Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijnruine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijnruine

    Eén van de velen van de mijn in Beringen.
    Aan deze is nauwelijks gesleuteld behalve een klein beetje rechtgetrokken.
    Wat vinden jullie hier van ?



    groetn, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

  • #2
    Re: mijnruine

    die andere was veel beter Berto.
    Van belichting en van compositie.

    Hier heb je een storende tegenlichtsituatie.
    lucht en onkruid zijn goed belicht, het onderwerp zelf is onderbelicht.

    Comment


    • #3
      Re: mijnruine

      Qua compo vind ik deze beter dan uw vorige bijdrage, alleen zou ik de curve iets omhaag zetten.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: mijnruine

        Ik denk dat het extra belichten in nabewerking iets te veel nodig was, waardoor er zich rond de gebouwen een rand gaat aftekenen, vooral aan de bovenzijde is dit zichtbaar en op het lage gedeelte van het linkergebouw.

        Grtz,
        Peter
        Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

        Comment


        • #5
          Re: mijnruine

          Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
          Ik denk dat het extra belichten in nabewerking iets te veel nodig was, waardoor er zich rond de gebouwen een rand gaat aftekenen, vooral aan de bovenzijde is dit zichtbaar en op het lage gedeelte van het linkergebouw.

          Grtz,
          Peter
          Nee hoor Peter, als je met de curven de gehele foto ietsje oplicht ontstaan echt geen randen.



          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: mijnruine

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Nee hoor Peter, als je met de curven de gehele foto ietsje oplicht ontstaan echt geen randen.
            Grtz, RF
            Ik heb niet gezegd dat dit door het spelen met curven is gebeurd.

            Ik weet uit ervaring, dat als je in lightroom te extreem met functies als 'Fill light' of 'Recovery' gaat werken, dat dit de zogenaamde halo's kan creëren. Je kan op het web trouwens besprekingen van dit vervelende neveneffect terugvinden... O.a. op deze site (doe maar een find op de term 'fill light') wordt een verbetering van deze functies vernoemd, net om het halo-effect tegen te gaan.

            Ten slotte: zelfs als wat ik beschrijf niet de oorzaak is... ik zie toch echt wel een randje hoor.

            Grtz,
            Peter
            Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

            Comment


            • #7
              Re: mijnruine

              Ik vind het wel zwaar in beeld staan, denk vooral door de strepen lucht tussen de gebouwen en het gebrek aan licht aan de voorkant, door dat verschil in licht oogt het wel erg somber.
              Het had er waarschijnlijk al veel beter uitgezien moest het licht van schuin vooraan komen ipv schuin achteraan zoals hier nu het geval is.

              Aan de bovenkant van de gebouwen zie ik ook heel duidelijk een randje.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: mijnruine

                Ik zie het randje ook nu pas. Was er wel maar ik had het weggewerkt. Is blijkbaar bij verkleinen en posten weer terug gekomen zonder dat ik het gezien had.

                Groeten, Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment

                Working...
                X