Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Appels in Maleisië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Appels in Maleisië

    Ik ben even een prijslijst gaan ophalen in een Mac store in Kuala Lumpur. De prijzen liggen er toch ongelooflijk laag tov België.
    Hier even enkele voorbeelden:
    1) De MacBook Pro 17" 2.53Mhz i5, 500GB HDD = €1.873 (€2.249 in BE)
    2) De macbook Pro 15" 2.4Ghz = €1.473 (€1.799 in BE)
    3) De Macbook pro 15" 2.53Ghz = €1.623 (€1.999 in BE)
    4) De Macbook Pro 15" 2.66Ghz = €1.798 (€2.199 in BE

  • #2
    Re: Appels in Maleisië

    maar wat kost een reisje daarheen?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Appels in Maleisië

      Voor mij niks

      Comment


      • #4
        Re: Appels in Maleisië

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Voor mij niks
        Top! Geef ik je mijn bestelling mee?

        Palladio
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment


        • #5
          Re: Appels in Maleisië

          Reken er de btw en invoertaksen maar bij, dan is het verschil niet meer erg groot.


          Als er dan nog eens een te laag bedrag op de verpakking staat (bij verzending), dan betaal je ook nog een flinke boete (2x de BTW en tot 10x de invoerrechten, plus nog eens 25 euro formaliteiten en 0,25 euro "voorschot fonds" aan DSV Air & Sea NV).
          Als je goederen daar terecht komen dan reken je er ook best op dat het ruim 4 weken langer duurt voor je dat "Appeltje" eindelijk in huis hebt (ze werken daar hééél traaaag)...

          Als je de laptop of computer zelf meebrengt dan kan je de btw + invoerrechten (+ de boete als er iets niet in orde is) meteen aan de douane betalen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Appels in Maleisië

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Reken er de btw en invoertaksen maar bij, dan is het verschil niet meer erg groot.


            Als er dan nog eens een te laag bedrag op de verpakking staat (bij verzending), dan betaal je ook nog een flinke boete (2x de BTW en tot 10x de invoerrechten, plus nog eens 25 euro formaliteiten en 0,25 euro "voorschot fonds" aan DSV Air & Sea NV).
            Als je goederen daar terecht komen dan reken je er ook best op dat het ruim 4 weken langer duurt voor je dat "Appeltje" eindelijk in huis hebt (ze werken daar hééél traaaag)...

            Als je de laptop of computer zelf meebrengt dan kan je de btw + invoerrechten (+ de boete als er iets niet in orde is) meteen aan de douane betalen.
            Ik ben momenteel voor het werk in Maleisië Bart en ja, mocht ik die kopen moet ik normaal netjes bij de douanebeambte gaan op Zaventem om deze in te klaren maar mocht zoiets nu "vergeten" worden dan ben je toch goedkoop bedient of niet?
            Ik passeer tientallen keren per jaar langs de douane en ben nog geen enkele keer tegen gehouden geweest door hun en toch al enkele verdachte dozen en meerdere valiezen meegehad maar blijkbaar val ik niet in een verdacht profiel. Dit gezegd zijnde, ik breng ook amper iets mee wat moet ingeklaard worden.

            Comment


            • #7
              Re: Appels in Maleisië

              Ok het is niet netjes, maar je kan gewoon alle aankoop documenten en wat je wil bewaren met de post versturen en de laptop gewoon meenemen als zijnde in gebruik.

              Comment

              Working...
              X