Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plasma, LCD of LED?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plasma, LCD of LED?

    Voor mij is het duidelijk, plasma. In ieder geval is deze discussie binnen een paar jaar opgelost. OLED is eindelijk op komst.

    Ik had al eerder dit jaar gelezen dat ze geen problemen meer hadden met het produceren van grotere panelen. Ik gok op 2013 voor er een paneel van 50" rond de 3000 euro beschikbaar is. Ze zullen de prijzen nog wel een tijd heel hoog houden om de andere fabrieken niet te moeten sluiten zeker.

  • #2
    Re: Plasma, LCD of LED?

    De nieuwste technologie is altijd heel wat duurder, voor de prijs van de eerste plasma-tv's kon je zonder problemen een kleine wagen kopen.

    Zolang mijn tv met beeldbuis blijft werken koop ik waarschijnlijk geen andere, als die het opgeeft, dan zal ik zeker niet de nieuwste technologie kiezen, want die is altijd veel te duur.
    Nu zijn de tv's met LED-achtergrondverlichting nog duurder, maar als er iets nieuws uitkomt dan kunnen de prijzen van die tv's ook naar beneden.


    Hebben ze bij die OLED nu de problemen met het vervagen van de kleuren opgelost? (blauw zou op lange termijn problemen geven).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Plasma, LCD of LED?

      Over Oled kan ik geen uitspraak doen maar als ik moet kiezen tussen plasma of LCD dan zonder enige twijfel; plasma.
      Een jaartje geleden een 42'' panasonic gekocht en nog geen moment spijt van gehad, zelfs niet in vergelijking met de nieuwste Lcd's

      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        Re: Plasma, LCD of LED?

        Zoals de instellingen van een fototoestel, calibratie van een computerscherm belangrijk zijn. Vergeet men soms zijn tv...

        Men kan perfect 2 dezelfde schermen naast elkaar plaatsen, en het ene scherm is zo verkocht en het andere niet...

        Naargelang de bron, kan je bij de meeste schermen kiezen tussen 3 voorkeurstanden... meestal neutraal, cinema en dynamisch. De 3 standen zijn naar wens in te stellen.

        Laat staan dat je een goed ingestelde lcd naast een slecht afgestelde plasma zou plaatsen en omgekeerd. Welke tv wil de winkel verkopen... :-)

        Comment

        Working...
        X