Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over RF602

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over RF602

    Hallo allen,

    Ik ben van plan om een extra setje RF602 te kopen via ebay.
    Bij de meeste artikelen staan ook de camera types bij (bvb: Canon 5D - 1000D - 50D - ...)
    Ikzelf heb een canon 400D, nu is mijn vraag zou een setje van vb. 5D ook werken op een 400D. Persoonlijk zou ik denken dat het niet veel uitmaakt, of ben ik verkeerd?
    Is er een verschil met de zender of reciever?

    Iemand een idee of ervaring?

    mvg,
    Mihailo
    www.roblievens.be

  • #2
    Re: Vraagje over RF602

    normaal maakt het niet uit.
    tenzij je die wenst te gebruiken an remote voor je camera, connectie is vaak anders
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over RF602

      Oorspronkelijk geplaatst door Mihailo Bekijk bericht
      Is er een verschil met de zender of reciever?
      er is geen verschil, alleen wordt er een specifiek kabeltje meegeleverd om de betreffende camera remote te bedienen. Dit bestaat wel niet voor elk model.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over RF602

        Hartelijk bedankt voor de snelle reacties!!!

        mvg,
        Mihailo
        www.roblievens.be

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over RF602

          Heb je de triggers al besteld? Ik zou zeker ook eens kijken naar de Phottix Strato 4 in 1
          Deze heeft nog een aantal voordelen tenopzichte van de RF602.

          Op mijn site staat een uitvoerige test.
          lees hier meer

          Groeten Michael

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over RF602

            Ook ik heb een 400D en sinds deze week een setje van RF602. Werkt feilloos tot dusver. Was voor mij een uitprobeer testje, maar na een ochtendje rommelen ben ik overstag en heb een extra receiver besteld.

            Ik heb hier een topic over geopend: http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...p?f=18&t=84524

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over RF602

              Ik heb per abuis een setje voor Canon overgekocht van iemand, een zender en twee receivers. Ze werken zonder probleem. Alleen, en wat ik wel vreemd vind, sync'en ze niet hoger dan 1/125s. Pas als ik het knopje bovenaan half ingedrukt hou - waardoor het lichtje groen wordt en blijft - dan kan hij sync'en tot 1/200s à 1/250s.

              Is blijkbaar nogal vaker zo, lees ik via Google. Heeft te maken met "wake up of standby" mode van de zender. Beetje rare eigenschap dan en vooral contra productief.

              @d_oracle: Blijkbaar is er toch een verschil, meer bepaald rond de wake-up van de zender door de camera na het half indrukken van de sluiterknop. Wat dus in mijn geval niet gebeurd, aangezien ik een Canon zender heb. Mijn camera maakt de zender niet wakker en moet dus eerst uit standby komen, vooraleer hij het signaal kan sturen. Daardoor de vertraging, daardoor de 1/125s ipv 1/250s. Hoe het zit als je verbindt met kabels, dat weet ik (nog) niet.

              Maar niets wat beetje tape niet kan oplossen Gewoon het knopje halfingedruk dichtplakken.

              Moest er iemand zijn met een Nikon zender voor een Canon camera, wil ik natuurlijk altijd wisselen
              Last edited by caleido; 21 september 2010, 23:12.

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje over RF602

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                @d_oracle: Blijkbaar is er toch een verschil, meer bepaald rond de wake-up van de zender door de camera na het half indrukken van de sluiterknop. Wat dus in mijn geval niet gebeurd, aangezien ik een Canon zender heb. Mijn camera maakt de zender niet wakker en moet dus eerst uit standby komen, vooraleer hij het signaal kan sturen. Daardoor de vertraging, daardoor de 1/125s ipv 1/250s. Hoe het zit als je verbindt met kabels, dat weet ik (nog) niet.
                ik denk dat je gelijk hebt... er is een verschil... Ik heb ooit ontvangers hersteld, zowel canon als nikon, waar de transistor doorgebrand was door een te hoge spanning van een oude flash...

                en in de canon versie is een extra weerstand geplaatst (zie foto C), bij nikon is het zwarte draadje gewoon op de plek eronder gesoldeerd, zonder weerstand, 't is dus makkelijk op te lossen als je een soldeerbout kan hanteren...

                van canon naar nikon: weerstandje eruit...
                van nikon naar canon weerstandje erin...(100 ohm)


                zie ook hier: http://www.flickr.com/photos/d_oracl...n/photostream/


                nu, wat jij vertelt (ingedrukt houden), lijkt me vreemd. Gewoon even het knopje indrukken en de zender zou moeten wakker zijn... heb het nog niet gehoord... ik wil er gerust eentje met je ruilen... heb genoeg nikon zendertjes liggen en krijg zowiezo canon deelnemers in m'n workshops...
                Last edited by d_oracle; 22 september 2010, 17:02.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment

                Working...
                X