Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix Atlas triggers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Phottix Atlas triggers

    Op veel fora lees ik ellende over triggers die niet goed functioneren. Ik zelf heb de laaste jaren een aantal versleten en was nooit echt tevreden. Mijn laatste merk was een setje Yongnuo CTR301 triggers. Ik heb deze triggers nog een keer aangepast met een extra antenne en een massa draad modificatie, maar ook na deze aanpassingen bleef ik met mis-flitsen zitten. Op een gegeven moment kwam ik op een site de triggers van Phottix tegen, de Phottix Altas. Deze lijkt veel op de Pocketwizard plus II maar is een stukje goedkoper (en dat vind ik, als zuinige Hollander natuurlijk niet erg) Ik heb een set van drie stuks aangeschaft met een extra remote kabel. Ik heb de triggers nu getest en moet zeggen dat ze me goed bevallen. Buiten halen ze makkelijk 100 meter en op mijn werk heb ik de trigger in de kelder uitgetest (veel beton, bedrading en andere storende elementen) en haalde makkelijk de 50 meter.
    Ik heb een test gescheven op mijn website (waar binnekort ook een test komt te staan van de strobist flitser Lumopro LP160) Lees hier de test
    In Nederland wordt deze trigger al voor onder de €80,- aangeboden.

  • #2
    Re: Phottix Atlas triggers

    Het ziet er inderdaad zeer degelijk uit, en erg gelijkend op de PW's, de prijs is aantrekkelijk, wat mij der een beetje aan stoort is de omvang van het geheel. Zeker als ik het ga vergelijken met mijn set van Elinchrom Skyports waar ik mee werk, en waar ik ook zeer goede resultaten me behaal. Door de aanschaf van een paar blokjes met een 3,5 aftakking bij Flash Zebra is de skyport nu ook inzetbaar voor de reportageflitsers.
    En uiteraard ook voor de Ranger Quadra, en de studioflitsers, en het is juist dit universeel gebruik wat voor mij erg belangrijk is.

    MVg, jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Phottix Atlas triggers

      Ze zijn volgens mij net zo groot als een pocketwizard en lijken me erg goed gebouwd.
      Werken ook met standaard AA batterijen.
      Skyports...zijn geweldig en betrouwbaar. Hun grootste nadeel is dan weer de ingebouwde batterij.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Phottix Atlas triggers

        Goede review! Ziet er niet zo slecht uit... Maar de RF602 triggers zijn volgens mij nog iets beter...

        Alle pluspunten op een rijtje:
        De behuizing is van stevig plastic en hier en daar is metaal gebruikt zoals de hotshoe en het middencontact. idem rf602
        Gebruikt gewone 2x AA penlites. idem rf602
        Dubbele syncpoort, zodat je twee flitsers kunt aansturen (deze moeten wel van het zelfde type zijn). dat heeft de R602 niet, maar los ik op met een verdeel stekkertje (splitter) en dat is dan onafhankelijk van het type flash...
        Remote control functie met juiste flits sync (WRS mode). idem rf602
        Ingebouwde Hotshoe zodat de flitser direct op de trigger kan worden aangeloten.
        Meegeleverde sync kabels met PC, 3.5mm en 6.35mm aansluiting. idem rf602, op de receiver
        Door gebruik te maken van 3.5mm headphone aansluitingen kun je goedkoop extra sync kabels bestellen of zelf maken. rf602 heeft een eigen connector, doch de kabels zijn goedkoop
        Makkelijk om te schakelen op ander kanaal met een makkelijk te bedienen schakelaar (geen inimini knopjes). RF602 heeft dipswitches, maar heeft wel 16 kanalen, da's toch een pak handiger bij strobist meets!
        Afstand van 100 meter wordt ruimschoots gehaald door de Atlas triggers. idem rf602
        Kan samenwerken met bestaande Pocketwizard plus II systemen en Sekonic lichtmeters met RT-32 module. kan niet voor de rf602
        Maar ook een paar minpunten:
        Afmeting kan soms onhandig zijn als je de flitser op de trigger plaatst en wil monteren op een softbox en op de camera is deze trigger ook best wel fors (persoonlijk ondervind ik geen hinder). RF602 heeft minimale afmeting
        Bij remote control functie kun je niet eerst scherpstellen en dan afdrukken (al hoewel scherpstellen en afdrukken wel goed verloopt). de RF602 kan wel eerst scherpstellen
        Geen ondersteunig van TTL, maar bedenk wel dat je voor een Pocketwizard systeem met 580EX II flitsers een behoorlijk bedrag moet neerleggen. idem rf602
        Geen vergrendel pin voor het middencontact op de trigger om deze te borgen als deze op de camera staat. idem rf602, maar vermits het licht en klein is is dit nooit een probleem
        Wel een schroefbevestiging om de trigger stevig vast te zetten. niet nodig, zit stevig vast op de camera
        Geen Nederlandstalige handleiding. idem rf602


