Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

    Ik wil graag een poster laten afdrukken, maar ik twijfel tussen deze 2 winkels om het te laten doen (het is de eerste keer). Ik wil het graag bij één van deze twee laten doen, dan kan ik het zelf gaan ophalen in een stadje 2 km verder.
    Welke van de twee zou de beste kwaliteit leveren?
    En in welk formaat zou ik het het beste afleveren? Het is voor een poster 40x60 cm.
    Kruidvat laat mij toe om het in TIFF te leveren, maar wel met een maximale grootte van 20 mb, waardoor ik de foto niet op volledige resolutie en maximale kwaliteit kan doorgeven.
    Is het dus beter om ze een JPEG te geven op volle resolutie (12MP van 450D) of een TIFF met resolutie van 2333*3500, een bitdiepte van 8 bits en compressie op LZW? (allemaal via Lightroom)?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

    ik laat regelmatig vergrotingen 30 x 40 maken bij hema. Ik persoonlijk ben daar heel tevreden van. Eens proberen zou ik zo zeggen!

    Comment


    • #3
      Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

      Als je de foto op canvas wilt kan ik je zeker www.canvascorner.nl aanbevelen!
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

        Bedankt voor je reactie maar ik ga een poster laten maken ipv een canvas, voornamelijk vanwege de prijs, zo kan ik regelmatig eens veranderen van poster(s), een canvas wordt al direct zo duur
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

          Je kan ook de Hema kopen. Dan hoef je waarschijnlijk niets meer voor je posters meer te
          betalen. Grapje.
          Ik heb er al zowel bij de Hema als Kruidvat laten afdrukken. Op beide niet veel aan te
          merken. Trouwens ook niet veel verschil.

          Comment


          • #6
            Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

            Ik heb het gisteren ook gezien op het nieuws Mss dan toch eerder naar kruidvat? Er zal wel een reden zijn dat ze verkocht worden
            Ik denk dat ik idd wel kruidvat ga nemen, ik heb op tweakers.net gevonden dat de fotoafdrukken van kruidvat (wel in Nederland) beter zijn als die van Hema, nu hebben we het wel over posters, maar zo'n groot verschil zal er wel niet zijn zeker

            Nog een vraagje, ik werk op een niet-gecalibreerd laptopscherm, ik heb de foto's niet al te veel bewerkt kwa kleuren ed, het histogram zit ook mooi in het midden, heb ik dan een 'garantie' dat de foto's goed zullen zijn qua kleuren en niet te donker?
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #7
              Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

              Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              of een TIFF met resolutie van 2333*3500, een bitdiepte van 8 bits en compressie op LZW? (allemaal via Lightroom)?
              Een bitdiepte van 8, krijg je dan geen problemen met banding? Ik zou er toch mee oppassen, zeker als je grote vlakken met blauwschakkeringen hebt, bv. een lucht.
              Of zijn afdrukken hiervoor niet zo gevoelig?

              Comment


              • #8
                Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                ik laat regelmatig vergrotingen 30 x 40 maken bij hema. Ik persoonlijk ben daar heel tevreden van. Eens proberen zou ik zo zeggen!
                Je moet eens eentje laten afdrukken bij profotonet. Het zou kunnen dat je tevredenheid over Hema snel over zal zijn

                Mvg,
                Frederic

                Comment


                • #9
                  Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                  Je moet eens eentje laten afdrukken bij profotonet. Het zou kunnen dat je tevredenheid over Hema snel over zal zijn

                  Mvg,
                  Frederic
                  Is het verschil dan echt zo gigantisch? Wat is er dan zoal beter? Het is mij ook niet helemaal duidelijk welk papier ik dan moet pakken? Wat zou jij mij dan aanraden? Dit zijn de foto's: klik 1, klik 2 en klik 3.
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    Is het verschil dan echt zo gigantisch? Wat is er dan zoal beter?
                    Ja, zeker als je kleurgecallibreerd werkt. In zwartwit heb ik van Hema al regelmatig groenschijnige prints gehad, terwijl die van Profotonet echt goed zijn.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    Het is mij ook niet helemaal duidelijk welk papier ik dan moet pakken? Wat zou jij mij dan aanraden?
                    Papiersoort is een kwestie van smaak. Om even bij zwartwit te blijven heb ik al hele mooie prints gezien op hun Ilford Express Papier, maar ook op hun glossy pearl. 't is echt een kwestie van smaak.

                    Tip: Laat misschien een verscheidenheid van foto's (bv zwart-wit, kleur, felle kleuren...enz) in kleiner formaat afdrukken op de verschillende soorten papier, en hou die als voorbeeld voor latere bestellingen. Een papiersoort die ik mooi vind, vind jij misschien minder, en omgekeerd.

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

                      In ieder geval: het heeft geen zin om 16-bit foto's door te sturen want een printer kan dat toch niet aan dus worden ze omgezet naar 8 bits. Dus je kan best een jpeg aan grootste resolutie doorsturen. Of een tiff met jpeg compressie.
                      Ben ook zeer tevreden over profotonet .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

                        Wat papiersoort bij profotonet betreft ligt het er ook aan wat je met de afdrukken gaat doen. Ik vind het pearl papier echt super, maar als de foto's achter glas komen vind ik lustre toch vaak beter uitkomen. Maar zoals Frederic aangeeft kun je inderdaad beter eerst een aantal klein formaat afdrukken op de verschillende papiersoorten proberen om het resultaat te bekijken. en maakt het verschil uit ten opzichte van goedkopere aanbieders? Jazeker! Niet alleen op kwaliteit, maar zeker ook op reproduceerbaarheid. Ik liet vroeger vaak afdrukken via Pixum. Op zich prima kwaliteit, maar tegenwoordig gaat toch alles naar profotonet. Daar weet je wat je krijgt (zeker met een gekalibreerd scherm) terwijl dat bij pixum nog wel eens tussen batches kon verschillen.
                        http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                        http://rouwkema.smugmug.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                          ... maar tegenwoordig gaat toch alles naar profotonet. Daar weet je wat je krijgt (zeker met een gekalibreerd scherm)...
                          +1
                          Je geeft een pak geld uit aan apparatuur. Die paar euro's verschil (in vergelijking...) tussen een goedkope aanbieder en Profotonet mag het verschil niet maken.
                          Iets tegen een muur en niet goed geprint; en daar moet je elke dag naar kijken....?
                          Dan hang ik het niet op en wordt "goedkoop duurkoop".
                          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

                            Ik zal het wss toch via profotonet dan doen, maar wat zijn zoal de portkosten voor een 3 posters: 2 posters van 30x45 en 1 van 50x75? De portkosten naar Nederland zijn duidelijk, maar ik woon in België en ik vind nergens hoeveel het mij dan precies kost aan verzendkosten
                            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Poster laten afdrukken, Hema of Kruidvat?

                              Voor een enveloppe met 30x45cm prints in is het 8,50 verzending naar België. Geen ervaring met 50x75cm.
                              www.focusfotografie.be
                              www.facebook.com/eviwilmus

                              Comment

                              Working...
                              X