Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

    Kan ik dat?
    Ik zou namelijk graag geselecteerde fragmenten van "How stuff 's made" via HDMI kopiëren op mijn laptop.
    Bezorgt iemand mij eens een korte "How I fix it" ?
    PS.: laptop: HP Compaq 8510p met ATI mobilty Radeon HD5600

  • #2
    Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Kan ik dat?
    Neen.

    Comment


    • #3
      Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

      Hier lezen.
      Misschien ben je daar iets mee?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

        Ik vraag het mij ook al een tijdje af, maar zoals op de site van telenet staat beschreven is niet altijd een optie...
        Op mijn tv bijvoorbeeld hebben de verschillende apparaten geen 'kanaal' maar een input methode die je via een speciaal menu kan selecteren.
        Je kan dus niet door vb op kanaal 0 te gaan staan en dan met de 'channel' knop op de afstandsbediening naar beneden gaan tot je de apparaten tegenkomt...

        Helaas...

        Maar voor TS kan dit misschien wel een oplossing zijn.

        Y.

        Comment


        • #5
          Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

          Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
          Ik vraag het mij ook al een tijdje af, maar zoals op de site van telenet staat beschreven is niet altijd een optie...
          Op mijn tv bijvoorbeeld hebben de verschillende apparaten geen 'kanaal' maar een input methode die je via een speciaal menu kan selecteren.
          Je kan dus niet door vb op kanaal 0 te gaan staan en dan met de 'channel' knop op de afstandsbediening naar beneden gaan tot je de apparaten tegenkomt...

          Helaas...

          Maar voor TS kan dit misschien wel een oplossing zijn.

          Y.
          Je zegt het zelf he, al uw apparaten zijn op uw tv aangesloten via een INPUT mode.
          Dus al uw apparaten geven OUTPUT naar uw TV.
          Uw TV gaat nooit als een distributiecentrum dienen om OUTPUT van uw Digicorder naar uw DVD-recorder te sturen. Als je dat wil bereiken ga je de OUTPUT van uw Digicorder rechtstreeks moeten linken aan de INPUT van uw DVD-recorder.

          Met eender welk stukje hardware om video en audio te capteren op een pc kan je dus
          werken om uw beelden van uw digicorder te gaan ver-eeuwigen.
          Kwestie van de juiste type output te kiezen op uw digicorder en aan te sluiten op de input
          van dat stukje hardware. De ene op play en de pc op record en wachten maar.
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment


          • #6
            Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

            Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
            telenet staat beschreven is niet altijd een optie...
            Laat ons zeggen dat ze met hun procedure 10 jaar achter staan ... misschien nog van toepassing voor sommigen met oudere aparatuur maar digitaal en scart is niet de combinatie dat ik van moderne toestellen nog verwacht. Maar de procedure blijft ongeveer hetzelfde zoals spyro hierboven ook aanhaalt.
            Of de TV echt het HDMI-signaal naar een eventuele analoge output gaat sturen is weer een andere vraag.
            Last edited by VerSeg; 8 september 2010, 21:00.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

              Digitaal kopiëren zal moeilijk zijn. Via HDMI zitten daar nogal wat beveiligingen op.
              via Scart is inderdaad de gemakkelijkste methode, maar dan heb je wel kwaliteitsverlies (HD kwaliteit via scart lukt niet), en dat verschil is heel duidelijk merkbaar, zelfs als je die DVD-recorder op max. kwaliteit zet (dat is gewoonlijk 1 uur opname op een DVD-RW van 4.5 GB).

              Er bestaan ook blu ray recorders (dus stand alone toestellen...), maar ik weet eigenlijk niet hoe het daar zit met die HDMI beveiligingen (HDCP en aanverwanten).
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

                Voor de goede orde:
                Het gaat me wel om overzetten op de HD van mijn PC hé

                Comment


                • #9
                  Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Voor de goede orde:
                  Het gaat me wel om overzetten op de HD van mijn PC hé
                  Moet je pc dan ook niet iets van een hdmi-in poort hebben? tzou me verbazen als je via de gewone hdmi poort (om een scherm aan te sluitern ofzo) iets naar binnen geduwd krijgt... Alé ja, dat denk ik eh, ik kan er ook volledig naast zitten

                  Ik ga dit zeker blijven volgen moest er iets uit de bus komen, want ik zoek ook al een tijdje naar die mogelijkheid...

                  Y.

                  Comment


                  • #10
                    Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Voor de goede orde:
                    Het gaat me wel om overzetten op de HD van mijn PC hé
                    Inderdaad ... maar i.p.v. een dvd/videorecorder gaat de uitgang van de tv naar een video-ingang van uw pc.
                    HDMI naar HDMI ... zit inderdaad beveiliging op.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

                      Een kleine zijsprong maar ik ben TV-Vlaanderen kijker en heb een Homecast 9000 PVR. De opgenomen programma's zijn zonder problemen op te nemen maar ook om te zetten naar AVI en via het interne netwerk ofwel naar PC te kopieren of de ontvanger als server op te zetten (HD ontvanger met HD opnamekwaliteit en omzetting). Blijkbaar zijn hier de beveiligingen niet zo groot en wordt het nog stilgezwegen door de verschillende omroepen omdat het nog een niche markt is alhoewel ik meer en meer schotels zie opduiken. De programmagids van Telenet is dan weer het beste wat ik ooit gezien heb. Snel, intuitief, ... waar TVV nog een puntje kan aan zuigen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Een kleine zijsprong maar ik ben TV-Vlaanderen kijker en heb een Homecast 9000 PVR. De opgenomen programma's zijn zonder problemen op te nemen maar ook om te zetten naar AVI en via het interne netwerk ofwel naar PC te kopieren of de ontvanger als server op te zetten (HD ontvanger met HD opnamekwaliteit en omzetting). Blijkbaar zijn hier de beveiligingen niet zo groot en wordt het nog stilgezwegen door de verschillende omroepen omdat het nog een niche markt is alhoewel ik meer en meer schotels zie opduiken. De programmagids van Telenet is dan weer het beste wat ik ooit gezien heb. Snel, intuitief, ... waar TVV nog een puntje kan aan zuigen.
                        Dat lijkt mij ook de enige manier. Alhoewel ik ooit dacht gelezen te hebben dat die kastjes geacht worden HD uitzendingen in SD op te nemen. Ik ga die Homecast eens bekijken voor wanneer we verhuizen.

                        Het voordeel is dat je hier dingen vanaf de harde schijf kan kopiëren terwijl Telenet encryptie op de opnames zet. En normaal kan je dus via HDMI. In de standaard staat dat er een beveiliging moet zitten tegen opnemen via HDMI naar een ander toestel (PC, PVR, ...).

                        Doe programmagids van Telenet is er sinds de update serieus op vooruit gegaan wat snelheid betreft.

                        Comment


                        • #13
                          Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

                          van digicorder naar tape(dvd-rcorder) lukt via scart
                          hdmi niet (toch nog niet gelezen ergens, tape al gedaan)
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

                            Op DEZE site loopt ook dergelijk draadje.


                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: met digicordervan telenet opgenomen programma via HDMI op PC zetten

                              conclusie:
                              1. tripod op de salontafel.
                              2. camera erop richting TV-scherm
                              3. camera starten
                              4. programmadeel starten
                              5. woonkamer stilletjes verlaten
                              6. wachten...
                              7. kamer terug binnenkomen
                              8. camera/digicorder stoppen

                              zo nam ik met mijn cassette-recorder ook Bohemian Rhapsody op van TOP-POP in de late seventies

                              toch allemaal bedankt voor jullie reacties hoor

                              Comment

                              Working...
                              X