Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multi effect of aparte bakjes?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Multi effect of aparte bakjes?

    Ik zou mij zo snel mogelijk 1 van de twee gaan halen!
    Ik gebruik de meeste gangbare effecten
    het is hoofdzakelijk om wat in de studio te gebruiken maar misschien ook soms eens live
    Wat is het best?

    alvast bedankt
    grtz ken
    _______

  • #2
    Re: Multi effect of aparte bakjes?

    Verkeerde forum ? X-post ? Op gitaarnet is voor deze post geen verduidelijking nodig, hier misschien wel

    Comment


    • #3
      Re: Multi effect of aparte bakjes?

      misschien heeft hij het over een rookFX en een zeepbellenFX apart of gecombineerd in één toestel. Ik zou dat zeker apart kopen

      Comment


      • #4
        Re: Multi effect of aparte bakjes?

        gitaar fx en he

        Comment


        • #5
          Re: Multi effect of aparte bakjes?

          Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
          gitaar fx en he
          Ik heb een multieffect Pod XT Live van Line 6 en zeer tevreden.
          Maar meestal zie je toch aparte bakjes aan elkaar .
          Groeten ,
          VDS Digit@l
          Groeten , VDSDigit@l

          Comment


          • #6
            Re: Multi effect of aparte bakjes?

            uhu bedankt alvast nog iemand?

            Comment


            • #7
              Re: Multi effect of aparte bakjes?

              Hmm, omdat je het zo aardig vraagt, maar ik denk niet dat je hier meer gaat te weten komen dan op Gitaarnet ? Goed, voor de volledigheid, en de bruikbaarheid van het topic mijn antwoord (als uitbreiding op mijn post op GN):
              1. Wat wil je ermee doen ? Opnemen, live of thuis op de slaapkamer ? Bij opnemen heb je tijd genoeg om alles lekker in te stellen en alleen met het beste genoegen te nemen, net als op de slaapkamer. Maar live moet het soms vlug gaan, en zijn compromissen vaak beter.
              2. Heb je een idee welke pedaaltjes je zou willen ? Dano's en Behringers zijn veel goedkoper dan Catalinbread en ZVEX om er maar een paar te noemen. Een pedalenplank met Dano's en Behringers zal je in de basis zo'n 200-300 euro kosten. Een goede MFX begint niet lager dan dat. Zelfs hoger. Een pedalenplank met toppedaaltjes kan je makkelijk 1.000 euro kosten, wat heel wat anders is. Dan is een MFX weer veel voordeliger.
              En zelf heb ik een combinatie van beiden. Ik heb een MFX waar ik heel tevreden van ben, plug & play. En een pedalenplank met élk effect dat precies is wat ik wil, omdat ik het zo gekozen/gebouwd heb. Want een MFX blijft een compromis (zoals ik op GN al zei).

              PS: Wel leuk om hier een mede-gitaarnetter tegen te komen Nu maar hopen dat alle BD-ers niet zijn gaan lopen

              Comment


              • #8
                Re: Multi effect of aparte bakjes?

                1) Vooral thuis wat mee spelen en opnemen maar wss later ook optreden!
                (maar 3/4 is zeker opname en thuis enzo)
                2) Bedoel je met welke pedaaltjes ik wil welke effecten of eerder merken enzo en kwaliteti?
                Ik zou liever kwaliteit hebben! ik wil van alles kwaliteit dat blijft meegaan (amerikaanse fender, line6versterker enzo)
                welke MFX heb jij weeral?

                grtz

                Comment


                • #9
                  Re: Multi effect of aparte bakjes?

                  Ik heb de Rocktron Utopia. Veel gezocht en getest en ik ben bij die uitgekomen. Niemand gaat je kunnen vertellen wat het beste is, maar als je alleen kwaliteit wil in je pedaaltjes, en bij de goeie spullen terecht wil komen, dan gaat dat een stevige cent kosten. Dat zei ik hierboven al. En als het dan toch voor op je slaapkamer is en om mee op te nemen, dan is zo'n MFX veel handiger. Daarmee kun je rechtstreeks in je computer prikken en meteen alles opnemen in het juiste programma. Bij losse pedaaltjes moet je je versterker mic'en, en dat kost ook weer geld Precies de reden waarom ik die Rocktron gekocht heb. Maar als het écht goed moet klinken, precies hoe ik wil, val ik vaak terug op een of ander pedaaltje.

                  Eerlijk gezegd zou ik liever op GN doorgaan hierover. Lijkt me een gepastere plaats, en daar zijn véél meer mensen die hier ervaringen mee hebben. Vind je het erg als ik deze post daar kopieer ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Multi effect of aparte bakjes?

                    nene kopier maar sava

                    Comment


                    • #11
                      Re: Multi effect of aparte bakjes?

                      Ik heb beslist sowieso voor een multi effect te gaan,
                      nu is de vraag het welke?
                      ik dacht al aan:
                      - Line6 X3 live
                      - Boss GT10
                      - Zoom 9.2 tt
                      Moet er nog eentje bij mijn lijstje?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Multi effect of aparte bakjes?

                        De Digitech GNX/GN-reeks is ook een goeie, die je zeker gehoord moet hebben.
                        De TC Electronics Nova, maar da's een duurdere.
                        De Rocktron Utopia G200 (de G100 heb ik, maar met die nieuwe versies zou ik daar nog niet naar kijken)
                        Binnenkort komt Line6 met een nieuwe uit, het zou hun topper moeten worden.
                        En dan zijn er nog de Line6 M13, die een echte MFX is zonder franjes, maar wel erg goed, en de Damage Control-lijn, als je die ergens kunt vinden. De beste die ik al gehoord heb, maar duur en onvindbaar. De eerste drie zijn dus de voornaamste aanvulling op jouw lijstje

                        Comment


                        • #13
                          Re: Multi effect of aparte bakjes?

                          Komt line6 met een nieuwe uit?
                          De opvolger van de x3 dan?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Multi effect of aparte bakjes?

                            Ja, het zou de opvolger van de x3 moeten worden. De Line 6 HD500. Maar niemand weet er nog wat van, dus da's een ebetje moeilijk om nu al aan te raden. Wel dat hij er binnenkort gaat aankomen, en dat hij vanuit een compleet nieuwe basis zou vertrekken (in tegenstelling tot de x3). Zie ook hier.

                            Comment

                            Working...
                            X