verzachter al eens laten kuisen en die van die firma zeggen dat dit niet aan de waterverzachter kan liggen. Maar als ik gewoon water neem voor de verzachter dan heb ik dit niet. Dus moet dit volgens mij toch aan de verzachter liggen. Kan ik het water ergens laten kontroleren of dit niet slecht is voor de gezondheid? Bij de watermaatschapij?
    Sony A550 18-55 en 55-200

  • #2
    Re: vuil water

    U kunt een waterstaal afgeven bij de apotheker of in een lab.
    Als dat water niet kristalhelder is zou ik het enkel gebruiken om de WC door te spoelen.
    U onderhoud toch de waterverzachter zoals het moet neem ik aan?


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: vuil water

      Ik vermoed dat het hier gaat om een reactie tussen de zouten van de waterverzachter en mineralen die in het leidingwater zitten. Ik zou zeker de watermaatschappij contacteren
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: vuil water

        ik heb ergens gehoord, als je het water uit de kraan haalt zoals het wordt geleverd door de watermaatschappij, dat ze dan gratis analyseren als er twijfel is over de kwaliteit.
        Maar als je het water zelf gaat behandelen (zoals in het geval van jouw waterverzachter), dat je dan moet betalen voor hun analyse.
        Omdat de watermaatschappij dan niet meer verantwoordelijk kan gehouden worden voor de waterkwaliteit.

        Comment


        • #5
          Re: vuil water

          Onthard water is altijd een beetje agressiever dan kalkhoudend water.
          Als je te ver onthardt, dan worden zelfs de buizen opgevreten.

          Als water een tijd stil staat, dan hebben de afzettingen in de buizen de kans om terug wat op te lossen in het water. Dat is een héél normaal fenomeen, en ik zou me er niet te veel zorgen over maken.

          Comment


          • #6
            Re: vuil water

            Als uw water te lang stilgestaan heeft door verlof of wat dan ook ... laat uw waterverzachter dan eens manueel spoelen.

            Wij hebben soms ook geel water maar dan is dit omdat ze ergens aan de leiding aan het werken zijn en dat er zand tussen zit.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: vuil water

              Hey juppekes

              Bij mij hier thuis krijg ik ook zoiets raars als ik gewoon even de druk van de waterleidingen laat.

              Het eerste water is dan ook een beetje gekleurd.
              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: vuil water

                Tja dat is ook niet normaal
                Sony A550 18-55 en 55-200

                Comment

                Working...
                X