Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bellenblazende vlieg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bellenblazende vlieg

    Deze uit de hand genomen als test met de MP-E65 in combo met de MR14-EX ringflitser.
    Iemand praktische tips om de cirkelvormige reflecties van de flits te verzachten in reflecterende delen? Nu is de vlieg precies een gloeilamp aan het opeten



    Thnx for watching.

    Grtz,
    K.

  • #2
    Re: bellenblazende vlieg

    Mooi scherp, maar het licht is wel te hard. Je kan misschien een diffuser kopen? al weet ik niet of deze voor de mr-14 bestaat...
    www.maximpiessen.com
    www.facebook.com/maximpiessenphotography
    Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

    Comment


    • #3
      Re: bellenblazende vlieg

      Knappe prestatie om "een test" te zijn

      Kan je niet helpen hoe de reflectie vermijden, maar in dit geval denk ik dat het in Photoshop wel kan weggewerkt worden.

      De witte rand van het blad trekt ook iets te veel aandacht...
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: bellenblazende vlieg

        Is idd maar de eerste dag dat ik met deze lens en flits gewerkt heb. Zal nog veel oefenen worden om de juiste instellingen te leren. De flitsranden diffuus maken is ook niet zo makkelijk als bij een andere flitser vermits de 2 flitselementen vlak tegen de lensopening komen.
        Maar misschien zijn er toch die tips kunnen geven hieromtrent (zal het ook eens in een ander onderdeel vragen).

        Thnx voor de reacties alvast.

        Grtz,
        K.

        Comment


        • #5
          Re: bellenblazende vlieg

          Als dit mijn foto was had ik hem niet als test geplaatst. Zo zie je maar dat je de lat steeds hoger legt.
          Het is een evaluatie. Kan mij voorstellen dat je dit in het begin van je hobby als erg goed zou hebben omschreven.

          Terugkomend op je reflectie. Ik zou geen oplossing weten. Heb even gegoogled maar ook daar lees ik alleen dat je erop moet letten om geen reflecties te krijgen in reflecterende oppervlaktes.

          groetjes WIm
          "The important thing is not the camera but the eye..............

          but the camera helps "

          Comment


          • #6
            Re: bellenblazende vlieg

            Knappe foto! Kleine minpuntjes voor mij zijn de kadrage (onvolledige vlieg, lichtjes vreemd uitgesneden), en de rand van het blad. Hardheid van het flitslicht vind ik goed meevallen eigelijk. Geen storende reflecties op de oogjes, dat is al veel, en ik vind de reflectie in de druppel niet storen.

            Geen idee hoe je een diffuser moet gaan maken voor een ringflits eigenlijk. De meeste macrofotografen die ik ken gebruiken losse flitsers met een zelfgemaakte diffuser.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: bellenblazende vlieg

              Ik had hem misschien best bij tips & trics of strobisten gezet om deze probleemstelling aan te kaarten.
              Al wel bedankt voor de reacties tot hiertoe De foto op zich beoordelen is vanwege het testgehalte niet echt relevant. Ik zie nu wel dat (buiten een speciaal effectje) ik hiermee geen druppels of echt spiegelende ogen moet fotograferen.

              Dus moderators: deze mag naar Tips & Trics of strobist verplaatst worden.

              Grtz,
              K.

              Comment


              • #8
                Re: bellenblazende vlieg

                Op vraag van TS verplaatst naar dit forum
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: bellenblazende vlieg

                  Ik zou eens proberen uit calceerpaiper een ring te snijden en deze op de flitser plakken.
                  Ik doe het persoonlijk zo: ik snijd uit een plastieken melkfles een (afgeknotte) kegel die ik rond de lens bevestig (ductape). Met een kleine flitser flits ik die kegel van boven. tis toch TTL
                  YMMV
                  Nerdi
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: bellenblazende vlieg

                    Aan calceerpapier had ik ook al liggen denken (maar nog niet geprobeerd).
                    Met voorflitsen en spelen met de instellingen heb ik ondertussen al betere resultaten behaald. Voor natte oppervlakken blijft het moeilijk natuurlijk.

                    Thnx Nerdi. Als je wil mag je altijd een foto doorsturen van jouw systeem. Maar voor de moment heb ik enkel de ringflitser om te gebruiken.

                    Grtz,
                    K.

                    Comment

                    Working...
                    X