Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leek vraagje over lens :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leek vraagje over lens :)

    Hoi
    Ik heb mij een eos 550d gekocht en ik ben nog redelijk nieuw en moet dus nog veel uitzoeken.Ik heb nog een panasonic fz28 het eerste model en daar kon ik redelijk mee overweg qua sluitertijd enzo.Nu wou ik een camera met verwisselbare lenzen voor fotos van bv mijn hond en natuur en macro pics.Op de lens EF-S 18-55 IS daar staat een manuele en auto focus knop,als ik auto kies dan gaat die auto focusen maar wat als ik manuele kies ?Op die lens kan je wel draaien om in en uit te zoomen maar kzie geen ring om scherp te stellen,bij die andere lenzen is dat soms wel ?Hoe gaat die manuele focus dan te werk hehe ?

    Ja een echt newbie vraagje
    Straks dus een boek kopen van hoe werk je met een canon

    Ps wat kost een macro lens ?

  • #2
    Re: Leek vraagje over lens

    Ik heb dezelfde lens.
    Vooraan zit er een fijn ringetje om scherp te stellen hoor

    De prijs van een macrolens hangt af van welke je neemt, een met veel mm's kost meer dan een kortere.Om je een idee te geven: ik heb de canon 100 mm en heb 449 euro betaald bij studio 73.
    Kijk gewoon eens rond op de verschillende online winkels, de prijzen staan overal bij.

    Comment


    • #3
      Re: Leek vraagje over lens

      Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
      Ik heb dezelfde lens.
      Vooraan zit er een fijn ringetje om scherp te stellen hoor

      De prijs van een macrolens hangt af van welke je neemt, een met veel mm's kost meer dan een kortere.Om je een idee te geven: ik heb de canon 100 mm en heb 449 euro betaald bij studio 73.
      Kijk gewoon eens rond op de verschillende online winkels, de prijzen staan overal bij.
      En een uv filter,hoe bevestig ik die,ik dacht vooraan op de lens maar dat gaat niet want die filter is presies wat kleinder

      Comment


      • #4
        Re: Leek vraagje over lens

        Oorspronkelijk geplaatst door daywalker06 Bekijk bericht
        En een uv filter,hoe bevestig ik die,ik dacht vooraan op de lens maar dat gaat niet want die filter is presies wat kleinder
        Dan heb je een te kleine gekocht, er is dan maar één oplossing voor: ruilen, de juiste maat staat wel ergens op de lens achter een symbooltje van een cirkel met een streep erdoor. Gewoon geen UV - filter is de beste oplossing.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X