Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale tv - Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale tv - Telenet

    Ik kreeg een folder in de bus van Telenet waarop ze een promo voor digitale TV aankondigen.
    Misschien het moment om toch eens in die boot te springen, in afwachting van een flatscreen.

    Ik heb nu wat vragen en twijfels... Heb al op de website van telenet van alles gelezen, maar het is soms nogal vaag of dubbelzinnig.

    Ik heb nu een telenet internetabonnement (Expressnet), en ook kabeltelevisie (ook van telenet).

    Nu vroeg ik mij af wat ik bij de installatie moet voorstellen.

    Ik vermoed dat ik enkel een digicorder nodig heb, waarvoor 8€ huur / maand aangerekend wordt.

    Als ik het goed begrijp, is er niks méér nodig, en hoeft er ook niks méér betaald te worden.

    Hoe wordt die digicorder aangesloten ? Gaat de Coax antennekabel dan van de muuraansluiting naar de digicorder, en dan via scart naar de tv (voorlopig nog geen flatscreen) ?
    Is er een verbinding nodig tussen digicorder en internet via een kabel ?

    En dan het abonnement : nu betaal ik 42.91€/mnd voor expressnet, daar komt dan 8 €/mnd bij voor de digicorder.
    Als ik kijk naar de "shakes", die volgens mij toch als pakket goedkoper moet zijn dan 2 losse producten, zou ik voor de Groovyshake (expressnetxl + digi-tv) 52€ per maand betalen. Voor huidig abo + huur digicorder kom ik amper aan 50.91€, dus zelfs 1eur duurder. Snap die prijsstrategie niet goed hoor .
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Digitale tv - Telenet

    De coax kabel gaat rechtstreeks van de contactdoos in de muur naar de digicorder. Van daar uit een coax naar je TV. Zo kan je nog analoog kijken als je digicorder niet aan staat. Tegelijkertijd wordt een UTP kabel gelgd naar een switch, waar je digicorder en PC (of router) worden op aangesloten. Die switch werkt eigenlijk asl een verdeeldoos voor alle digitale signalen. Je TV sluit je via scart aan op de digicorder. Het enige probleem is meestal de aansluiting van de UTP kabels. Zeker in oudere huizen (zoals bij mij ) kwam de coax kabel uit de muur met maar 1 stopcontact in de buurt. Als je dan ziet dat telenet 3 stopcontacten nodig heeft (modem, digicorder en switch) geeft dat een hoop stopcontacten. Gelukkig staat de PC naast de TV zodat de UTP kabels rechtstreeks zijn aangesloten op de switch. Ik ken verschillende mensen waar de UTP kabels via POWERLINE adapters aangesloten zijn. Die dien je apart aan te kopen en nemen ook een stopcontact in.

    Wat de prijs betreft. Afhankelijk van wat je wil (telefoon?) neem je best contact op met de klantendienst van Telenet. Die geven toch normaal de goedkoopste formule. Ik had een Diamond shake met telefonie en daar hebben ze zonder problemen digitale TV + Prime ingepast.
    Last edited by Pink Floyd fan; 12 september 2010, 11:38.
    Comfortably numb with my Pentax

    Comment


    • #3
      Re: Digitale tv - Telenet

      Klopt, prijs apart zou goedkoper zijn, maar ze doen er het HD XL pakket bij ter waarde van €10.
      Meestal heb je hieraan niet veel.
      Je zal ook nog een switch krijgen bij de HD didgicorder om uw ethernet signaal uit te splitsen tussen internet en digicorder die een WAN connectie moet hebben (aparte rechtstreekse verbinding met eigen IP address)


      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
      Ik kreeg een folder in de bus van Telenet waarop ze een promo voor digitale TV aankondigen.
      Misschien het moment om toch eens in die boot te springen, in afwachting van een flatscreen.

      Ik heb nu wat vragen en twijfels... Heb al op de website van telenet van alles gelezen, maar het is soms nogal vaag of dubbelzinnig.

      Ik heb nu een telenet internetabonnement (Expressnet), en ook kabeltelevisie (ook van telenet).

      Nu vroeg ik mij af wat ik bij de installatie moet voorstellen.

      Ik vermoed dat ik enkel een digicorder nodig heb, waarvoor 8€ huur / maand aangerekend wordt.

