Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communiefoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • communiefoto's

    jullie zullen het mss nu wel al weten dat ik dus een beginneling ben en bijna van niets iets ken, maar alles wil leren! heb me een canon EOS 550d aangeschaft en op vakantie al wat foto's genomen. Nu vraagt mijn collega dat ik haar zoon zijn communiefoto's wil maken. Zij kent iemand die veel oldtimers heeft en zou het daar willen doen. Iemand wat goeie tips voor mij? ook qua compositie enzo..? :-)
    ik heb nog even tijd dus kan nog wat leren tegen dan

  • #2
    Re: communiefoto's

    ga eens een test shoot doen!

    zoek hier es op communie, ja gaat al een schat aan info en vb vinden
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: communiefoto's

      je zegt van jezelf dat je een beginneling bent
      vandaar dat het 'gevaarlijk' is onmiddellijk reportages te doen voor andere mensen
      het is goed omdat je van zoiets veel kan leren maar je moet anderzijds zien dat de mensen geen 'hogere' verwachtingen van je werk hebben als je zelf denkt te kunnen afleveren
      alvast veel succes
      (eerst eens een testshoot gaan doen zonder de echte communniekledij maar met het 'model' kan je alvast een indicatie geven van hetgeen zowel jij als de andere partij kan verwachten)

      grtz
      mark

      Comment


      • #4
        Re: communiefoto's

        het is mijn collega, zij weet zeker dat ik beginner ben en nog maar net een reflexcamera heb gekocht en er dus nog niets van af weet :-)

        Comment


        • #5
          Re: communiefoto's

          Tja Magietje,

          Je zou tips willen over compositie, enz,...

          Ik raad je ten eerste aan, koop of huur eens een boek over de EOS 550D.
          Normaal gezien zal da wel bestaan.
          "Of hoe maak ik de mooiste foto's met een reflexcamera."
          Praktische tips over sluitertijd, diafragma,enz,...

          Eénmaal gelezen kan je in de praktijk beginnen.
          Foto's,foto's en nog eens foto's maken.
          Zo leer je het........

          JE hebt nog wat tijd hé.

          Succes
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #6
            Re: communiefoto's

            Is dit niet een beetje lopen voor je kan wandelen?
            Als ik lees wat je schrijft heb je je toestel pas, ken je het nog niet goed en wil je al reportages gaan doen en dan nog met een auto erbij.
            Ik doe al jaren model shoots, heb onlangs eentje gedaan met een auto en heb toen 4 flitsers gebruikt om alles goed belicht te krijgen.

            Ik zou zeggen begin maar snel wat boeken te lezen te oefenen en hier foto's te posten en gerichte vragen te stellen. Het zal niet makkelijk zijn maar als je er tijd wil insteken moet het lukken. Succes alvast
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: communiefoto's

              ja het overvalt mij ook hoor. Maar collega zou de foto's anders zelf maken met een gewoon kodakske dus denk da het dan met relfexcamera toch al iet beter zou zijn.
              ik doe da liever ook nog niet hoor :-)

              Comment


              • #8
                Re: communiefoto's

                wat je wel kan doen, is ruim op tijd 1 sessie doen.
                zijn de foto's niet 100% kan je nog een nieuwe inplannen.

                kijk eventueel voor een 17-50 f2.8 (tamron) en 50 f1.8 (canon)
                deze gaan extra kwaliteit bieden en ook mogelijkheden.

                zeker niet stressen.
                oldtimers bieden veel (vooral)leuke mogelijkheden.
                have fun, laat het kind kind zijn.
                een paar fun foto's (hoe dommer hoe liever), help vaak om effe te relaxen voor 't kind.
                en dan heb je al vlugger wat mede werking.

                tips,

                meestal gebruik ik diafragma voorkeuze, dan bepaal je zelf de scherptediepte (scherp model, onscherpe achtergrond)
                afhankelijk van wat ik voor ogen heb f2./ tot f8

                (weer speelt ook mee, bij donker weer geraak je er soms ook niet, maar meestal mik je wel goed weer, zeker als je op voorhand begint uit te kijken en 't weerbericht wa in de gaten houd)

                iso zo laag mogelijk.

                bij mooi weer, liefst ergens na 16u gaan shooten, kwestie van hard zonlicht te vermijden, of s morgens voor 11u
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: communiefoto's