        en daarnaast... heeft de RF602 receiver nog een voetje zoals een flash, zodat hij op alle swivels past. (en niet enkel een schroef bevestiging)
        Maar bovenal, ze kosten 1/4 van de prijs van de phottix...

        dus als je niet de intentie hebt om te combineren met pocketwizard... dan zou ik voor de RF602 gaan... dat is volgens mij de enige meerwaarde...
        Last edited by d_oracle; 6 september 2010, 15:58.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Phottix Atlas triggers

          Bedankt voor jullie reacties. De Skyports zijn inderdaad goed en als je ook studio flitsers hebt van Elinchrom kun je dat mooi combineren. De Skyports hebben wel een vaste oplaadbare accu, maar als je die voor een shoot geladen hebt denk ik niet dat je ze in een dag leeg trekt.
          De RF602 is denk ik de beste trigger van Yongnuo tot nu toe. De CTR301 van Yongnuo zijn een stuk minder qua kwaliteit. De RF602 gebruikt in de zender geen penlites maar CR2 batterijen en in de ontvangers AAA penlites (teminste dat is wat ik op de youtube filmpjes zie).
          Ik zie op internet wel een aantal verhalen van RF602 triggers die niet goed functioneren.
          Dit is dan wel exemplarisch en ik zie ook veel positieve reacties op deze triggers.
          Volgens mij zijn er ook verschillende versies in omloop (en van verschillende fabrikanten) Phottix gaat deze triggers ook verkopen onder de naam: Strato 2.4 GHz Wire/Wireless 4 in 1 Trigger. Deze trigger heeft wel maar 4 kanalen ipv 16. Ik heb zelf een setje gehad van Hahnel: Combi TF. De remote control van deze trigger werkte niet en verder dan 30 meter bereik had het setje niet. Ze zijn de volgende dag weer terug gegaan naar de winkel. Ik denk dat jij het hebt getroffen met een goede set RF602 triggers, en ja ze zijn inderdaad een stuk goedkoper. Ik hoop wel voor je dat ze het in de toekomst ook nog steeds goed blijven doen.

          Groeten Michael

          Comment


          • #6
            Re: Phottix Atlas triggers

            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Ik denk dat jij het hebt getroffen met een goede set RF602 triggers, en ja ze zijn inderdaad een stuk goedkoper. Ik hoop wel voor je dat ze het in de toekomst ook nog steeds goed blijven doen.
            l
            klopt, ik heb nu 6 triggers en een 10 tal receivers... ik heb er zoveel nodig want ik gebruik ze op m'n strobist workshops... en allen werken ze perfect... ik ken eigenlijk niemand die er problemen mee heeft...

            wel heb ik ooit er ooit eens ééntje opgeblazen door er een oude metz flash op aan te sluiten, maar dat was rap hersteld... transistortje vervangen... dus pas op met oude flashes, je kan niet alleen je camera opblazen, maar ook je receiver..
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Phottix Atlas triggers

              Viva RF-602
              Viva Yongnuo

              Comment


              • #8
                Re: Phottix Atlas triggers

                Oorspronkelijk geplaatst door pascor Bekijk bericht
                Viva RF-602
                Viva Yongnuo
                Een rondje op het internet:
                defecte RF-602 1
                defecte RF-602 2
                defecte RF-602 3
                defecte RF-602 4

                Dus Viva RF-602? It can rock but it can also suck!
                Heb je een goede set, gefeliciteerd, maar heb je een slechte set gecondoleerd.
                Ik denk dat de eindcontrole van Yongnuo niet zo goed is als die van Phottix.

