Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dacia Duster

    Hoi,


    Bezit iemand deze auto?
    Wat zijn je eerste bevindingen?

    Uit de test komt hij er robuust en standaard uit.
    Hoe voelt het rijden aan? soepel?
    Wat is de + en - voor zover je dat kan zeggen.
    Hij zou oa veel lawaai maken bij gewoon autosnelweg rijden.

    mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: Dacia Duster

    Met grote waarschijnlijkheid krijg je serieus wat waar voor je geld, en is dit een relatief betrouwbare auto. Er staan niet te veel toeters en bellen op die dus ook niet stuk kunnen gaan.

    Als je niet te veel rijdt, en je auto lang wil houden zou ik zeggen: waarom niet.

    Als je véél kilometers rijdt, dan zou ik naar iets uitkijken met wat meer (geluids)comfort.
    Verwacht niet te veel van de terugneemwaarde, maar dat mag niet echt een probleem zijn als je van plan bent je auto lang te houden.

    Comment


    • #3
      Re: Dacia Duster

      bij veel km's zou ik zeker kiezen voor de dieselmotor
      de benzine versie verbruikt vrij veel
      een collega heeft een logan break benzine gekocht (zo'n met 7 zitplaatsen) en die verbruikt rond de 8 tot 9 liter per 100km (hij zit er wel vrij veel mee in het stad)

      Comment


      • #4
        Re: Dacia Duster

        heb een testrit gedaan met de dieselversie,was aangenaam verrast moet ik zeggen!
        rijd soepel en vlot,geluid viel goed mee op de kleinere wegen!ben niet op de snelweg geraakt!
        ik denk dat je voor die prijs niks beter kan vinden!
        zit wel een wachttijd op van 5 maanden,volgens de verkoper kreeg hij ze niet bijgebracht.
        grts; M

        Comment


        • #5
          Re: Dacia Duster

          Oorspronkelijk geplaatst door meuwi Bekijk bericht
          heb een testrit gedaan met de dieselversie,was aangenaam verrast moet ik zeggen!
          rijd soepel en vlot,geluid viel goed mee op de kleinere wegen!ben niet op de snelweg geraakt!
          ik denk dat je voor die prijs niks beter kan vinden!
          zit wel een wachttijd op van 5 maanden,volgens de verkoper kreeg hij ze niet bijgebracht.
          Testrit is idd misschien geen slecht idee


          G
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #6
            Re: Dacia Duster

            Eigenlijk best grappig ... ik heb er net eentje besteld voor mijn vrouwtje.

            Wel resoluut voor de zwaarste diesel gaan (Lauréate 110pk), de lichtere (90pk) is absoluut te zwak voor een dergelijke wagen, en bij de zware versie heb je ook gelijk zes versnellingen en is ie dus direct al een pak stiller op de snelweg.

            Wij hebben eerst een testrit gedaan, en die viel bijzonder goed mee, er is genoeg koppel (het is geen sportwagen hé) en de zitpositie is correct met nog voldoende plaats achterin voor de kinderen (ik ben 2m05 groot dus mijn stoel staat helemaal achteruit)

            Ik heb mij helemaal laten gaan met de optie lijst (leder, off-road pack, pack look, ESP, ASR, electr ruiten achteraan, radio, trekhaak ... enz), uiteindelijk kwamen we op een kleine 20K Euro uit ... voor wat je krijgt is dit onmogelijk bij andere merken, meestal zit je minstens 10K euro duurder bij de concurrenten ... en het is een Renault motor, dus dat zit ook wel snor.

            Korting krijgen was wel het moeilijkste moet ik toegeven, blijkbaar hebben ze bij Dacia geen ruimte voor kortingen (yeah right ) ... maar uiteindelijk heeft de zaakvoerder zelf toch een mooie geste gedaan, na ongeveer een uur zagen en verschillende wachtenden in de showroom (het was een zaterdag, en dat weekeinde heeft hij zes Dusters verkocht )

            We hebben een drietal weken geleden besteld hebben en levering is pas eind december voorzien ... ze kunnen ze echt niet aangesleept krijgen op dit moment.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Dacia Duster

              Is er tegenwoordig nog één automerk die wel snel kan leveren ? Ik heb sinds half april een wagen in bestelling en ik hoop die nu binnen een paar weken te hebben... en dan is het crisis... nergens nog iets van vooraad en overal personeel opzij gezet de laatste jaren...
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: Dacia Duster

                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Is er tegenwoordig nog één automerk die wel snel kan leveren ? Ik heb sinds half april een wagen in bestelling en ik hoop die nu binnen een paar weken te hebben... en dan is het crisis... nergens nog iets van vooraad en overal personeel opzij gezet de laatste jaren...
                Ben tijdje terug gaan zien voor bmw 1 reeks, die was leverbaar op 3 weken.

