Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe VW Sharan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe VW Sharan

    Ik moet binnen een paar maanden mijn firmawagen vervangen.
    De nieuwe Sharan lijkt me wel wat, maar de leveringstermijn schijnt nogal onzeker te zijn, en de leasingsmaatschappijk kent de kortingen nog niet. De prijs die ze momenteel opgeven ligt hoger dan die van een A6 en véél hoger dan een vergelijkbare Ford Galaxy. Net die laatsten zouden in mijn budget moeten passen.

    Heeft iemand hier al de kans gehad om hem proef te rijden?
    Wat denken jullie er van?

  • #2
    Re: Nieuwe VW Sharan

    VW is de laatste tijd sterk bezig met z'n prijzen op te drijven. Als ik zie wat een identiek uitgeruste Golf 6 met kosten t.o.v. mijn 4 jaar oude Golf 5. Ondanks het feit dat ze de produktiekosten van die Golf 6 sterk naar beneden hebben gekregen t.o.v. de 5 (dat was de reden van de korte levensduur van die 5, maar de 6 zal ook niet lang meegaan).
    Of de prijzen van een Polo 1.6D blue technology...(dat is het nieuwe firmawagentje van mijn zus. Ben ferm verschoten van dat prijskaartje) Je zou denken dat ze er eerst al die 15 % fiscaal voordeel hebben bijgeteld .

    De nieuwe sharan heb ik zelfs nog niet gezien, maar als het ding meer begint te kosten dan een toch ook niet goedkope Audi A6, dan zou ik toch zwaar twijfelen... Dat model loopt natuurlijk ook wel op z'n laatste benen (die laatste "update" kon je moeilijk een nieuwe versie noemen).
    Het was hoog tijd dat de Sharan een nieuwe versie kreeg. Nieuwe versie zijn altijd weer een stuk duurder dan de voorhanger. Maar volgens dat ik er al van gehoord heb (heb er dus niet zelf mee gereden) zou het wel een van de betere mono-volumers zijn.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe VW Sharan

      Ga maar voor de Galaxy. Daar zit je zeker niet fout in
      Homo Sapiens Pentaxiensis

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe VW Sharan

        Ik zou voor de A6 gaan, voor de inruilwaarde later tenzij je een monovolume nodig hebt.
        Eventueel een A6 break?
        D90 - D70 - F80 + glas

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe VW Sharan

          Ik heb een Galaxy en ... 4 kinderen.
          Die A6 of A5 sportback vind ik zeker mooier, maar ... te klein.

          Na Ford wou ik eens wat anders, dus daarom de interesse voor de Sharan.

          Met het vorig model heb ik ook gereden ergens rond 2003-2006. Toen was ik daarmee best tevreden, maar begon al aardig gedateerd te geraken.

          De Galaxy is zeker niet slecht, maar 2 keer achter elkaar dezelfde auto, ne mens wordt verwend hé.

          Ik heb vandaag een gerucht gehoord dat VOLVO gekke prijzen maakt voor de XC90 met D3 motor en enkel voorwielaandrijving. Als dat in het budget past ...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe VW Sharan

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik heb een Galaxy en ... 4 kinderen.
            Die A6 of A5 sportback vind ik zeker mooier, maar ... te klein.

            Na Ford wou ik eens wat anders, dus daarom de interesse voor de Sharan.

            Met het vorig model heb ik ook gereden ergens rond 2003-2006. Toen was ik daarmee best tevreden, maar begon al aardig gedateerd te geraken.

            De Galaxy is zeker niet slecht, maar 2 keer achter elkaar dezelfde auto, ne mens wordt verwend hé.

            Ik heb vandaag een gerucht gehoord dat VOLVO gekke prijzen maakt voor de XC90 met D3 motor en enkel voorwielaandrijving. Als dat in het budget past ...
            Ik had hier al een half boek neergeschreven en toen zag ik pas dat je 4 kinderen te transporteren had.

            Zo'n XC90 kan wel interessant zijn als de prijs correct is. Nu vrees ik wel dat als je de 7 plaatsen gebruikt er niet veel koffer meer over blijft.

            Voor mij blijft de nummer 1 monovolume nog altijd de Grand Espace. Voor de prijs van zo'n (minder zelfs) XC90 heb je een Grand Espace Initiale 175pk, dat is full option (er zijn natuurlijk ook goedkopere opties).

