Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's webshop - niet wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's webshop - niet wit

    Sinds kort heb ik een fotostudiootje gemaakt, geinspireerd op verschillende opstellingen zoals ik dat op internet gevonden heb.

    Een witte achtergrond, met twee lampen (een vlak naast de camera aan de rechterkant, en een aan de linkerzijkant). Echter lijkt de cahtergrond op de foto's niet altijd wit, maar een beetje grijs. En de zwarte kleding die ik op de foto neem is niet helemaal zwart, maar lijkt faler (wat lichter).

    Ligt dit aan de belichting of de opstelling ervan? Of kan het ook aan mijn camera liggen? Heb nu nog geen spiegelreflex, maar een gewone digitale (sony).

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Foto's webshop - niet wit

    Het zal waarschijnlijk helpen als je de witbalans correct instelt, door middel van een grijskaart.

    Gebruik "grijskaart" in de zoekfunctie van deze site. Leesvoer genoeg.

    Welkom op BD.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Foto's webshop - niet wit

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Het zal waarschijnlijk helpen als je de witbalans correct instelt, door middel van een grijskaart.
      neen hoor! nieks grijskaart... heeft met de whitebalans niets te maken...

      misschien moet je ons eens vertellen welke lampen je gebruikt...
      Een witte achtergrond wit krijgen vereist normaal meer dan twee lampen...
      je achtergrond moet minstens een stop meer licht krijgen dan je subject. Dat doe je best met twee flitsen... volledig op de achtergrond gericht... dan heb je nog minstens één flits (key) nodig om je subject te verlichten... en eventueel een tweede flits...

      Een lichtmeter is hier handig...
      Last edited by d_oracle; 11 september 2010, 21:18.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Foto's webshop - niet wit

        Oorspronkelijk geplaatst door daan1985 Bekijk bericht
        Een witte achtergrond, met twee lampen (een vlak naast de camera aan de rechterkant, en een aan de linkerzijkant). Echter lijkt de cahtergrond op de foto's niet altijd wit, maar een beetje grijs.
        Lijkt me vrij logisch als je je lampen aan weerskanten van je camera zet en gebruikt om zowel je achtergrond als je model uit te lichten. Witte achtergrond apart uitlichten met je 2 lampen en een derde (en/of vierde) lamp voor je model.

        Zwarte achtergrond hetzelfde. Je moet hierbij zorgen dat je je achtergrond zo min mogelijk mee belicht met je lampen van je model.

        Ik probeer toch altijd een paar meter afstand te houden tussen achtergrond en model.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Foto's webshop - niet wit

          Inderdaad Nena

          Comment


          • #6
            Re: Foto's webshop - niet wit

            Hartelijk bedankt voor alle reacties! Ik ga het allemaal proberen!

            Comment

            Working...
            X