      Als ik het goed begrijp, is er niks méér nodig, en hoeft er ook niks méér betaald te worden.

      Hoe wordt die digicorder aangesloten ? Gaat de Coax antennekabel dan van de muuraansluiting naar de digicorder, en dan via scart naar de tv (voorlopig nog geen flatscreen) ?
      Is er een verbinding nodig tussen digicorder en internet via een kabel ?

      En dan het abonnement : nu betaal ik 42.91€/mnd voor expressnet, daar komt dan 8 €/mnd bij voor de digicorder.
      Als ik kijk naar de "shakes", die volgens mij toch als pakket goedkoper moet zijn dan 2 losse producten, zou ik voor de Groovyshake (expressnetxl + digi-tv) 52€ per maand betalen. Voor huidig abo + huur digicorder kom ik amper aan 50.91€, dus zelfs 1eur duurder. Snap die prijsstrategie niet goed hoor .

      Comment


      • #4
        Re: Digitale tv - Telenet

        Als je nog wat wil besparen, schakel dan ook je telefoon over naar Telenet. En als je dan een shake neemt, dan kom je wel goedkoper uit, en je krijgt meer download.
        Je kan ook nakijken of je wel Expresnet nodig hebt. Comfortnet is niet veel trager, en in een shake krijg je ook al 50 GB...


        Zorg wel dat je huidige TV een HDMI heeft, anders heb je er echt niet veel aan.

        Ik heb ook pas omgeschakeld nadat we een deftige TV hadden.

        Comment


        • #5
          Re: Digitale tv - Telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Zorg wel dat je huidige TV een HDMI heeft, anders heb je er echt niet veel aan.

          Ik heb ook pas omgeschakeld nadat we een deftige TV hadden.
          Wij hebben nog een "oude" TV met analoge beeldbuis en als je digitaal kijkt zie je toch een verschil. En het comfort van met een digicorder te werken (programmeren van opnames -pauzeren - achteraf opvragen) heeft ons over de streep van de digitale TV getrokken
          Comfortably numb with my Pentax

          Comment


          • #6
            Re: Digitale tv - Telenet

            vergeet ook het btw voordeel er niet bij te rekenen
            als je gewoon analoog kijkt dus zonder digibox/digirecorder ofzo dan moet je 21% btw op de kabeldistributie betalen (173€ ongeveer per jaar dacht ik)
            als je digitaal gaat kijken moet je maar 12% btw betalen (ongeveer 160€ per jaar)
            dat is toch al een besparing van 13€ per jaar waarvoor je niets moet doen

            Comment


            • #7
              Re: Digitale tv - Telenet

              Loopt er geen actie waarbij je de digicorder aan 1 euro kan kopen ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Digitale tv - Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Loopt er geen actie waarbij je de digicorder aan 1 euro kan kopen ?
                Geen digicorder kopen. Mijn eerste gaf er na een 8 tal maanden de brui aan: defecte harde schijf. Gewoon naar de winkel een een "nieuwe" gekregen. Met die van meet af aan problemen: vastlopers, opnames die mislukken, niet willen inschakelen, voeding vervangen,... Tot 5 maal toe het toestel bij de verkoper (en bij mij thuis) terug gezet naar de fabrieks instellingen. De lijn thuis laten nameten door een technieker van telenet. Uiteindelijk een echt nieuw toestel gekregen en die werkt perfect. Met een gehuurd toestel kost het je niets (behalve de verplaatsing naar de dealer dan). En als er niets aan je huis installatie ligt komt de Telenet gast ook gratis.
                Er is volgens die technieker een reeks "slechte" toestellen in omloop. Als je dan zo eentje aankoopt. Wellicht heb je garantie, misschien ook niet?
                Comfortably numb with my Pentax

