Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skivakanties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Skivakanties

    De zomer zit er nog maar op, maar we zijn eens aan het uitkijken voor onze skivakantie in December.

    Vorig jaar zijn we naar Les Menuires (Frankrijk) gegaan; prachtige pistes, simpel maar goed hotel... We denken wel terug naar daar te gaan, maar toch had ik graag eens geweten waar jullie skivakanties naar gaan?

    Zelf naar ginder rijden zie ik niet zitten, dus laat er ook even bij weten hoe jullie naar daar gaan En als het mogelijk is: ongeveer de prijs.

    We zijn van plan om de week voor de kerstvakantie of de eerste week van de kerstvakantie.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: Skivakanties

    Ben ook al enkele malen in Les Menuires geweest en dan natuurlijk ook Val Thorens.

    Tot nu toe vind ik Tignes nog steeds het beste. Die funeculaire daar vind ik nog steeds de max: 5 minuten in een metro zitten en direct boven zijn, dan eventueel nog een grote cabine en helemaal boven op de gletsjer staan.

    Ikzelf ben snowboarder dus ik probeer zo lang mogelijk te kunnen boarden zonder altijd maar liften te moeten doen.

    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: Skivakanties

      Al enkele keren naar Breuil Cervinia in Italië geweest (http://www.cervinia.it/pages/Home_i_it/160). Prachtige pistes en meestal niet druk, in de fantastische omgeving van de Matterhorn.
      Wel opletten als je een skipas hebt die enkel voor Italië geldt, dat je niet aan de zwitserse kant over de grens gaat met je ski's of je kan te voet terug naar boven

      We gaan daar niet op hotel aangezien vrienden van me er een huis hebben, zodoende rijden we ook met de wagen naar daar, maar er zullen ook wel bussen ofzo heen rijden in het ski seizoen.

      Trouwens ook in de zomer is de streek rond de Matterhorn een prachtige plek om te wandelen of te fietsen...
      Ik wil er al weer heen, helaas geen ski reis voor mij dit jaar

      Y.

      Comment


      • #4
        Re: Skivakanties

        Bedankt voor jullie voorkeuren, kzal ze zeker eens bekijken

        Kent iemand volgend skigebied: Oostenrijk | Wilder Kaiser-Brixental | Söll
        Last edited by Nick-; 6 september 2010, 23:36.
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Skivakanties

          Wil je niet ver rijden kijk eens naar Wengen (Zwitserland), niet ver + mooi
          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

          Comment


          • #6
            Re: Skivakanties

            Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
            Wil je niet ver rijden kijk eens naar Wengen (Zwitserland), niet ver + mooi
            Het liefst van al zou ik niet willen rijden Maar ik zal Wengen zeker eens bekijken!
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #7
              Re: Skivakanties

              Sölden - ötztal Oostenrijk, heel leuk voor apres ski, veel te doen, wel veel hollanders! 's Morgens moet je wel al wat liften nemen om ergens te geraken. Ook twee gletsjers (waar je zelfs in de zomer terecht kan). Leuk skigebied, gevarieerde en goed onderhouden pistes. Zeer geliefd bij snowboarders. 192 km pistes

              Mayrhofen - Zillertal Oostenrijk - Veel en goeie pistes, veel accomodatiemogelijkheden, dichtbij de pistes. Ook gletjerski. Zeer uitgebreid (636 km pistes). Je kan ook een skipas krijgen voor bepaalde delen van het skigebied. Echt een top ski oord!

              Les deux alpes, Frankrijk. Typisch Frans skigebied. Zeer goeie onderhouden pistes maar verder weinig te doen. Als je echt gaat voor het skiëen is dit zeker aan te raden. Ga je graag eens een stapje zetten, dan ben je beter af in Oostenrijk.

