Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AUTO FP functie nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AUTO FP functie nikon

    Ik ben van plan me twee strobist flitsers aan te kopen ( YN 462 of YN 465, cactus of eventueel Nikon SB28 of SB 80 )

    Ik zou de flitsers willen aansturen met cactus triggers of RF-602


    Nu heb ik een vraagje :


    In welk geval kan de FP functie nog werken ?Met draadloos systeem van nikon wil ik niet meer werken, want in vele gevallen gaat de flits niet af ( als de ingebouwde flits aan verkeerde kant zit en oog van SB 60à ziet hem niet dan gaat flits niet af ), dus ik wil echt met triggers werken



    Iemand enige ervaring FP functie en flitsers zoals hierboven
    https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
    www.jurgenlimbourg.be

  • #2
    Re: AUTO FP functie nikon

    FP zal niet werken, met geen enkele van die flitsers.

    FP en cls werkt met sb600/800/900 enkel in het cls systeem.

    Een su800 of sb800/900 als commander is een oplossing. Eventueel deze aansturen met een ttl kabel zodat de slave flitsjes het signaal zien.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: AUTO FP functie nikon

      Ja en ik zie nu net dat je een sb-600 niet kan verbinden dmv een kabel


      Dan dien ik mijn rf-602 trigger via flitsschoen te verbinden maar dan kan ik hem niet meer op mijn swifel lumopro installeren :-(

      Ik dien dan 2 strobistflitsers te kopen die wel dmv kabel kunnen worden aangesloten ?
      https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
      www.jurgenlimbourg.be

      Comment


      • #4
        Re: AUTO FP functie nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door jurglimb Bekijk bericht
        Ja en ik zie nu net dat je een sb-600 niet kan verbinden dmv een kabel


        Dan dien ik mijn rf-602 trigger via flitsschoen te verbinden maar dan kan ik hem niet meer op mijn swifel lumopro installeren :-(

        Ik dien dan 2 strobistflitsers te kopen die wel dmv kabel kunnen worden aangesloten ?
        wat wil je precies doen?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: AUTO FP functie nikon

          Een sb600 heeft idd geen pc-sync.

          Maar denk dat je alles door elkaar gooit.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: AUTO FP functie nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door jurglimb Bekijk bericht
            functie nog werken ?Met draadloos systeem van nikon wil ik niet meer werken, want in vele gevallen gaat de flits niet af ( als de ingebouwde flits aan verkeerde kant zit en oog van SB 60à ziet hem niet dan gaat flits niet af ), dus ik wil echt met triggers werken
            Dan moet je gewoon de kop van de flits 180 graden draaien en dan zit het oog aan de goede kant.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: AUTO FP functie nikon

              ja kweet wel die kop draaien, maar ook heb ik al dikwijls gehad dat de flits niet afgaat hoor


              Ik wil gewoon 2 flitsers die ik manueel kan instellen ( gebruik op 2 statieven lumopro 604 ) met paraplu's


              Dus dan kan ik beter 2 flitsers kopen zoals cactus of YN-462 en deze manueel gebruiken en triggeren met RF-602 ? Of ga ik beter voor een SB-900 en de SB-600 die ik nu al heb gebruiken als slave of tweede flitser ?
              https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
              www.jurgenlimbourg.be

              Comment


              • #8
                Re: AUTO FP functie nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door jurglimb Bekijk bericht

                Dus dan kan ik beter 2 flitsers kopen zoals cactus of YN-462 en deze manueel gebruiken en triggeren met RF-602 ? Of ga ik beter voor een SB-900 en de SB-600 die ik nu al heb gebruiken als slave of tweede flitser ?
                als je geen CLS wenst te gebruiken, en al over een SBxxx beschikt, voor on-camera gebruik, dan kan je net zo goed goedkope flitsen kopen... dat spaart je veel geld uit!
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: AUTO FP functie nikon

                  Wat ik doe (ben wel een Canon shooter ) ik zet mijn Speedlite 430EX op mijn camera en draai de kop van de flitser weg van mijn onderwerp. Zet de flitser in H mode (high sync) in TTL stand en kan daarna de camera voorbij de 1/250 instellen. De flitsers die los van mijn camera staan werken in slave mode. Het nadeel is dat de flitsers in slave mode direct af gaan als mijn 430EX begint met flitsen. De flitsers moeten daarom een zo lang mogelijke flits geven. Dit doe ik door ze in full power te zetten. Je moet dan wel elke foto wachten dat alle flitsers geladen zijn en je bent snel door je batterijen heen (gebruik NIMH 2500mAH van de Hema) Je kunt dan het vermogen van de flitser regelen met diffuus materiaal voor de flitser te plaatsen. Al met al een poor man solution die werkt. Nog een goedkope oplossing is draad. Op internet zag ik een oplossing die werkt met het verlengen van een sync kabel (SC-28) met netwerk kabel (UTP kabel) met netjes stekkerjes er tussen zodat verschillende lengtes gebruiken kunnen worden Lees hier meer. Nadeel natuurlijk: kabel door je studio.
                  Als je genoeg centjes hebt is er ook een dure oplossing: triggers met TTL. Pixel heeft zo'n trigger voor Nikon zie hier

                  Groeten Michael
                  Last edited by mmuetst; 11 september 2010, 16:20.

                  Comment


                  • #10
                    Re: AUTO FP functie nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                    Wat ik doe (ben wel een Canon shooter ) ik zet mijn Speedlite 430EX op mijn camera en draai de kop van de flitser weg van mijn onderwerp. Zet de flitser in H mode (high sync) in TTL stand en kan daarna de camera voorbij de 1/250 instellen. De flitsers die los van mijn camera staan werken in slave mode. Het nadeel is dat de flitsers in slave mode direct af gaan als mijn 430EX begint met flitsen. De flitsers moeten daarom een zo lang mogelijke flits geven. Dit doe ik door ze in full power te zetten.
                    een SB800 op 1/1 heeft een flits van 1/1050... da's heel kort! terwijl je net via FP sync een lange flits wil!! Echter door je sluitertijd voorbij de 1/1050 te zetten kan je dit gebruiken... maar als't veel zal opleveren, da's iets anders... en dan zit er ook nog de onnauwkeurigheid bij van de triggers... da's veel trial en error me dunkt!

                    je kan even goed een 10meter TTL sync kabel gebruiken...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment

                    Working...
                    X