Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

st pietersbasiliek + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • st pietersbasiliek + Update

    wat denken we hiervan?



    alast bedankt voor de reactie!
    Peter

    Update

    Last edited by Red Falcon; 15 september 2010, 21:14.
    The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.

  • #2
    Re: st pietersbasiliek

    58 keer bekeken en niemand een mening over deze foto?
    The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.

    Comment


    • #3
      Re: st pietersbasiliek

      Is de foto genomen met een statief?

      Jammer dat hij schuin staat, effe perspectiefcorrectie doen.
      De vlekken die je hebt naast de zuil bovenaan en boven het gebouw links, komen waarschijnlijk van lichtweerkaatsing in je lens, ofte lensflare
      (Spookbeelden die ontstaan door spiegelingen binnen lenzen)
      Voor de rest is de belichting wel goed, behalve het uitgebrande gebouw links van de basiliek.
      Naast de zuil kan je ze weg halen, maar boven het gebouw links, zal moeilijker zijn.
      Normaal moet je met F9 iets meer stervorming hebben rond de lampen.
      Het lijntje rond de foto mag je voor mij ook weg laten.
      Volgende maal een ander standpunt kiezen, meer naar links opschuiven.

      Vond je foto van de Mont-Saint-Michel by night veel beter.

      Groeten

      Tech8
      Last edited by Tech8; 15 september 2010, 12:19.
      www.hellinckx-foto.be
      Facebook

      Comment


      • #4
        Re: st pietersbasiliek

        Ik vind ook dat het standpunt niet ideaal gekozen is, meer naar links ofwel perspectiefcorrectie op deze foto uitvoeren, de foto helt te veel naar rechts over.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: st pietersbasiliek

          allereerst --> bedankt voor de reactie!

          yep, met statief gemaakt, waarom? zonder statief is dit toch bijna niet mogelijk...
          Als ik het dan goed begrijp moet je in dit geval wel een HDR maken, ofwel staat een deel er uitgebrand uit ofwel een ander deel te zwart?
          ik heb er dus een HDR van gemaakt...
          Het is daar niet altijd makkelijk om een ander standpunt in te nemen, gans dat st pietersplein is snachts afgesloten...
          meer naar links opschuiven zou die zuil in het midden van het gebouw zetten en da's dan ook weer niet wat het moet zijn volgens mij.

          ik heb de HDR ook rechter gezet en dat ghost effect uit de lucht gehaald
          Last edited by MR_Neo; 15 september 2010, 18:20.
          The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.

          Comment


          • #6
            Re: st pietersbasiliek

            HDR is ook niet altijd de beste oplossing, anders kan je ook nog DRI gebruiken.
            Het beste dat je bij jou in de buurt eens een onderwerp zoekt dat ongeveer hetzelfde dinamisch bereik heeft als deze foto en dat je daar eens de twee vormen van fotografie op toepast, dus zowel HDR als DRI.
            Weet wel dat je voor een DRI foto vast te leggen wel wat tijd moet nemen, is niet op 1-2-3 vastgelegd.


            Groeten

            Tech8
            www.hellinckx-foto.be
            Facebook

            Comment


            • #7
              Re: st pietersbasiliek

              Oorspronkelijk geplaatst door Tech8 Bekijk bericht
              HDR is ook niet altijd de beste oplossing, anders kan je ook nog DRI gebruiken.
              owkay, da's weer iets waar ik nog niet van gehoord heb, bedankt voor de info!
              dat ga ik zeker ens proberen!!!

              bedankt!
              Peter
              The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.

              Comment

              Working...
              X