Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aalst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aalst

    is het daar leuk?
    we hebben daar nl een hotel geboekt, voor het weekend van BDLive.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: Aalst

    Aalst
    Het weekend van BD live gaat door in Aartselaar voor zover ik weet.

    Aalst komt wel eens in het nieuws als er weer rel wordt geschopt door jongerenbendes.
    Voor de rest vrees ik dat Aalst niet zo'n toeristische hoogvlieger is.
    sorry hoor bouk.

    Comment


    • #3
      Re: Aalst

      De vraag stellen voordat je geboekt hebt, lijkt me verstandiger.

      Comment


      • #4
        Re: Aalst

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        De vraag stellen voordat je geboekt hebt, lijkt me verstandiger.
        was een van de weinige plaatsen waar we nog een hotel konden boeken in de buurt van Schelle.
        weet niet wat er dat weekend allemaal te doen is in de buurt van Schelle, maar alles daar in de buurt was nu al volgeboekt.
        denk dat het erg druk wordt met BDLive?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Aalst

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          was een van de weinige plaatsen waar we nog een hotel konden boeken in de buurt van Schelle.
          weet niet wat er dat weekend allemaal te doen is in de buurt van Schelle, maar alles daar in de buurt was nu al volgeboekt.
          denk dat het erg druk wordt met BDLive?
          grt,bouk.
          Geografisch lijkt er toch iets niet te kloppen hè Bouk...
          Indien BDlive in Aartselaar of Schelle is, is Antwerpen veel dichterbij...
          En in Mortsel is er zeker ook nog plaats...
          Van Aalst naar A'laar of Schelle is +/- 40 km tenminste als je binnendoor rijdt, via autostrade mag je rekenen op een 60 km.

          Ps.: in Aalst stinkt het naar ajuin en als de wind van Dendermonde komt stinkt het naar ezel.…
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • #6
            Re: Aalst

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Aalst
            Aalst komt wel eens in het nieuws als er weer rel wordt geschopt door jongerenbendes.
            Voor de rest vrees ik dat Aalst niet zo'n toeristische hoogvlieger is.
            sorry hoor bouk.
            Wat een zever zeg, ben je ooit al eens in Aalst geweest en enkel in het nieuws als er ambras is, is al grote zever.

            Weetje in deelgemeente Moorsel waar ik woon staat er zelfs een mooi waterkasteel, voor de rest verwijs ik je naar de site van Aalst.

            bezienswaardigheden Aalst: monumenten & gebouwen
            Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            Ps.: in Aalst stinkt het naar ajuin en als de wind van Dendermonde komt stinkt het naar ezel.…
            Eiremonenaars zijn Kopvleesfretters
            Last edited by foto4fun; 12 september 2010, 13:44.
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

            Comment


            • #7
              Re: Aalst

              Sorry als ik op sommige tenen trap, maar in Aalst kan het tgv de fabrieken in de buurt enórm hard stinken.

              Ivm het topic: als je in Schelle moet zijn is Antwerpen inderdaad véél logischer.
              equipment: camera's, lenses & some imagination

              Comment


              • #8
                Re: Aalst

                Inderdaad: 'zever in pakskes'
                Ik ben zelf geen 'echte Oilsjteneer', maar woon wel al 20 jaar in Aalst. En ik kan dus gerust stellen dat Aalst alleszins een heel leuke winkelstad is met o.a. leuke terrasjes, lekkere restaurantjes,... en allerhande bezienswaardigheden (bv. belfort, St Martinus kerk, meer bezienswaardigheden hier) . Best een gezellige stad om in rond te lopen hoor!
                Welk hotel heb je geboekt Bouk? Eentje in het centrum?

                Comment


                • #9
                  Re: Aalst

                  Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                  Sorry als ik op sommige tenen trap, maar in Aalst kan het tgv de fabrieken in de buurt enórm hard stinken.
                  Wanneer ben jij nog eens in Aalst geweest, vorige eeuw zeker.
                  Klopt wel deels, er is 1 fabriek die heel soms nog een geurtje verspreid, als de wind slecht zit. In Aalst spreken ze nog altijd van Amylum, maar ondertussen is deze fabriek van zetmelen al een paar keer overgenomen en kwam eerst in handen van Tate & Lyle en nu Syral. De laatste jaren is die geurhinder toch wel al afgenomen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aalst