              Les Arcs - Frankrijk. Zelfde verhaal als hierboven. Zeer verzorgde pistes (200 km). Dit skigebied is wel zeer gemakkelijk te bereiken met de TGV (Bourg-Saint Maurice) en dan een uurtje op de bus. Hier heb je ook veel accomodatiemogelijkheden op de pistes. Ook 's avonds bitter weinig te beleven. Maar voor de sport

              Meestal gaan wij met de wagen. Als je de weg niet ziet zitten kan je evt met TGV (Frankrijk). Er zijn ook veel reisbureaus die busreizen organiseren. Je moet het dan wel zien zitten om 12 a 14 u op een bus te zitten. Is wel een eindje maar best te doen.

              Comment


              • #8
                Re: Skivakanties

                Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                Meestal gaan wij met de wagen. Als je de weg niet ziet zitten kan je evt met TGV (Frankrijk). Er zijn ook veel reisbureaus die busreizen organiseren. Je moet het dan wel zien zitten om 12 a 14 u op een bus te zitten. Is wel een eindje maar best te doen.
                Bedankt voor je reactie Ik had Les deux Alpes ook al op het oog.

                De busreis van 14u valt goed mee, we hebben dit vorig jaar gedaan. Bij ons waren dit echt slaapbussen, zetel kon redelijk plat en goed om te slapen Toen ik wakker werd waren we op een half uurtje van het hotel
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Skivakanties

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                  Bedankt voor je reactie Ik had Les deux Alpes ook al op het oog.
                  Doen! Ge zult het u niet beklagen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Skivakanties

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                    Vorig jaar zijn we naar Les Menuires (Frankrijk) gegaan;
                    En we gaan dit jaar opnieuw naar daar

                    Heb verschillende mogelijkheden bekeken (prijs, hotel, all-inclusive of half pension, skipas, ligging etc). Ik had een keuze of 3, maar aangezien we dit hotel en skigebied al wat kennen kreeg deze een streepje voor

                    Aangezien we er nog vroeg bij zijn kregen we (voor 2 pers) nog een totale vroegboekkorting van net geen €200 Mooi meegenomen vind ik
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Skivakanties

                      Onze reis was prachtig We hebben er enorm van genoten.

                      Zo erg dat we van plan zijn om midden februari/april nog een weekje te gaan

                      Maar een klein vraagje aan jullie: waar boeken jullie je reis? Ik ben niet echt happig om zelf te rijden, maar indien het echt gunstig is wil ik dit wel overwegen.

                      Maw: boeken jullie via bepaalde reisorganisaites of zelf via het hotel etc?
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Skivakanties

                        Hey Nick,

                        Ik boek altijd via skihorizon. Das van Nederland. Je kan er ook rechtstreeks naar bellen. Altijd zeer correct en vriendelijk.

                        Wat ik altijd doe is een mail sturen met wat we ongeveer zoeken en dan doen zij wat voorstellen. Ik denk wel dat ze alleen accomodaties doen. Dus geen gecombineerde busreizen ed.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Skivakanties

                          3 jaar geleden Zermatt
                          2 jaar geleden Val Thorens
                          1 jaar geleden Val d'Isère
                          Dit jaar Courchevel, hopelijk even goed als al de vorige reizen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Skivakanties

                            www.warth-schroecken.at Vorarlberg / Austria is zeer zeker een aanrader!
                            door zijn hoge ligging
                            (1.679m tot 2.416m) bieden zij sneeuw garantie van eind november tot 01 mei.

                            Het dorpje is, ondanks het massa toerisme, toch vrij pittoresk gebleven
                            en natuurlijk mag je de authentieke oostenrijkse gemutligkeit niet vergeten.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Skivakanties

                              We hebben eens gekeken voor een short ski vakantie, maar momenteel niks naar onze zin

                              Wat ik momenteel wel merk is dat er overal weinig sneeuw ligt Zelfs op de betere sneeuwgebieden ligt er maar 80 a 100 cm sneeuw...

                              We hadden vraag nog een shortski (met bus ) gedaan midden februari, maar zoals het er nu naar uit ziet zullen we wachten op de last minutes
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X