Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVB-T antenne auto, signaal versterken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVB-T antenne auto, signaal versterken

    Ik heb speelgoed in de wagen...

    Mijn huidige autoradio heeft een ingebouwde DVB-T tuner met antenne.
    Ik heb een raamantenne met versterker van dit type:


    deze had ik aan de zijruit achteraan geplakt met matig (rijdend) resultaat.
    Daarna had ik ze aan de voorruit geplakt, in de breedte dit maal met volgens mij zelfs iets minder goed resultaat.

    Mijn vraag,
    Is het bereik en het signaal te verbeteren op één of andere manier?
    Wie heeft ervaring met interne en externe antennes? Is het de moeite om een externe antenne (en dus ook een gat in men dak) te maken?
    Kan ik met 2 versterkte kleefantennes, vb links en rechts raam , het signaal verbeteren of mogen er geen 2 antennes samen gemaakt worden?
    Tips welkom!

    Greetz!

  • #2
    Re: DVB-T antenne auto, signaal versterken

    beste Bart,

    Waarschijnlijk bedoel je DAB, reeds vele jaren geleden de aangekondigd als het van het.
    Echter nooit echt iets geworden. De doorsnee luisteraar is snel tevreden zeker?
    Ik heb een Pioneer ontvanger in de wagen voor DVB-t en DAB.
    Met twee kleefantennes. Bij stilstand werkt dit perfect. wanneer ik rij werkt dit minder of totaal niet. Er bestaat een (dure)grote antenne die dit euvel oplost.

    Comment


    • #3
      Re: DVB-T antenne auto, signaal versterken

      Ik bedoel wel degelijk de DVB-T hoor Filip, bij stilstand werkt dit inderdaad meestal perfect, afhankelijk van de dekking natuurlijk..
      Soms al rijden in een open vlakte en aan vrij constante snelheid tot ong. 100-120 km/h lukt ook nog aardig.
      Mijn vraag is dus of ik het signaal (beeld/geluid) nog beter kan krijgen door vb. een extra kleefantenne op de bestaande te zetten of een 'upgrade' naar een externe dakantenne waarvan ik niet zeker weet of het signaal er daadwerkelijk veel beter van wordt.

      Greetz!

      Comment


      • #4
        Re: DVB-T antenne auto, signaal versterken

        Volgens de gegevens van de antenne zou die al 20db versterking geven, dat nog gaan versterken gaat zo maar niet gaan denk ik.
        Vele auto's hebben een warmtewerende voorruit waardoor ontvangst slechter word als je daar de antenne bevestigd, meestal is er wel een speciale zone voorzien waar hij wel mag bevestigd worden.
        Ik heb thuis een DAB tuner en die werkt niet met de bijgeleverde antenne, ik heb me een extra antenne gekocht met beter resultaat maar dat valt binnen ook nog weg, ik ga nog proberen hem buiten te bevestigen.
        Das hier in den Belgiek weer zo een ding he, ik heb hier bijna geen sinjaal niet met DAB en zelfs zo goed als geen GSM sinjaal.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment

        Working...
        X