Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Concertfotografie

    Ik ga morgen een optreden van mijn neef.
    Ik fotografeer met een canon 1000D.
    Hebben jullie nog tips met welke instellingen ik rekening moet houden?

  • #2
    Re: Concertfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door chloe Bekijk bericht
    Hebben jullie nog tips met welke instellingen ik rekening moet houden?
    één belangrijke tip hier (de zoekfunctie)
    Last edited by d_oracle; 12 september 2010, 09:36.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Concertfotografie

      HAngt er vanaf of hij 's namiddags op een podium in een tent staat,, of 's avonds in een donkere kroeg.
      Maar serieus: ISO ver genoeg omhoog, in Av stand met diafragma zo ver mogelijk open, stopje onderbelichten meestal, scherpstellen op de ogen en dan zal je wellicht vaststellen dat je soms nog te kort komt. Oplossing: het licht proberen te vangen als het er is, of vanuit de juiste hoek. Ook lichtmeting helpt: spotmeting geeft je een juist belicht gezicht. Beetje basis eigenlijk (met daarop allerlei variaties met M-stand, of andere lichtmeting, ...), niet zaligmakend maar je kan er mee vertrekken.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #4
        Re: Concertfotografie

        Ik heb alles eens opgeschreven in een op men website gezet. Ik hoop dat je er iets mee bent. Je kan het hier vinden.

        Jakke
        Canon en glas
        www.jakke16.be

        Comment

        Working...
        X