Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's afdrukken bij foto.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's afdrukken bij foto.com

    Hallo,
    Na enkele posts gelezen te hebben op belgiumdigital.com ivm. afdrukcentrales besloot ik foto.com eens te testen na enkele goede commentaren. Ik ben al jaren vaste klant bij Pixum, maar na een paar mindere afdrukken de voorbije 6 maand (kleuren lopen soms wat uit, met vreemde vlekken als gevolg), besloot ik foto.com te gebruiken.
    Ik heb nu 3 kleine proefbestellingen gedaan, en ik moet zeggen het resultaat is prachtig. Vooral de "professionele print mat" vind ik zeer goed. Ze hebben er een nieuwe vaste klant bij!
    Groeten,
    Stefan

  • #2
    Re: Foto's afdrukken bij foto.com

    Klinkt een beetje als een automatisch gegenereerde reclameboodschap ?

    Comment


    • #3
      Re: Foto's afdrukken bij foto.com

      Ja, betrapt!! Ik kreeg van foto.com levenslang gratis afdrukken van al mijn foto's als ik hun afdrukcentrale goed beoordeelde
      Zonder zever, nee... ik wou gewoon mijn ervaring delen.
      Maar ik moet er nu wel bij vermelden dat er in het laatste nr. van "Shoot" een vergelijkende test van afdrukcentrale's staat. Daar komt foto.com niet zo goed uit. Je moet maar 's lezen. Volgens de test leveren Profotonet (is wel duur) en Extrafilm de beste afdruk. Dus, mijn volgende bestelling gaat naar Extrafilm.
      Groeten,
      Stefan

      Comment


      • #4
        Re: Foto's afdrukken bij foto.com

        Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
        en ik moet zeggen het resultaat is prachtig
        Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
        Dus, mijn volgende bestelling gaat naar Extrafilm.
        Zo zie je maar: alles is relatief
        http://www.myricreaties.be

        Comment


        • #5
          Re: Foto's afdrukken bij foto.com

          al goed en wel, maar profotonet staat ferm boven de rest ze!
          en is ferm zijn geld waard
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Foto's afdrukken bij foto.com

            Heb 5 foto's op een formaat van 30 x 20 " professionele print mat " laten afdrukken en de kleuren kwamen helemaal niet overeen met de originelen.
            Blijkbaar is er ergens iets aan te vinken dat de foto al dan niet automatisch moet worden bijgewerkt. Hier zou " niet bijwerken " moeten worden vermeld.
            Helemaal niet tevreden.
            Ga nog wel eens een proefdruk met bovenvermelde laten doen.

            Grtz

            Louis
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's afdrukken bij foto.com

              Vinkje staat van boven in' kader.
              Waar je opties kan aanpassen op alle foto's.

              Profotonet is wel duur (5 keer duurder) voor 20x30 maar leverd constante kwaliteit.
              Foto.com lukt dit nie echt. Met fotoclub eens getest. 3 keer zelfde foto's gestuurd met 1 maand tussen, telkens klein verschil erop, niet super veel maar genoeg.
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Foto's afdrukken bij foto.com

                Ik heb een testbestelling bij extrafilm.be en profotonet geplaatst. Ben benieuwd naar het resultaat.

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's afdrukken bij foto.com

                  Hou er ook rekening mee dat je scherm ook al vrij goed moet staan om overeenkomst te zien. De kleurprofielen van die printcentrales kunnen soms ook niet bepaalde kleurschakeringen weergeven die je op je scherm wel ziet.
                  Oppassen dus in beoordelen.
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's afdrukken bij foto.com

                    Foto.com is enkel goed en betaalbaar als je in grote formaten gaat en met groot bedoel ik dan een afdruk van 90cm bij 60cm 1m bij 60cm of 1,5m bij 60cm.

                    voor gewone formaten komen de foto's bij Foto.com altijd donkerder terug dan wat je doorstuurde.

                    Tech8
                    www.hellinckx-foto.be
                    Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's afdrukken bij foto.com

                      Mijn testbestellingen zijn vandaag geleverd.
                      De test in Shoot is m.i. correct.
                      Profotonet.be steekt er met kop en schouder boven uit. Heb hen zelf de optimalisatie laten doen, afdrukken zijn zo goed als perfect. 32 cent voor een 10x15.

                      Extrafilm.be zit dicht bij het afdrukresultaat van Profotonet.be. Enkel bvb. bij fel rood en blauw zie ik een verschil. Maar het resultaat is zeer goed tov. de prijs. 9 cent voor een 10x15.

                      Groeten,
                      Stefan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's afdrukken bij foto.com

                        Na mijn eigen bestelling gisteren ontvangen te hebben via extrafilm.be. Ontvang ik vandaag terug een doos met foto's... VAN IEMAND ANDERS!!!
                        Blijkbaar zijn ze wreed content met mij erbij als nieuwe klant

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's afdrukken bij foto.com

                          @ ts

                          heb ook al verschillende foto's bij foto.com laten afdrukken , vooral 20*30 professioneel mat, en kwaliteit was hier altijd ok, zeker als je dan kijkt naar de prijs... +- 0.5 euro

                          groeten, Marc
                          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's afdrukken bij foto.com

                            Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                            @ ts

                            heb ook al verschillende foto's bij foto.com laten afdrukken , vooral 20*30 professioneel mat, en kwaliteit was hier altijd ok, zeker als je dan kijkt naar de prijs... +- 0.5 euro:G

                            groeten, Marc
                            Heb ook 20 x 30 prof. mat laten afdrukken en helemaal niet tevreden.
                            En wat heeft kwaliteit met prijs te maken?? Kwaliteit kan afhankelijk zijn van prijs maar is geen waardemeter.

                            Grtz

                            Louis
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's afdrukken bij foto.com

                              heeft zéér zeker iets met elkaar te maken , je kan niet verwachten dat de kwaliteit even goed of beter is als bij afdrukcentrale waar de prijs 15 x zo hoog ligt....

                              dus voor de prijs van +-0.5euro, is de kwaliteit zéér goed.

                              kwaliteit is voor iedereen verschillend, en als je enkele foto's laat afdrukken voor thuis tegen de muur te hangen, en niet beroepsmatig moet voorleggen aan een klant, zal deze kwaliteit voor de meesten ok zijn ...

                              als ik foto's van mijn dochtertje haar communie laat afdrukken, kijk ik ook naar nog betere kwaliteit, zoals Albelli of profotonet, en daar betaal je dan ook voor...

                              groeten, Marc
                              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                              Comment

                              Working...
                              X