                    Aalst is de stad waar onlangs een driedaags festival "Cirk Aalst" plaats vond met meer dan 10 000 toeschouwers.
                    Waar onlangs de parktentoonstelling 'fake' doorging...
                    Stad waar het grootste natourcriterium wielrennen plaats vindt en een winkelstad tout court met immer overvolle terrasjes in de zomer.
                    Ook voor lekker eten ontbreekt het niet aan mogelijkheden.
                    Deze zomer iedere zaterdagavond openluchtcinema en iedere maandagavond de gezellige Parkfeesten in juli en augustus. Een rijk gevuld programma in het cultureel centrum én avondschoolopleidingen waar men zelfs van ver buiten Aalst naartoe komt. en nog veel meer...

                    en neen ik ben geen Aalstenaar , doch ik kom er vaak .
                    estamos llegando
                    http://users.telenet.be/studiocamosci

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aalst

                      Hartelijk welkom in Aalst Bouk.
                      Het is zeker en vast een leuke plaats om te verblijven.
                      Ik ben geboren en getogen op 4 km van het stadscentrum in deelgemeente Erembodegem.
                      Ik heb school gelopen, eerst in de kakkeschool bij de nonnekes in Erembodegem, daarna de jongensschool op het dorp en dan doorgegaan in Aalst (VTI) voor de electriciteitsstiel. Mijn jeugdjaren van uitgaan en amusement waren in Aalst.
                      Een toffe tijd die reeds, spijtig genoeg, vele jaren achter mij liggen.
                      Carnaval is in Aalst nooit ver weg. Eigenlijk is het in Aalst een heel jaar Carnaval. Dit evenement draait er een heel jaar door.
                      Ook niet vergeten dat Priester Daens er de scepter zwaaide op zeker moment (zie het boek van L. P. Boon "de kapellekesbaan") waardoor er ook een serieuse (politieke) ommezwaai gebeurde.

                      Lap de slechte of mindere kritiek aan je laars en verheug je alvast op een verblijf in een leuke stad.

                      Je mag me steeds contacteren, ik wijs je graag de weg.
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aalst

                        Bouk,

                        1) Geen hotels meer vrij is heel wat overroepen hhot, maar kom, je hebt nu eenmaal geboekt. Misschien ook de volgende keer eerst vragen en dan boeken en eventueel ook wel eens B & B bekijken. Daar maak je meer kans en dan zeker dichterbij
                        2) Aalst heeft historisch een eigen leven geleid met dien verstande dat die een ware industriestad is. Gelegen aan de Dender werd dit snel een centraal punt voor de arbeid. De film "Priester D'Haens" speelde zich hier af. De teloorgegane weefindustrie heeft ingeleverd voor nieuwe bedrijven met "Amylum" als de merknaam indien men over Aalst spreekt. Daar zijn nog historische sporen van te vinden. Spijtig heeft men al te vaak het verleden ingeleverd voor economische doeleinden. Gevolg, veel industrie, spijtig niet veel meer archeologische industrie (en ik bedoel geen verlaten panden waar je niet in mag) met een gigantisch bedrijf in het centrum. En jawel, als het niet mee zit, stinkt het er verscrhikkelijk. Sorry voor de Aalstenaar, maar wie de reuk niet gewoon is vind dit echt ambetant.
                        Het weinig dat historisch gebleven is in de stad in heel beperkt, maar loont wel de moeite. De grote markt, de kerk nabij de grote markt (ben naam vergeten), het stadhuis en omgeving ... Gezien je ook in oktober komt is het al vroeg donker en is het laat klaar, dus
                        Aalst heeft wel heel leuke buurgemeenten (of zijn het fusiegemeenten) met inderdaad prachtige kastelen en open ruimtes ... Die alleen al zijn zeker een volledig weekend waard. Deze kastelen hebben deels hun voorbestaan, bestaan te danken gehad aan de rijkdom die in Aalst door de industrie ontstond.
                        Om even uit te breiden.
                        Tussen Aalst en Dendermonde heerst al eeuwenlang een zware hetze. Aalst, een vooruitgenomen stad waar rijkdom via industrie werd gewonnen, wist Dendermonde het de Aalstenaar heel ambetant te maken door het innen van sas-tolgelden. Dendermonde een garnizoenstad (vestigingen zijn nog te zien) ligt dus zoals de naam het zegt, op de monding van de Dender in de Schelde. Alle scheepsverkeer (en vroeger was dit ook wel de voornaamste manier van goederentransport) moest voorbij het sas in Dendermonde (Dendermonde ligt in, jawel polder, en is dus onderhevig aan aan de getijdewerking van de Schelde, komende van Antwerpen) en om de Dender bevaarbaar te houden waren er sassen, sluizen voorzien. Gezien de status van garnizoen eisten de Dendermondenaars tolgelden en dat was een enorm hoge inkom van stadsgelden. De Aalstenaar die hard labeur (industrie) had en daar zijn centen uit verdiepte, diende een deel van de beoogde winsten af te staan aan Dendermonde wat daar in feite niet zo'n zware werklast nodig had. Dendermonde werd inderdaad rijk op de rug van Aalst.

