Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw forum

    Zou het niet interessant zijn moest er een nieuw forum onderdeel komen; eentje waar info gevraagd worden over welke camera en waarom, welke lens en waarom. Wat is het verschil tussen camera van merk A, type x en camera van merk B type y. Zoomles of prime, wachten om te kopen of niet? enz enz enz Hoeveel dergelijke topics staan er de laatste tijd op BD?
    Zou veel tijd besparen deze "en bloc" te kunnen overslaan. ;-)
    Last edited by vinstermik; 11 september 2010, 19:25.

  • #2
    Re: Nieuw forum

    Das al meerdere malen voorgesteld. Steeds zonder antwoord!
    't wordt dringend nodig.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw forum

      Je kan aan de titels al ruiken waarover het gaat. Je hoeft dat allemaal niet te lezen, Roland.

      Ze kunnen toch niet voor élk subforum een beginnershoek installeren?
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw forum

        Niet doen hoor, nog zo'n subforum.
        Moet er nog meer worden gemodereerd.
        Last edited by Plaatwerker; 11 september 2010, 21:20. Reden: grammatica
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw forum

          Iedereen is begonnen als beginner, toch?
          Was je toen ook niet gelukkig als je van een ancien wat info kreeg?

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw forum

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Iedereen is begonnen als beginner, toch?
            Was je toen ook niet gelukkig als je van een ancien wat info kreeg?
            Maar wanneer het forum reeds vol info staat.......

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw forum

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Je kan aan de titels al ruiken waarover het gaat. Je hoeft dat allemaal niet te lezen, Roland.

              Ze kunnen toch niet voor élk subforum een beginnershoek installeren?
              een "klik" onderdeel zou toch moeten kunnen.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw forum

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Hoeveel dergelijke topics staan er de laatste tijd op BD?
                nou ik denk genoeg hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw forum

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Iedereen is begonnen als beginner, toch?
                  Was je toen ook niet gelukkig als je van een ancien wat info kreeg?
                  1.Toen aanvaarde en gebruikte men nog de info van "anciens"
                  2. Nu durft men een nieuwe topic maken om dat men een budget heeft van vb 550 euro daar waar er pas een zelfde vraag gesteld werd van iemand met een budget van 500 of 600 euro. m.a.w. de zelfde vragen komen steeds terug.
                  Mijn gedacht natuurlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw forum

                    Het begint nu toch echt de spuigaten uit te lopen. Men moet er eens pakweg de laatste 5 pagina's van onderdeel Camera bekijken. Daar kan men gerust 3 pagina's uit vegen en nog zullen er enkele dubbels staan.
                    Hier moet toch eens deftig over nagedacht worden om het op een andere manier te structureren.
                    Neem nu ook even bij lenzen de vragen naar macro lenzen.
                    Er zijn hoop en al 10 lenzen die men steeds moet opnoemen om het rijtje met meeste favorieten te hebben en die door velen besproken zijn
                    Men zou een sticky kunnen maken: Welke macro lens is geschikt voor mij?
                    Daarbij kan men enkele gevestigde waarden hun eigen lens laten beschrijven en kunnen ze ook een verwijzing maken naar geposte foto's hier op BD of hun eigen site.
                    Hetzelfde qua body's. Daar kan men een sub hebben per merk en een andere sub waar nog vragen kunnen gesteld worden ter vergelijking van merken. Enfin, er kunnen zeker nog oplossingen aangereikt worden waar minder geklikt moet worden.

                    Er is een influx aan nieuwe leden (niks verkeerd mee) maar steeds denkt men met een unieke vraag te komen terwijl ze hier verschillende keren is gesteld.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw forum

                      Beetje "gemakzucht" mijn gedacht.
                      Eigen aan de jeugd: liefst zo raprap mogelijk resultaat, zonder veel moeite te hoeven doen.
                      Een zoekterm intikken is soms al veel gevraagd, je kunt het beter meteen de leerkracht laten opzoeken.
                      Als je 25 jaar onderwijs in de benen hebt dan weet je het wel
                      Last edited by dréten; 12 september 2010, 19:03.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw forum

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Ze kunnen toch niet voor élk subforum een beginnershoek installeren?
                        Heb hier alvast het label "beginner" toegevoegd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw forum

                          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                          Beetje "gemakzucht" mijn gedacht.
                          Eigen aan de jeugd: liefst zo raprap mogelijk resultaat, zonder veel moeite te hoeven doen.
                          Een zoekterm intikken is soms al te veel gevraagd.
                          Als je 25 jaar onderwijs in de benen hebt dan weet je het wel
                          Ben ik het mee eens.
                          En iedereen wil een persoonlijk antwoord op ZIJN vraag
                          Dus, meer vragen zijn van dezelfde aard.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw forum

                            Blijkbaar zijn er veel mensen met weinig geduld .... Als ik via pm vragen krijg van nieuwe leden, en heel dikwijls dezelfde vragen, blijf ik even dikwijls altijd dezelfde antwoorden formuleren. ( En nee, dat doe ik niet omdat ik moderator ben, dat deed ik al vooraleer ik die functie had, trouwens, door mijn gedrag online werd ik in positieve zin opgemerkt door andere moderatoren, waardoor ik de functie als moderator kreeg aangeboden )
                            Wat velen ook hier vergeten is dat wat voor ons ( forumgebruikers ) de normaalste zaak van de wereld is, voor anderen een totaal nieuwe wereld is. Vele gebruikers surfen op internet, maar vraag maar eens aan mensen in je werkomgeving .... wat is een forum?
                            Ik vrees dat je nog al wat gefronste wenkbrauwen zal zien.
                            Direct iemand lui en gemakzuchtig noemen vind ik kort door de bocht, soms weten de nieuwelingen niet beter. Ik betrap er mezelf ( heel spijtig ) soms op dat ik ook wel eens precies mijn geduld wat verlies, maar gelukkig realiseer ik me dat nog .... omdat mijn vader, mijn tante, maar ook jongere gebruikers die ik help met pc problemen, mij daar attent op maken en zeggen : wat jij zo evident vindt, is voor ons telkens weer een kleine nieuwe wereld die opengaat.

                            Bottom line : met geduld, hoffelijkheid en de nodige tact kom je heel ver ..... dikwijls veel verder dan met harde antwoorden.
                            En ik ben misschien ondertussen al van de oude stempel ( 53 ) maar ik blijf geloven dat de meeste mensen zijn zoals ik, goed van vertrouwen, inborst en eerlijk in omgang .... meer moet dat niet zijn.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw forum

                              hehe, ene voor mensen die zin hebben om wa werk te verzetten!
                              sticky maken met hopen info ivm camera's/lenzen/extra's
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X