Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoog ontwikkelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • analoog ontwikkelen

    Ik heb hier een Lomo toestelletje zitten met een analoog filmpje in.
    Ik heb de misschien compleet gekke ingeving om dat filmpje 'zelf' te ontwikkelen.. maar ja.. hier wringt het schoentje.
    Ik zou heel graag eens zien/weten/meemaken hoe het er in een analoge doka aan toe gaat en misschien is er wel iemand die mij hiermee wil helpen?
    Een doka zelf inrichten lijkt mij niet de moeite (heb trouwens geen idee wat het eigenlijk inhoudt).

    Iemand met een doka die een analoog filmpje voor me wil helpen ontwikkelen?
    Of toch beter gewoon bij de eerste de beste ontwikkelaarsshop binnen brengen?

    Misschien nog even erbij zeggen: ik ben het van het Leuvense.
    Last edited by Nena; 11 september 2010, 12:58.
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: analoog ontwikkelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Ik heb hier een Lomo toestelletje zitten met een analoog filmpje in.
    Ik heb de misschien compleet gekke ingeving om dat filmpje 'zelf' te ontwikkelen.. maar ja.. hier wringt het schoentje.
    Ik zou heel graag eens zien/weten/meemaken hoe het er in een analoge doka aan toe gaat en misschien is er wel iemand die mij hiermee wil helpen?
    Een doka zelf inrichten lijkt mij niet de moeite (heb trouwens geen idee wat het eigenlijk inhoudt).

    Iemand met een doka die een analoog filmpje voor me wil helpen ontwikkelen?
    Of toch beter gewoon bij de eerste de beste ontwikkelaarsshop binnen brengen?
    hangt er vanaf of er beelden op staan die belangrijk of uniek zijn en je ze zeker wil behouden.
    zo ja, laten ontwikkelen door een pro.
    tis erg leuk hoor zelf ontwikkelen maar je zal ze toch ook moeten afdrukken?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: analoog ontwikkelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Ik heb hier een Lomo toestelletje zitten met een analoog filmpje in.
      Ik heb de misschien compleet gekke ingeving om dat filmpje 'zelf' te ontwikkelen.. maar ja.. hier wringt het schoentje.
      Ik zou heel graag eens zien/weten/meemaken hoe het er in een analoge doka aan toe gaat en misschien is er wel iemand die mij hiermee wil helpen?
      Een doka zelf inrichten lijkt mij niet de moeite (heb trouwens geen idee wat het eigenlijk inhoudt).

      Iemand met een doka die een analoog filmpje voor me wil helpen ontwikkelen?
      Of toch beter gewoon bij de eerste de beste ontwikkelaarsshop binnen brengen?
      Is het een kleure of wit zwart filmpje ?
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: analoog ontwikkelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Bouk
        hangt er vanaf of er beelden op staan die belangrijk of uniek zijn en je ze zeker wil behouden.
        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Is het een kleure of wit zwart filmpje ?
        Heel goede vragen, maar ik kan er geen antwoord op geven.
        Ik heb het toestelletje gekregen van iemand die het zelf gekregen heeft. Geen idee welk filmpje er in zit, noch of de foto's dierbaar zijn. Dat denk ik niet. Heb er zelf ook maar wat goed komt het uit mee getrokken.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: analoog ontwikkelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Heel goede vragen, maar ik kan er geen antwoord op geven.
          Ik heb het toestelletje gekregen van iemand die het zelf gekregen heeft. Geen idee welk filmpje er in zit, noch of de foto's dierbaar zijn. Dat denk ik niet. Heb er zelf ook maar wat goed komt het uit mee getrokken.
          PM send

          -m-
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: analoog ontwikkelen

            Idd belangrijk om te weten of je een zwart wit of kleuren filmpje hebt.
            Zw-wit is echt niet zo moeilijk om zelf te doen, ook de producten vallen goed mee van prijs.
            En met een lomo toestel is het niet echt de bedoeling om de ideale fotoos te trekken. dus zw-wit zou ik zelf doen!!

            Groetjes,

            Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: analoog ontwikkelen

              Ik moet eerst het filmpje nog leeg trekken en dan zal ik zien of het al dan niet een zw/w filmpje is Ik voel me ook zo een 'kluns' omdat ik niet zie wat mijn beeld is. Ik trek er maar wat op los en hoop dus dat het iets is
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: analoog ontwikkelen

                dat is de bedoeling van lomo!!! je bent PERFECT bezig!!!

                Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment

                Working...
                X