                  Ik zou zeggen, neem het kind eens een woensdagmiddag een uurtje mee. Maak links en
                  rechts een paar foto's van haar. Toon die dan aan mamma en vraag of het zoiets is dat
                  ze in gedachten heeft. Dan kent ze toch al een beetje je niveau en weet wat te verwachten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: communiefoto's

                    al bedankt voor julile tips!
                    ik wou in september dan ook de cursus digi 1 bij cvo volgen in leuven, maarja deze zat al vol en sta op een wachtlijst voor die van januari dus da zal ni echt iets worden.
                    boeken lezen doe ik al :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: communiefoto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                      al bedankt voor julile tips!
                      ik wou in september dan ook de cursus digi 1 bij cvo volgen in leuven, maarja deze zat al vol en sta op een wachtlijst voor die van januari dus da zal ni echt iets worden.
                      boeken lezen doe ik al :-)
                      De digi 1 is bestemd voor mensen met compactjes, best direct naar digi 2 gaan.
                      En hier geen schrik hebben om vragen te stellen en foto's te posten, ik zit hier niet meer zoveel als vroeger. Maar toen ik begon kon je hier nog heel veel leren, ik denk wel dat dit nog zo is.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: communiefoto's

                        Misschien rare tip op dit forum hier, maar gebruik de voorgeprogrammeerde standen op je 550d.

                        Ze bestaan voor iets.
                        Ik weet het, weinig mensen gebruiken ze... ik heb het over de portret/landschap/... standen.
                        Wanneer je deze in de juiste omstandigheden gebruikt doen deze echt wat ze moeten doen. Beter dan de "groene" stand.
                        Voor een beginner echt een aanrader. Ik bedoel niet dat je niet mag experimenteren met de andere standen, maar in dit geval is het beter het zekere voor het onzeker te nemen.
                        Dus neem je een dichtbij-foto van een lachend snoetje, gebruik de portret-stand.
                        Als je je zeker genoeg voelt (en je weet wat de portret/sport/landschap-standen juist doen) kan je over schakelen op de P/Av/Tv/M standen.
                        Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

                        Comment


                        • #13
                          Re: communiefoto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door GFTbak Bekijk bericht
                          Misschien rare tip op dit forum hier, maar gebruik de voorgeprogrammeerde standen op je 550d.

                          Ze bestaan voor iets.
                          Ik weet het, weinig mensen gebruiken ze... ik heb het over de portret/landschap/... standen.
                          Wanneer je deze in de juiste omstandigheden gebruikt doen deze echt wat ze moeten doen. Beter dan de "groene" stand.
                          Voor een beginner echt een aanrader. Ik bedoel niet dat je niet mag experimenteren met de andere standen, maar in dit geval is het beter het zekere voor het onzeker te nemen.
                          Dus neem je een dichtbij-foto van een lachend snoetje, gebruik de portret-stand.
                          Als je je zeker genoeg voelt (en je weet wat de portret/sport/landschap-standen juist doen) kan je over schakelen op de P/Av/Tv/M standen.
                          Ja, maar dat zorgt niet dat je belichting goed zit of dat je sluitertijd hoog genoeg blijft.
                          Je speelt ook niet met je scherptediepte en gaat standaard neutrale foto's maken. Dan is er ook de simpele optie van gewoon av stand en F8 dat werkt even goed voor portretten. Bij een goede foto komt echt wel meer kijken dan knopje draaien en knopje drukken. En als ze nog tijd heeft, waarom het dan niet ineens goed leren ipv tijd steken in een halve oplossing leren gebruiken.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: communiefoto's

                            omdat het niet altijd evident is voor een absolute beginner om op korte tijd de juiste beslissingen te maken.
                            Je kan heus wel alles juist leren ... ook als je eerst de voorgeprogrammeerde standen gebruikt.

                            Ik gebruik ze intussen eigenlijk ook niet meer...
                            Maar ik durf gerust toegeven dat ik dit in het begin wel deed. (en met succes... meer succes dan de "groene" stand die op veel feestjes bij heel veel gebruikers 80% van de tijd gebruikt is)
                            Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

                            Comment


                            • #15
                              Re: communiefoto's

                              die standen gebruik ik nu ook wel al hoor.
                              wat betreft de cursus meteen digi2 volgen? is dat wel een goed idee? ik ken nog niks van diafragma etc...?

                              Comment

                              Working...
                              X