Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

    Gisteren was ik op een strand aan de Opaalkust aan het shooten.
    Verscheidene mensen zaten op het strand van de zonsondergang te genieten, en waarschijnlijk aan het denken wat ik daar op mijn knieën in de branding achter mijn statief aan het uitspoken was.
    Plots komt een dame naar mij toe en vraagt mij in het Frans of ik mijn foto's wil verkopen.

    Ze woonde iets verder en kwam heel vaak naar dit strand, al vele jaren van als ze kind was. Ze wou dan ook graag een paar mooie foto's van die locatie.

    Ik vertelde haar dat ik amateur ben, en niet echt foto's verkoop.
    Ik vroeg haar e-mailadres, en zei dat ik haar nog wel ging contacteren.

    Het gaat hem oa over deze foto's...

    Ik moet ze nog processen, maar ik heb er hier al 2 gepost :
    Audresselles revisited
    Audresselles revisited (II)

    Wat zouden jullie doen, ze gewoon in klein formaat (900px) met copyright opsturen, gratis of toch een vergoeding vragen ?
    Of ze in groot formaat vrijgeven (met of zonder copyright) ? Gratis of toch een vergoeding ?
    Groot formaat zonder vergoeding lijkt mij riskant... Dan kan men er al het één en ander mee gaan doen he ?

    Ikzelf dacht er een stuk of 5 in groot formaat te sturen en er 25eur voor te vragen...

    Ben benieuwd wat jullie zouden doen...
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

    Ik zou haar eventueel een pakketje van 5 kleine foto's met watermerk mailen en haar de prijs geven voor een afdruk van deze 5 op het door haar gewenste formaat.
    Je foto's zijn goed genoeg om er € voor te vragen.
    Last edited by Sultana; 5 september 2010, 02:29. Reden: typo: genoed = genoeg

    Comment


    • #3
      Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Ik zou haar eventueel een pakketje van 5 kleine foto's met watermerk mailen en haar de prijs geven voor een afdruk van deze 5 op het door haar gewenste formaat.
      Je foto's zijn goed genoed om er € voor te vragen.
      Zo denk ik er ook over: amaai zo'n schoon foto's.
      Daar mag die "madam" iets voor over hebben he.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop
        Is dat een vreemde vraag
        Vraag haar gewoon in welke formaten(zie vorige opmerkingen) ze de foto('s) wil en geef je prijs(kosten+winst), indien ok eerst laten betalen en dan opsturen.
        Het maakt niet uit of je amateur bent, als je alles netjes aangeeft(moet je ni doen hé ;-)) en dit niet op geregelde basis doet mag dit, oneliner voor de pro
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

        Comment


        • #5
          Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

          ik zou ze via een linkje een aantal laten bekijken.
          en afdukmogelijkheden geven.
          en laten kiezen, mss is ze tevreden met 10*15, of 20*30, mss mag het groter.
          laat de prijzen weten (prijs van print + iets voor jou + verzendingskosten)
          tenzij dat je die gaat brengen.
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

            Wat is daar raar aan ?

            Als jij betere foto's als haar kan nemen (wat wel duidelijk is) en ze wil een mooi aandenken aan haar streek, waarom dan niet ?

            Je moet er natuulijk geen woekerwinsten op maken.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

              als het een leuke Dame was, zou ik de opnamen zelf gaan brengen en onder het genot van een drankje de prijs bepalen.
              is dat niet het geval..........tja..........
              succes.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

                Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                Ben benieuwd wat jullie zouden doen...
                Vragen wat ze er wil mee doen.
                Foto's gratis geven in het formaat dat ze nodig heeft, voor die paar euro's vind ik het wat onnozel.
                Da's wat ik zou doen hé (en wat ik ook steeds doe als particulieren mijn foto's willen gebruiken).
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

                  Als het verhaal van die vrouw klopt (en daar twijfel ik niet aan ) zou ik die foto's met watermerk op groot formaat gratis bezorgen. Het is toch enkel voor prive gebruik. Zo heb je nog eens een goede daad gedaan en iemand gelukkig gemaakt
                  Ik persoonlijk vind de 1ste foto landscape het mooist.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

                    je kan ook vragen dat ze zelf bepaald wat ze er voor wilt geven. ik denk niet dat je dan grote bedragen moet verwachten, maar als ze komt vragen of je verkoopt, denk ik wel dat ze er iets voor wilt geven.
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

                    **=ol

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

                      Bedankt voor de reacties iedereen.
                      Zal klein formaat doorsturen, en vragen wat ze wil, groter formaat of afdruk en welk afdrukformaat.
                      En misschien wel vragen wat ze er zelf wil voor geven.

                      Het was wel een lieve dame, die vertelde over haar jeugdherinneringen op dit strand.
                      Ze zegt dat dit een van de mooist plekjes is uit de streek.
                      Ze wou ook een foto van een boot die het kanaal overstak, heb die dan nog "op bestelling" gemaakt.

                      Zal er ook uitdrukkelijk bij vermelden dat het voor eigen gebruik dient te zijn.


                      @foto4fun
                      De titel is niet "vreemde vraag", maar "vreemde vraagt".
                      Topictitel is mss wat verkeerd gekozen... Had beter geschreven "Passant vraagt...". Was verzonden en kon titel niet meer aanpassen...
                      Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                      Is dat een vreemde vraag
                      Vraag haar gewoon in welke formaten(zie vorige opmerkingen) ze de foto('s) wil en geef je prijs(kosten+winst), indien ok eerst laten betalen en dan opsturen.
                      Het maakt niet uit of je amateur bent, als je alles netjes aangeeft(moet je ni doen hé ;-)) en dit niet op geregelde basis doet mag dit, oneliner voor de pro
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                        Het was wel een lieve dame, die vertelde over haar jeugdherinneringen op dit strand.
                        Ze zegt dat dit een van de mooist plekjes is uit de streek.
                        Daarmee had ze voor mij haar fotootje al verdiend.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Daarmee had ze voor mij haar fotootje al verdiend.
                          Idem.
                          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                            @foto4fun
                            De titel is niet "vreemde vraag", maar "vreemde vraagt".
                            Topictitel is mss wat verkeerd gekozen... Had beter geschreven "Passant vraagt...". Was verzonden en kon titel niet meer aanpassen...
                            Oeps foutje van mij
                            Mijn verder opmerking niet, waarom zou je iets gratis weggeven, ook al is men lief, mooi, or whatever.
                            En ik zou haar niet vragen wat ze ervoor wil geven, bekijk eerst je kosten eens en geef haar je prijs.
                            Never resist temptation or it could go away...
                            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vreemde vraagt tijdens shoot of ik foto's verkoop

                              Haha, met jouw nickname, zou ik toch anders verwachten
                              Hangt er vanaf wat ze exact wil... enkel de file heb ik geen kosten aan ; afdrukken natuurlijk wel...
                              Zal haar eens mailen, maar eerst mijn foto's verder processen
                              Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                              Oeps foutje van mij
                              Mijn verder opmerking niet, waarom zou je iets gratis weggeven, ook al is men lief, mooi, or whatever.
                              En ik zou haar niet vragen wat ze ervoor wil geven, bekijk eerst je kosten eens en geef haar je prijs.
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X