                        Eiremonenaars zijn Kopvleesfretters
                        De verklaring hier is simpel. Dendermonde als "Garnizoen-stad" had dus een regiment met daarbij horend een paardenblok.
                        De scheepvaart tussen Dendermonde en Aalst ... werd voornamelijk gedaan op basis van het trekken van de platbodems met behulp van mensen en/of paarden. Het leger had vooral snelle en gezonde paarden nodig, de boten sterke paarden nodig. Voor beiden waren paarden met een goede uithouding nodig. Dit betekent dat in Dendermonde veel verzwakte paarden werden afgemaakt (hadden geen economisch voordeel meer en kosten dus enkel maar). In de periode waar men over spreekt en waar de uitdrukking zijn oorsprong vond, is het nogal logisch dat het vlees niet werd weggegooid en geconsumeerd. De rijkeren (soldaten garnizoen) aten het goede (?) vlees, de armeren aten de rest, kop en ...
                        Vandaar de koppefretters ...
                        Trouwens, in Dendermonde kan je schitterende paardeworsten en paardenbiefstukken eten. Een specialiteit die dus een logische verklaring heeft)

                        Aalst is een leuk ding, vooral als het bestuur voor activiteiten zorgt, want, een Aalstenaar ben je in hart, nieren en in geest. Een open gemeenschap, die als het erop aan komt achter een blok kan staan en niet tegen op te tornen valt. Carnaval, ... zijn daar voorbeelden van. Onlangs was op VTM een programma 'Mijn Restaurant' en wie Aalst een beetje kent wist al op voorhand wie de winnaar zou worden.
                        Pitoresk in het centrum, even eigenzinnig naar de buitenwijken toe met nadruk op een heel eigen levenssfeer. De ene haalt er zijn neus voor op, de andere vindt het mooi. Kwestie van smaak.
                        Drie leuke, drukke, korte winkelstraten en de bijhorende leuke kroegen, terrassen (grote markt is nagenoeg één groot terras) en je weet wat je hebt.
                        Een grote raad, spreek af met mensen die je kunnen leiden of bereid het nu al voor. Op de luttele periode die je zo rest kan je dan het maximale halen. Begin in Aalst wel niet over Dendermonde of je bent er een mol ...
                        Die van deiremonne emme een echt peird, die van Oilst amper een paard van ballatoem
                        (als afsluiter en neen, ik heb met beiden geen connecties)

                        Indien meer gewenst, kan je me altijd mailen.
                        Last edited by Wim.Vanmaele; 13 september 2010, 07:03.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aalst

                          Oorspronkelijk geplaatst door swilleg Bekijk bericht
                          Wanneer ben jij nog eens in Aalst geweest, vorige eeuw zeker.
                          Klopt wel deels, er is 1 fabriek die heel soms nog een geurtje verspreid, als de wind slecht zit. In Aalst spreken ze nog altijd van Amylum, maar ondertussen is deze fabriek van zetmelen al een paar keer overgenomen en kwam eerst in handen van Tate & Lyle en nu Syral. De laatste jaren is die geurhinder toch wel al afgenomen.
                          Neen, ik denk dat dat vorig jaar was. Maar het was die Amylum-fabriek ja. Ik was er toevallig op 1 januari en de geur die over de stad hing was écht niet te harden gewoon. Ik vroeg me af hoe die mensen daar konden leven. Maar als je me zegt dat dat een uitzondering was en dat de geur-hinder al serieus is afgenomen, dan neem ik dat graag van je aan.
                          equipment: camera's, lenses & some imagination

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aalst

                            Ik woon zelf aan de rand van de stad, helemaal de andere kant van Amylum en wij hebben bijna geen overlast. Als je in het centrum loopt heb je eventueel al iets meer kans om de geurhinder tegen te komen. Het zal ook wel kloppen dat het voor een buitenstaander misschien 10x storender is dan voor een Aalstenaar, die waarschijnlijk al meer gewend is aan die specifieke geur.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aalst

                              Oorspronkelijk geplaatst door swilleg Bekijk bericht
                              Eentje in het centrum?
                              ja, midden in het centrum.
                              met bewaakte garage voor de auto.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X