                Prijs kwaliteit gaat er volgens mij niks boven de skoda superb, is wel iets duurder maar je krijgt ook veel meer in de plaats. Zeker de moeite om ook eens te bekijken, maar de Dacia is zeker een goede auto voor zijn geld.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Dacia Duster

                  Die Dacia's zijn inderdaad zéér goede autotjes. Héél betrouwbaar ook omdat ze iets "oudere" maar beproefde Renault techniek gebruiken (dan heb ik het over de Logan alleszins maar dit is waarschijnlijk ook van toepassing op de Duster).
                  Die Duster ziet er ook wel leuk uit en je krijgt enorm veel voor je geld.
                  mijn website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dacia Duster

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Is er tegenwoordig nog één automerk die wel snel kan leveren ? Ik heb sinds half april een wagen in bestelling en ik hoop die nu binnen een paar weken te hebben... en dan is het crisis... nergens nog iets van vooraad en overal personeel opzij gezet de laatste jaren...
                    VW is ook niet beter. De polo 1.6 TDI blu technology van mijn zus was besteld ergens begin dit jaar (ik dacht januari), het is een dikke week geleden geleverd..
                    Mijn Golf, 4 jaar geleden was toch een pak sneller : 2 maanden beloofd, en het is een dikke week vroeger geworden...

                    Het is dus blijkbaar crisis .
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dacia Duster

                      Mijn schoonvader heeft ook een Dacia Duster.
                      Een diesel van 90pk, en behalve het lederen interieur full option.
                      Minpuntjes:
                      Beetje luid binnenin op hoge toeren, ook op de autostrade.
                      Hoge koffer
                      Bij regen slaagt hij zijn achterste gemakkelijk weg bij het indraaien van een straat of dergerlijke.
                      Voelt nogal 'plastiek' aan.
                      Pluspunten:
                      Met het offroad pack ziet hij er een pak stoerder uit (behalve de frontbar).
                      Rijd lekker, zowel op de straat als offroad (hopen dat schoonpa dit niet leest )

                      En in mijn ogen krijg je veel voor weinig geld...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dacia Duster

                        Ik was enige tijd geinteresseerd in dit merk.

                        Ik heb me geinformeerd, testrit van 1 uur gemaakt enz.

                        Het basismodel kost 13.000 euro (benzine), maar de diesel is al 6000 euro duurder als ik me niet vergis.

                        Voor elke optie (mooiere afwerking binnen, verstelbare achterzetels, reservewiel, draagrek op dak,esp enz) betaal je wel bij, dus kwam ik al op 16.000 euro voor de benzineversie.

                        Dat is uiteindelijk toch niet zo goedkoop.

                        De reden waarom ik hem niet heb gekocht is het hoge verbruik (+8 l/100 km).
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dacia Duster

                          Dacia levert nu nog wagens uit een ander tijdperk...maar wel met een aangenaam prijskaartje eraan vast. Ik zou zulks nooit kopen, tenzij ik 't financieel moeilijk zou hebben en dan nog !
                          Een klein stadswagentje met hedendaagse techniek onboard is volgens mij, een veel betere keus...my 2 cents natuurlijks !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dacia Duster

                            Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                            Dacia levert nu nog wagens uit een ander tijdperk...maar wel met een aangenaam prijskaartje eraan vast. Ik zou zulks nooit kopen, tenzij ik 't financieel moeilijk zou hebben en dan nog !
                            Een klein stadswagentje met hedendaagse techniek onboard is volgens mij, een veel betere keus...my 2 cents natuurlijks !
                            Denk dat dit toch niet volledig klopt. Dacia gebruikt Renault mechaniek., o.a. de in quasi elk ander model van renault vindbare 1.5 dci diesel. Op technisch vlak zijn ze niet hypermodern, maar ook niet ouderwets. Met de huidige strenge Euro normen kan dat trouwens niet meer.
                            Binnen zijn ze minder luxieus afgewerkt, maar alles wat echt nodig is, zit erop. Het veercomfort blijkt zelfs behoorlijk goed te zijn.
                            Uit een ander tijdperk lijkt me dan ook niet de juiste omschrijving.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dacia Duster

                              Heb in Roemenie drie weken met de Logan 1.4i rondgereden. Dat is een heel comfortabel wagentje, voor een snoepcent. Het verbruik in de stad was het enige wat tegenviel. Met vijf personen bergaf de Transfagarasan bleef ie echter de hele dag onder de vijf liter.

                              Comment

                              Working...
                              X