                Groeten Michael

                Comment


                • #9
                  Re: Phottix Atlas triggers

                  Welles, nietes, welles, nietes...
                  Ben ook wel tevreden over m'n setjes rf-602.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Phottix Atlas triggers

                    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                    Een rondje op het internet:
                    defecte RF-602 1
                    defecte RF-602 2
                    defecte RF-602 3
                    defecte RF-602 4

                    Dus Viva RF-602? It can rock but it can also suck!
                    Heb je een goede set, gefeliciteerd, maar heb je een slechte set gecondoleerd.
                    Ik denk dat de eindcontrole van Yongnuo niet zo goed is als die van Phottix.

                    Groeten Michael
                    1: trigger en flits afleggen om ze samen te zetten en 't is geen probleem (normaal doe je dit)
                    2: jah slecht setje kan
                    3: op max burst zou ik een flits op de camera eens willen zijn iedere foto goe belichten
                    4: als ze out of the box komen batterijen vervangen (iedere (goedkope) triggerset die al batterijen bevat heeft daar nood aan), bij 2 kan dit ook het probleem zijn.


                    heb die RF602 ook, was ook bij direct testen zo! nief batterijen en ging/gaat 100% ok
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Phottix Atlas triggers

                      Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                      Een rondje op het internet:
                      defecte RF-602 1
                      defecte RF-602 2
                      defecte RF-602 3
                      defecte RF-602 4

                      Dus Viva RF-602? It can rock but it can also suck!
                      Heb je een goede set, gefeliciteerd, maar heb je een slechte set gecondoleerd.
                      Ik denk dat de eindcontrole van Yongnuo niet zo goed is als die van Phottix.

                      Groeten Michael
                      lol... wat wil je eigenlijk bewijzen?
                      d'r moeten zo'n +100.000 RF602's in de omloop zijn... (strobist.com heeft 80.000 leden en de meesten hebben er meer als één...)

                      dus natuurlijk zitten er wel eens slechte exemplaren tussen... laat ons hopen (voor phottix) dat ze d'r ook zo veel verkopen met dezelfde kwaliteit!

                      trouwens, de Phottix strato lijkt me interessanter en goedkoper...
                      alhoewel... die 4 kanalen... zal toch voor problemen zorgen...

                      algemeen zegt men van RF602's: "Still can't go wrong with the RF-602's as they are proven to be very reliable and have good performance. "
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Phottix Atlas triggers

                        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                        Welles, nietes, welles, nietes...
                        Ben ook wel tevreden over m'n setjes rf-602.
                        Oh Paly. Het is een welles voor de RF-602 het zijn zeer fraaie triggers. Wil alleen waarschuwen dat er ook misbaksels tussen zitten. Als je ze via ebay of internet kanalen koopt kan het soms lastig zijn met garantie. In Nederland is ook een dealer van Yongnuo producten, maar hij verkoopt de triggers zo'n €20,- duurder dan via ebay.

                        En David bedankt voor de batterijen tip.

                        Groeten Michael

                        Comment


                        • #13
                          Re: Phottix Atlas triggers

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          lol... wat wil je eigenlijk bewijzen?
                          d'r moeten zo'n +100.000 RF602's in de omloop zijn... (strobist.com heeft 80.000 leden en de meesten hebben er meer als één...)

                          dus natuurlijk zitten er wel eens slechte exemplaren tussen... laat ons hopen (voor phottix) dat ze d'r ook zo veel verkopen met dezelfde kwaliteit!

