Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot in sauna - hoe pak je dit aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shoot in sauna - hoe pak je dit aan?

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag gekregen voor een fotosessie te maken van een model (nou ja, gewoon kennis) in een sauna center. Ik heb wel al fotoshoots buiten gemaakt, ook binnen in studio, maar hoe doe je dit eigenlijk.


    Ik ben van plan om te werken met 2 of 3 flitsers, maar uiteraard dient het model sfeervol uitgelicht te zijn, maar moet je natuurlijk ook nog de sfeer van het saunacomplex kunnen zien (doorgaans heel zachtjes belicht met sfeervolle lichtjes, veel planten, het 'verlichte' zwembad enz..


    Als ik werk hoe je normaal werkt met flitsers vrees ik dat er van de achtergrond niet veel over zal blijven. Als ik echter aandacht besteed aan de sfeer van de achtergrond, hoe kan ik mijn model dan in godsnaam goed belichten (en op voldoende snelheid trekken zodat er geen bewegingsonscherpte ontstaat) ?

    Ideaal moeten de foto's er gaan uitzien zoals je die vaak ziet op de websites van sauna complexen hé. Alles netjes uitgelicht, net hard genoeg om toch nog alle sfeer te behouden.


    Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me raad geven?
    Waar plaats je de flitsers (ver of dicht bij model), eventueel met hogere iso gaan werken? (in combi met gedempte flits?). Dan zijn er nog de lichtkleuren (Flitslicht vs warm zacht licht van de sauna)


    Mvg,

  • #2
    Re: Shoot in sauna - hoe pak je dit aan?

    ff zoeken (evt in google maar is al hier op het forum besproken) op 'dragging the shutter'.

    j.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Shoot in sauna - hoe pak je dit aan?

      Hey,
      ik zou gaan voor statief + lange(re) sluitertijden, en zonder flits...
      Hangt er eigenlijk ook wel wat van af of de sauna of het model het hoofdonderwerp is (dus hoe beeldvullend het model is)...
      my 2 cts.
      Hia.
      What if...

      Comment


      • #4
        Re: Shoot in sauna - hoe pak je dit aan?

        Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
        Hey,
        ik zou gaan voor statief + lange(re) sluitertijden, en zonder flits...
        Hangt er eigenlijk ook wel wat van af of de sauna of het model het hoofdonderwerp is (dus hoe beeldvullend het model is)...
        my 2 cts.
        Hia.
        En hoe ga je uw model zolang stil houden?

        Beste is werken met hogere iso en niet te hard flitsen op het model.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Shoot in sauna - hoe pak je dit aan?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bjorn Sanders Bekijk bericht
          Als ik werk hoe je normaal werkt met flitsers vrees ik dat er van de achtergrond niet veel over zal blijven.

          da's perfect te doen... voorgrond regel je met het diafragma, achtergrond met de sluitertijd... lees anders eens de basics op strobist.com of volg een workshop
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment

          Working...
          X