                Comment


                • #9
                  Re: Digitale tv - Telenet

                  Als ik de site van Telenet (link), goed interpreteer kan je enkel de digibox kopen (dus zonder harde schijf, 129€, of huren voor 6 €/maand), de digicorder is niet te koop, enkel te huur (8€/maand).
                  Waarschijnlijk net omdat er teveel harde schijven sneuvelen...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitale tv - Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Als ik de site van Telenet (link), goed interpreteer kan je enkel de digibox kopen (dus zonder harde schijf, 129€, of huren voor 6 €/maand), de digicorder is niet te koop, enkel te huur (8€/maand).
                    Waarschijnlijk net omdat er teveel harde schijven sneuvelen...
                    Dat vind ik toch maar een zwak excuus voor de digicorder. Voor een goeie 50 euro koop je al snel een disk van 1TB. Enfin, ik huur het ding ook hoor, maar ik zou toch veel liever eentje kopen met 2 jaar garantie en met de mogelijkheid om een grotere disk te stekenen,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitale tv - Telenet

                      Als ik dit "digicorder aan 1 euro" even google heb ik een pak info (ik ben er op gewezen door een vriend die er op ingegaan is.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digitale tv - Telenet

                        zeker met HDMI werken ipv met SCART (toch voor beste kwaliteit op flatscreen)
                        en die HD digicorder is echt een gemak als je da éénmaal gewoon bent
                        2 programma's opnemen en ondertss naar een derde opname kijken (live kan je geen derde kanaal zien)
                        of een volledige serie opnemen met 1 commando :-)
                        als je dan naar Prime HD met Dolby Digital kijkt (bvb Terminator 4) ... da's genieten zelfs op een HD ready plasma
                        kost je wel 25€ extra
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digitale tv - Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Dat vind ik toch maar een zwak excuus voor de digicorder. Voor een goeie 50 euro koop je al snel een disk van 1TB. Enfin, ik huur het ding ook hoor, maar ik zou toch veel liever eentje kopen met 2 jaar garantie en met de mogelijkheid om een grotere disk te stekenen,
                          en jij denkt dat je in zo'n Telenet digicorder zomaar een andere harddisk kan pluggen ? Vergeet dat maar snel...
                          Ik heb zelf nog altijd een INDI decoder (gekocht) en ik hoop echt dat dat ding nog even blijft meegaan.
                          Ik heb ook een televisie met ingebouwde DVB-C decoder (ook HD), maar sinds INDI telenet is, is die behalve voor de VRT's niet meer bruikbaar.

                          Er zijn zoveel dingen, die we wel willen, maar die door de leveranciers prompt onbruikbaar worden gemaakt...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digitale tv - Telenet

                            Bedankt voor de reacties !

                            Dus als ik het een beetje samenvat :
                            - Coax van muur naar digicorder
                            - Coax van digicorder naar TV --> zodat er nog analoog kan gekeken worden als digicorder uit staat
                            - Scart van digicorder naar oude tv
                            - HDMI van digicorder naar flatscreen
                            - Internet (UTP-kabel) aansluiting naar digicorder --> Dit is voor tv-gids enz... ? Zal ook met powerline moeten werken aangezien ik geen i-net aansluiting heb dichtbij mijn tv-toestel

                            De prijs : afzonderlijk 8 eur bij betalen voor de digicorder is inderdaad goedkoper dan de groovy-shake. Hetgeen je bij groovy-shake bij krijgt heb ik niet meteen nodig.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digitale tv - Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              en jij denkt dat je in zo'n Telenet digicorder zomaar een andere harddisk kan pluggen ? Vergeet dat maar snel...
                              Neen, dat denk ik niet, vandaar dat ik zei dat ik er liefst eentje zou kopen met 2 jaar garantie en de optie om een grotere HD te steken, maar hij is om te beginnen al niet te koop ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              Bedankt voor de reacties !

                              Dus als ik het een beetje samenvat :
                              - Coax van muur naar digicorder
                              - Coax van digicorder naar TV --> zodat er nog analoog kan gekeken worden als digicorder uit staat
                              - Scart van digicorder naar oude tv
                              - HDMI van digicorder naar flatscreen
                              - Internet (UTP-kabel) aansluiting naar digicorder --> Dit is voor tv-gids enz... ? Zal ook met powerline moeten werken aangezien ik geen i-net aansluiting heb dichtbij mijn tv-toestel

                              De prijs : afzonderlijk 8 eur bij betalen voor de digicorder is inderdaad goedkoper dan de groovy-shake. Hetgeen je bij groovy-shake bij krijgt heb ik niet meteen nodig.
                              Goede samenvatting, enkel 1 opmerking, die oude decoders te koop aan 1 euro hebben geen HDMI uitgang.

                              Comment

                              Working...
                              X