                          trouwens, de Phottix strato lijkt me interessanter en goedkoper...
                          alhoewel... die 4 kanalen... zal toch voor problemen zorgen...

                          algemeen zegt men van RF602's: "Still can't go wrong with the RF-602's as they are proven to be very reliable and have good performance. "
                          Ik wil niets bewijzen, zoals ik al aangeef is die RF-602 een fraai product. Het is jammer dat de Phottix strato maar 4 kanalen heeft (ik vind het dan al wel druk met 15 fotografen in mijn buurt ) maar deze trigger heeft weer een e-TTL doorgang naar de flitser die je op de zender kunt plaatsen. Natuurlijk zullen er meer producten defect raken als er meer verkocht worden, maar het gaat vaak om producten die nieuw uit de fabriek komen. Ik heb zelf ook Yongnuo triggers gehad en was niet zo blij met hun werking. De afwerking van de printplaatjes zijn niet zo geweldig (solderingen enz). Dit was dan wel bij een ander type CTR301. Kan zijn dat men de productie van de RF-602 op een hoger niveau heeft geplaatst.

                          Groeten Michael

                          Comment


                          • #14
                            Re: Phottix Atlas triggers

                            Ik had gedacht dat met de specifieke smiley de onderliggende boodschap wel duidelijk zou zijn (kijk eens even naar de beschrijving van de smiley), maar ik zou het explicieter moeten gesteld hebben.

                            Telkens als je hier op BD iets schrijft of vraagt over triggers wordt je steevast omgeleid naar de RF-602 triggers hier. Men krijgt er blijkbaar niet genoeg van.
                            Ik kan je enkel zeggen, na ervaringen met Cactus en Yongnuo: Cactus was een ramp, Yongnuo beter maar toch 30% was DOA.
                            Is dit goed ? Moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk, maar voor mij is iets wat niet werkt altijd teveel betaald.

                            Dus : Viva RF-602

                            Comment


                            • #15
                              Re: Phottix Atlas triggers

                              Oorspronkelijk geplaatst door pascor Bekijk bericht
                              Ik had gedacht dat met de specifieke smiley de onderliggende boodschap wel duidelijk zou zijn (kijk eens even naar de beschrijving van de smiley), maar ik zou het explicieter moeten gesteld hebben.

                              Telkens als je hier op BD iets schrijft of vraagt over triggers wordt je steevast omgeleid naar de RF-602 triggers hier. Men krijgt er blijkbaar niet genoeg van.
                              Ik kan je enkel zeggen, na ervaringen met Cactus en Yongnuo: Cactus was een ramp, Yongnuo beter maar toch 30% was DOA.
                              Is dit goed ? Moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk, maar voor mij is iets wat niet werkt altijd teveel betaald.

                              Dus : Viva RF-602
                              Zal als kaaskop de Belgische humor niet begrepen hebben
                              Ook bij Cactus is er vershil in type. Zo is de V4 veel beter dan de V2.
                              Ik denk dat ik op mijn website al die triggers eens naast elkaar ga zetten om te laten zien wat de voor en nadelen zijn. In Nederland worden er al behoorlijk veel verschillende merken verkocht:

                              Konijnenberg (zit volgens mij nu ook in België):
                              Cactus V4, Interfit 492 (cactus v2 clone), Pocket Wizard, Seculine T2D
                              camertools:
                              Cactus V4, Elinchrom SYKPORT, Falcon Eyes RF 425DHS (cactus v2 clone),Hahnel Combi TF (RF-602 clone), Pixel Flashgun TTL Trigger (alternatief voor Pocket Wizard TTL systeem? TT5/TT1?)
                              AQ4U:
                              Phottix Atlas (Pocket Wizard clone) Phottix Aster (CTR 301 clone)
                              Fotoshopaalten:
                              Yongnuo RF-602

                              Zo zie door de triggers de flitsen niet meer (Nederlandse humor)
                              Michael

                              Comment

                              Working...
                              X