Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mensen op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mensen op reis


    Na een lange reis en een kort project
    toch weer een foto op BD.
    Die de Shoot Challenge niet heeft gehaald omdat er ééntje nét beter was




    Rest volgt vanaf volgende week of zo.



  • #2
    Re: Mensen op reis

    Begrijp niet dat er hier niet op gereageerd wordt!!!!
    Ik vind dit een heel knap beeld, die auto met zijn lichtjes aan, mooi details te zien op de voorgrond, die verlichte rookwolk op die blauwe lucht.....mooi!!
    Maar kan jij mij wat meer vertellen over je foto?
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

    Comment


    • #3
      Re: Mensen op reis

      toffe foto
      maar waarom is alles zo donker terwijl er nog zonlicht is achter die nevel ? (geiser ?)
      of is dat iets anders ?
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Re: Mensen op reis

        Héél mooi. Maar ook best donker. Ik zou er ook graag wat meer over willen weten Ik ben er helemaal weg van!

        Comment


        • #5
          Re: Mensen op reis

          Knap gespeeld met licht, contrast en sfeer Op 't eerste zicht indrukwekkend maar blauw voor mij iets te nadrukkelijk aanwezig
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Mensen op reis

            Manu geef eens wat meer uitleg aub? Ben ook benieuwd..Vind hem nogal donker eerlijk gezegd met wat veel contrast...Tonal contrast gebruikt misschien?
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Mensen op reis

              heeel apart hoor.
              en mooi.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Mensen op reis

                Waarom is iedereen zo geinteresseerd in de technische achtergrond?
                Wordt niemand dan geroerd door de expressie van deze foto en het gevoelen dat ze in ons opwekt? Fotografie is meer dan technologie en techniek. Wat hier vooral telt is de opgeroepen sfeer van een rit door een woestenij waarbij stof, wolken, valavond, tegenlicht zuiver poezie is.
                Voor mij een prachtrealisatie waarbij vooral de inhoud van de foto spreekt, ongeacht hoe ze ook ontstaan is.
                Willen jullie bij het aanschouwen van een Rebrandt ook weten welke borstel en/of spatel er gebruikt werd?
                Leer gewoon genieten.

                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #9
                  Re: Mensen op reis

                  Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Waarom is iedereen zo geinteresseerd in de technische achtergrond?
                  Wordt niemand dan geroerd door de expressie van deze foto en het gevoelen dat ze in ons opwekt? Fotografie is meer dan technologie en techniek. Wat hier vooral telt is de opgeroepen sfeer van een rit door een woestenij waarbij stof, wolken, valavond, tegenlicht zuiver poezie is.
                  Voor mij een prachtrealisatie waarbij vooral de inhoud van de foto spreekt, ongeacht hoe ze ook ontstaan is.
                  Willen jullie bij het aanschouwen van een Rebrandt ook weten welke borstel en/of spatel er gebruikt werd?
                  Leer gewoon genieten.

                  Henri
                  Ola.....bedoelde wel daarmee waar die foto genomen werd en wanneer en zo....niet het technische.....voor mij is die knap zoals die is!!!
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mensen op reis

                    Foto werd genomen met de zonsopgang achter een geiser en bestaat uit één opname uit de hand. De originele foto is niet alleen veel donkerder vanwege het vroege uur, maar ook omdat ik de foto heb onderbelicht om geen uitgebrande vlek te krijgen in de geiser. Voorgrond en lucht heb ik daarna terug opgehaald in PS.
                    Tonal contrast is één van de filters die ik hiervoor (eerder lichtjes) heb gebruikt.
                    Mercikes voor jullie eerlijke reactie's en voor het uitleggen van de software Pascal. Werkt geweldig!
                    Last edited by kohraya; 16 september 2010, 13:42.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mensen op reis

                      Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                      Foto werd genomen met de zonsopgang achter een geiser en bestaat uit één opname uit de hand. De originele foto is niet alleen veel donkerder vanwege het vroege uur, maar ook omdat ik de foto heb onderbelicht om geen uitgebrande vlek te krijgen in de geiser. Voorgrond en lucht heb ik daarna terug opgehaald in PS.
                      Tonal contrast is één van de filters die ik hiervoor (eerder lichtjes) heb gebruikt.
                      Mercikes voor jullie eerlijke reactie's en voor de Nik software Pascal. Werkt geweldig!
                      Mooi. Ik dacht zelf ook al aan een zonsondergang/valavond, maar een heel knap beeld. En ik sluit me aan bij Tantine: Ik was alleen benieuwd naar de locatie van de foto, en het tijdstip. Bij de technische kant kan ik me toch amper wat voorstellen .
                      Ik zou er helemaal niks aan veranderen, de foto is echt heel mooi zo. Op het eerste zicht zou je misschien wat voorgrond willen weglaten, maar ik kan niks bedenken wat het beeld ten goede zou komen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mensen op reis

                        De foto heeft de heel speciale sfeer van een rustpauze na een vermoeiende rit, die heel goed overgebracht wordt mede door de bewerking.
                        De technische kant is toch ook interessant om weten, we kunnen er alleen maar van leren en dat belet mij alleszins niet om ervan te genieten ...

                        ...maar misschien moeten we in de eerste plaats meer kijken en bewonderen, da's ook belangrijk, zoniet het allerbelangrijkste.
                        Last edited by mortierke; 15 september 2010, 18:10. Reden: tekst
                        vriendelijke groeten, Kurt
                        Mijn foto's
                        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mensen op reis

                          Zeg we mogen toch wel vragen zeker waar dit is en wat het is..Kom nie flauw doen hé.. foto kan in eerste opzicht alle informatie geven maar bij deze had ik dat niet..

                          Ik vond hem ergens wat onaards overkomen daarmee..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mensen op reis

                            Heel mooi beeld !
                            De rode stoplichten wijzen op verwondering/bewondering. De chauffeur is gestopt en is zo aangegrepen door wat hij ziet, dat hij gewoon is vergeten zijn voet van het rempedaal te halen...
                            'k wou dat ik in het wagentje zat
                            Greetz, KAriboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mensen op reis

                              Prachtig Je stelt je inderdaad automatisch vragen bij het licht dat achter de geyser zit maar het is inderdaad gewoon genieten. Soms zijn we misschien een beetje te analytisch, maar vooral toch ook gewoon nieuwsgierig, niet?
                              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                              Comment

                              Working...
                              X