Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landschap

    Een Noordhollands landschapje. Istwat.
    grt,bouk.

    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: Landschap

    Wel een mooi plaatje
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: Landschap

      knap bouk en zeer mooie compo
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Landschap

        dit is zeker wat

        Heel mooi!

        En inderdaad heel goed op de compo gelet! Puik !

        Comment


        • #5
          Re: Landschap

          Da's een mooie, bouk !

          Compo dik in orde !
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: Landschap

            Met alle respect .... maar ik dreig het hier niet meer te begrijpen .
            Bouk met zijn uitgesproken mening voor elk onderwerp/beeld en fotograaf ?
            Wat houdt dit beeld eigenlijk in, welke fotografische bijdrage wordt hier geleverd qua compositie, oog ,inzicht, en/of andere ?
            Vergeef me alvast als ik beweer dat zulke beelden niet thuis horen in een showcase ..... maar bekijk het alvast enkel als mijn persoonlijke benadering en inzicht.
            Je zal me niet horen beweren dat ik zulke beelden niet maak, maar ik heb toch wel de reflex om ze niet te publiceren, ongeacht of je nu een gevestigde waarde bent of niet hier op BD.
            Beelden zoals dit geeft nog steeds volgens mijn benadering /inzicht geen enkele meerwaarde aan de opzet van een forum voor landschappen hier op BD.
            Een raad van tante kaat .. voor Bouk dan ....wees voor jezelf even kritisch zoals je hier voor zoveel amateur/would be fotografen bent.
            Ik heb alvast er hier van jou nog niet veel van gemerkt !
            Fotografische groeten van ..........
            NIKON D700 & NIKON D300 Telephoto AF Micro-Nikkor 105mm f/2.8 G ED-IF, AF-S VR Autofocus lens, 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF, AF-S DX VR Autofocus lens, Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR. Tokina SD 12-24(IF) DXII, Nikon SB 900.

            Comment


            • #7
              Re: Landschap

              hm, ik kan dit toch wel smaken.
              het is geen superbeeld, en alleenstaand lijkt het op het eerste gezicht wat mager.
              Maar als je het naast de andere landschapjes van bouk legt, zie je toch wel duidelijk volgehouden stijlkenmerken.
              die hoofdzakelijk bestaan uit inhoudelijk: neutrale registratie van het vlakke landschap, en esthetisch: opnamen bij zonlicht.
              Ik denk dat je dit beeld in een reeks moet bekijken.

              Comment


              • #8
                Re: Landschap

                Wel een vorige uitspraak das misschien niet onterecht geuit maar als je weet dat er voor het digitale tijdperk een foto showcase waardig maken zeer moeilijk was dan weet je dadelijk waarom een mens zoals Bouk zulke opnames maakt..Hij maakt de fotos gewoon vanuit zijn buik.
                Zonder poes pas.
                Of ze nu het wow effect hebben of niet speelt hier eigenlijk weinig rol vind ik..Natuurlijk missen ze dat wel naar bescheiden mening ook maar het zijn de meest natuurlijke platen die je ziet.
                Als ik zo de compo zie dan vind ik deze al beter dan de vorige. En vooral dan door de koeien als aandachtspunt.

                Ieder zijn eigen stijl en das een bijdrage op zich zelf vind ik.
                Ik heb op een vorige post ook al licht laten weten aan Bouk dat hij misschien ook wat meer onderwerpen zou kunnen integreren in de opnames om wat meer spanning te brengen maar Bouk is een wolken mens dus zal je voor 3/4 altijd wolken zien...
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Landschap

                  Ik denk nu juist dat er weinig verschil is tussen Bouk de schrijver van zijn mening en Bouk,
                  de fotograaf. Uit alles straalt de houding van een nuchter mens. Zo zou me een boerin haar
                  haar koeien, haar weiden en haar luchten tonen, onderwijl de handen droog wrijvend aan
                  haar short en de boer iets verderop, zijn neus snuitend.
                  Geen theatraliteit hier, geen fratsen, maar wel met de poëzie van het dagelijks bestaan,
                  van het waarneembare in al zijn eenvoud. En dat is vaak een heuse verademing tussen al
                  die gechargeerde prenten, die ons te dikwijls een wereld tonen die we ons alleen kunnen
                  dromen.
                  Het is een landschap met de pretentie ook niet meer te zijn dan dat. Je krijgt er goesting
                  van aan een snee boerenbrood en een groot glas verse melk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Landschap

                    mooi boeren landschap
                    en zoals doudeke zegt, van dat lekker vast boerenbrood krijg er ook al zin in, wat tegenwoordig nog zelden te vinden is
                    groetjes Ingrid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Landschap

                      Mooi en zeer rustgevend, en erg mooie kleuren, ik kan dit wel smaken ;-)
                      Gr.
                      Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
                      http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

                      Comment


                      • #12
                        Re: Landschap

                        De ene fotografeert graag water, de andere koeien, nog andere de mist en Bouk fotografeert graag wolken.....en die wolken zijn altijd goed belicht en staan er altijd opvallend op!! Maar het meest wat er bij zijn foto's opvalt is dat er niet aan geshopt wordt!!! Het zijn foto's die je herkent zoals je ze ziet en zoals ze zijn!!

                        Wat betreft je foto Bouk.....ik vind die mooi.....comp,wolken, de diepte en de koeien!!
                        Gr Pascale
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Landschap

                          Tiswat

                          Laat iedereen denken wat ze willen, Ik hou van de envoud van deze foto
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment


                          • #14
                            Re: Landschap

                            Een typisch hollands vlak landschapje met een mooie hollandse lucht...and i like it

                            Gr. Francois
                            BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
                            Flickr of Mijn Website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Landschap

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              Da's een mooie, bouk !

                              Compo dik in orde !
                              Is ook mijn idee.

                              groetjes

                              moniq
                              groetjes, moniq (BD1321BE)

                              A picture paints a thousand words

                              Comment

                              Working...
                              X