Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar PC probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raar PC probleem

    mijn pc doet heel raar bij het opstarten
    normaal gezien heb je direct beeld maar nu moet ik een uur wachten vor ik beeld krijg
    geluid is er wel maar geen beeld
    gisteren de video kaart vervangen maar het probleem blijft zich voor doen
    als ik de pc smorgens aan zet duurt het bijna een uur
    staat hij dan door de dag aan en valt in ruststand duurt het naar gelang de tijd dat deze stil stond tussen de 5 a 15 minten voor ik weer beeld krijg
    kan ieman mij vertellen waar aan dit zou kunnen liggen ik hoop niet dat het moederbord het aan het begeven is
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: Raar PC probleem

    Heb je het scherm zelf al eens getest?

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Raar PC probleem

      Je harde schijf is het aan het begeven....
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Raar PC probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Je harde schijf is het aan het begeven....
        Dan zou je meteen beeld hebben (BIOS/POST) en TS zegt dat er geluid is (tenzij daarmee het gerammel van een koeler bedoeld is)
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

        Comment


        • #5
          Re: Raar PC probleem

          Als je de computer op zet met het geluid op dan hoor je normaal het geluid dat Windows actief is, hoor je dat geluid binnen de paar minuten?
          Als je dat binnen een bepaalde tijdspanne hoort mag je er van uitgaan dat de PC normaal opgestart is en dan zou ik de monitor als de schuldige aanwijzen.
          Uw monitor is dat nog zo een grote vis bokaal ?
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: Raar PC probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
            Dan zou je meteen beeld hebben (BIOS/POST) en TS zegt dat er geluid is (tenzij daarmee het gerammel van een koeler bedoeld is)
            Of de errorbiepkes bij het starten.

            Biosmeldingen zou je inderdaad nog moeten kunnen zien als de schijf stuk is, alhoewel niet altijd.
            Mijn scherm start trager op dan de BIOS ... ik zie van die meldingen nooit iets.

            Maar wat bedoelt de TS ... geen beeld in het geheel of geen beeld van Windows.
            Indien geen beeld van WIndows, dan "kan" het inderdaad nog altijd de schijf zijn of een corrupt systeembestand.

            We hebben eigenlijk iets te weinig info om te weten wat het zou kunnen zijn maar we zullen nog een paar uur moeten wachten alvorens de pc opgestart is en beeld vertoont om te kunnen antwoorden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Raar PC probleem

              ben net terug van mijn werk
              dus zoals gezegd
              weer eens met de muis beweegd zodat de pc opstart
              duurde weer een half uur voor ik beeld kreeg
              dus zoals boven beschreven ga ik hier nog iets meer aan toevoegen
              als ik de pc opstart start deze wel degelijk op dus gebruik in mijn tekentablet om mijn eigen acount te openen
              weet juist waar ik hiervoor moet drukken op het tekentablet
              je hoord dan windows opstarten met het bekende geluidje
              doe ik dit direct na het aanzetten van de pc is dit een haperend geluid
              wacht ik wat langer gaat het beter
              het lampje van het scherm flikkert in begin ook heel fel maar naar gelang de tijd versrtijkt word dit minder tot dat in dan uiteindelijk mijn beeld terug krijg
              dus wat kan het zijn
              mijn beelsscherm is een plat beeld dus niet meer zo een dike van vroegen
              is wel reeds bijna 6 jaar oud
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: Raar PC probleem

                Heb dit ook voor gehad met een laptop.
                Alles startte op, biepjes, ... in begin duurde het 15 minuten voor ik beeld had, paar dagen later kon dit tot 30 minuten duren, tot ik uiteindelijk niets meer zag
                (tenzij in heel donkere kamer, dan zag ik nog een zeer zwak beeld).

                Was toen helemaal niets verkeerd met harde schijf, lag enkel aann het beedscherm.
                Als ik me goed herinner was monitor zelf niet defect, maar de lamp (ben geen kenner, maar ik herinner me dat PC-boer deze term gebruikte)

                greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Raar PC probleem

                  Heb je nergens een ander scherm liggen, om het daarmee eens te testen ? Dit lijkt me toch eerder een schermprobleem te zijn...
                  Anders eens uittesten bij je lokale PC-boer ?
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raar PC probleem

                    Probeer eens als je net opstart met de F8 toets ingedrukt te kiezen voor veilige modus..Gaat dat beter of niet?
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raar PC probleem

                      Dat haperende geluid bij het opstarten, had ik vroeger wel bij een PC die te zwaar werd belast, doordat allerlei programmaatjes opstartten. Maar het gebeurt ook wanneer een deel van de harde schijf defect is/raakt, en ook kan het veroorzaakt worden al sje nooit defragmenteert.

                      Gezien de post van Cheeta, ga ik dus denken dat er náást een defect in de electronica die je beeldschermaanstuurt (de tl buis erin), er nog een ander probleem speelt.
                      En zou ik dus de harde schijf maar eens door software laten controleren, en defragmenteren.
                      Dan anti-virus/trojan-software er overheen, en dan zien of het dan wat verholpen is.
                      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Raar PC probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Heb je nergens een ander scherm liggen, om het daarmee eens te testen ? Dit lijkt me toch eerder een schermprobleem te zijn...
                        Anders eens uittesten bij je lokale PC-boer ?
                        Testen met een ander scherm kan ik ook aanraden.
                        Mijn PC-boer deed dit ook. Sloot een ander scherm aan waarop het beeld perfect zichtbaar was. Diagnose was dus snel gemaakt.

                        greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Raar PC probleem

                          Start "dxdiag" eens op, dit bevind zich in de "system32" map van Windows.
                          Voer alle testen uit, je ziet onderaan of alles OK is of niet.
                          Neem ook eens een kijkje in de "foutrapportage" van windows.
                          Zonder deze dingen is het raden naar de oorzaak en als je bij een PC boer binnen gaat ben je al snel 50 euro armer.
                          Probeer eens aan een diagnose programma te geraken, ik heb er hier eentje liggen, maar het duurt (afhankelijk van de grootte van de 1ste HDD) tot meer dan 8 uur!


                          Grtz, RF
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Raar PC probleem

                            Maar het gaat toch al beter?
                            Eerst moest je een uur wachten, en nu slechts een half uur

                            Comment


                            • #15
                              Re: Raar PC probleem

                              Je moet die monitor Onslowgewijs een ferme klap geven.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X