            Een Grand Espace en een Sharan liggen wel verbazend dicht bij elkaar qua prijs met iets of wat gelijkaardige uitrusting. De Sharan zal wel beter ineen steken.
            Die levertijd van zo'n Sharan is natuurlijk wel minder leuk.

            De Ford S-Max is ook net een nieuw model van uit deze maand maar ik vrees dat die wat aan de kleine kant is met een derde zetelrij (quasi geen koffer meer). Wel een leuke auto.
            mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe VW Sharan

              Grand espace komt niet in aanmerking wegens het astronomische verbruik(dus hoge CO2 bijdrage), en de afgrijselijk zware en logge stoelen.
              En in leasing is die wel een heel stuk duurder door het hoge verbruik en de hoge onderhoudskosten.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe VW Sharan

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Grand espace komt niet in aanmerking wegens het astronomische verbruik(dus hoge CO2 bijdrage), en de afgrijselijk zware en logge stoelen.
                En in leasing is die wel een heel stuk duurder door het hoge verbruik en de hoge onderhoudskosten.
                Yep, de restwaarde zal ook veel minder zijn wat de leasingprijs beïnvloed.
                mijn website

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe VW Sharan

                  Dit is een pre-2009 tests maar ik denk dat de Sharan niet zoveel veranderd is (?).
                  Maar 3 sterretjes....
                  Find Euro NCAP latest ratings for recently tested vehicles sorted by publication date, star rating and make with standard equipment or safety pack
                  Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                  Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe VW Sharan

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                    Dit is een pre-2009 tests maar ik denk dat de Sharan niet zoveel veranderd is (?).
                    Maar 3 sterretjes....
                    http://www.euroncap.com/results/vw/sharan.aspx
                    De nieuwe Sharan is een compleet nieuwe auto. Wees maar zeker dat die 5 sterren haalt.
                    mijn website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe VW Sharan

                      Even een duwtje geven hier.
                      Iemand al ervaringen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe VW Sharan

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Even een duwtje geven hier.
                        Iemand al ervaringen?
                        De VW Sharan werd in 1995 voorgesteld als grote monovolumer en hield het liefst 15 jaar vol zonder ingrijpende veranderingen. Officieel luidt het dat de tweede generatie in 2000 de eerste afloste, maar in werkelijkheid ging het slechts om een bescheiden facelift en een gewijzigd interieur. De laatst...
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe VW Sharan

                          Ik zou de A6 nemen maar dat is eigen keuze.
                          Kijk ook eens wat je moet betalen van belasting op beiden, een monovolume zal mijn inziens toch een stuk hoger liggen ... afhankelijk van de motor.
                          Ik zie de meeste bij ons voor een monovolume 35 tot 60€ per maand meer betalen dan anderen ... vind ik héél veel.
                          Voor zover er nog gekozen moet worden natuurlijk.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe VW Sharan

                            Een A6 heeft 2 zitplaatsen te weinig... , en die vind ik nu echt wel saai aan het worden.
                            Als ik met een 5-zitter toekwam werd het een BMW 520d of een V70 D3.
                            Vermits ik op minder dan 25 km van mijn werk woon, valt de belasting allemaal wel mee. En 30€ per maand meer voor een firmawagen is nog altijd peanuts vergeleken met de totale kost van een auto.


                            Momenteel ben ik met 2 offertes bezig:
                            Sharan 170pk DSG Highline
                            Ford Galaxy Ghia 163 pk


                            Bij de Ford kan ik nog een heleboel opties toevoegen, maar ik heb nu al 4 jaar met een Galaxy gereden. Voor de Sharan moet er nog wat 'gesleurd' worden aan de offerte onwille van de BIV die 1250 € hoger ligt.

                            Dus zoek ik of er iemand negatieve ervaringen heeft met de nieuwe Sharan...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe VW Sharan

                              Is de 170pk nodig? En is de Higline nodig? Indien niet, zal je prijs snel zakken...
                              Ik heb nog niet gereden met de nieuwe Sharan, enkel erin gezeten, en ik moet zeggen, knap werk van VW
                              Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                              Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                              Comment

                              Working...
                              X