Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumopro flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lumopro flitser

    Ik ga binnekort een workshop houden over strobist fotografie tijdens de ontmoet- en groetdag van Dutchheaven. Voor deze workshop heb ik een flitser beschikbaar gekregen van Cameratools. Ik heb deze flitser getest en moet zeggen dat het een prima strobist flitser is. Simper zonder fratsen. In Nederland worden via marktplaats.nl frequent tweedehands flitsers aangeboden zoals de Canon 540EZ of een Nikon SB-28. De prijzen die zijn helaas flink gestegen van deze flitsers (soms wel €100,-). Voor €40,- meer koop je de Lumopro LP160. Deze flitser is net zo krachtig als de Canon 580EX II of de SB-900
    maar dan zonder TTL en toeters en bellen.
    Ik heb op mijn website een test geplaats voor als je nog meer info wilt hebben over deze flitser: lees hier meer

  • #2
    Re: Lumopro flitser

    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
    De prijzen die zijn helaas flink gestegen van deze flitsers (soms wel €100,-). Voor €40,- meer koop je de Lumopro LP160.
    toch nog vrij duur... voor 36€ verzending inbegrepen heb je al een YN460-II, en die voldoen heel goed als strobist flash... (gebruik ze al een jaar), je kan er dus 3 kopen voor de prijs van 1 lumopro...

    en de YN560 gaat 60€ als je dezelfde functionaliteiten nodig hebt als de lumopro (zoom en pc sync)
    Last edited by d_oracle; 10 september 2010, 23:54.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Lumopro flitser

      OK, de lumopro is niet de goedkoopste, er zijn cheaper alternatives.

      YN en ook de Cactus (= vivitar).

      Voor de Lumo pleit: hij is echt super eenvoudig om snel te bedienen en ik ben er ingeslaagd hem 2x binnen de minuut om te stoten op een stenen vloer, en hij werkt vrolijk verder.
      Heeft ook meerdere connectiemogelijkheden.

      Dpaul
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Lumopro flitser

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        toch nog vrij duur... voor 36€ verzending inbegrepen heb je al een YN460-II, en die voldoen heel goed als strobist flash... (gebruik ze al een jaar), je kan er dus 3 kopen voor de prijs van 1 lumopro...

        en de YN560 gaat 60€ als je dezelfde functionaliteiten nodig hebt als de lumopro (zoom en pc sync)
        Mee eens, die Yongnuo spulletjes zijn goedkoper maar zijn ze qua kwaliteit ook vergelijkbaar? zie opmerking van DPaul, na een val werken ze vrolijk verder.
        Ik las bij strobist.com dat de flitser die ze daar gingen testen ook direct defect is.
        lees meer De keuze is natuurlijk aan de koper of hij/zij dat risico met Yongnuo wil lopen.
        Ik heb zelf 2x Canon 540EZ flitsers, dit zijn super werkpaarden en zijn ook wel eens met een briesje in een paraplu met stand naar beneden gekomen, maar werkten daarna nog prima (ga dit natuurlijk niet bewust doen) en ik heb een Nikon SB-28, die vind ik eigenlijk nog beter dan de Canon 540EZ omdat deze een sync poort heeft en beter te bedienen is.
        Als ik de kans krijg om zo'n flitser via markplaats te kopen, doe ik dat. De Nikon SB-28 heb ik €70,- voor betaald. Deze was wel in super conditie en goed behandeld door de vorige eigenaar. Ik weet niet hoe de prijzen in België gaan, maar in nederland vragen ze rustig €100,- voor een tweedehandsje.

        Groeten Michael
        Last edited by mmuetst; 11 september 2010, 09:54.

        Comment


        • #5
          Re: Lumopro flitser

          Voor de Vivitar (=Cactus) pleit dan weer dat dit het enige strobist model is , dat ik ken, waar je eenvoudig gels kan mee gebruiken. Je schuift die er gewoon voor. Je kan zelfs voor +/- 10 euro een setje gekleurde plastic voorzetjes kopen, die zitten dan nog in een speciaal tasje ook.

          Niks knoeien met velcro dingetjes die aan je fototas blijven hangen, en er vervolgens afvallen...enz.
          En dan moet je op elke gel zo en velcro hebben, hopeloos. Of nog erger, zo een voorzetspul dat je op je flits moet plaatsen...

          Dpaul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Lumopro flitser

            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Als ik de kans krijg om zo'n flitser via markplaats te kopen, doe ik dat. De Nikon SB-28 heb ik €70,- voor betaald. Deze was wel in super conditie en goed behandeld door de vorige eigenaar. Ik weet niet hoe de prijzen in België gaan, maar in nederland vragen ze rustig €100,- voor een tweedehandsje.
            heb onlangs nog een SB26 gevonden voor 50€... gewoon geduld hebben...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment

            Working...
            X