Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Broltooth probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Broltooth probleem

    Tja, tot nader order heb ik geen betere naam voor die anti-techniek: Broltooth

    Even schetsen: ik heb al jaren een Nokia 2760 die al jaren probleemloos synchroniseert via Nokia PC suite met Outlook.
    Mijn vrouw had een Sony-Ericsson die langs geen kanten via Bluetooth aan de praat te krijgen was.
    Ik heb die Sony nu vervangen door een Nokia 2720. Ik heb de beide simkaarten omgewisseld, zodat ik de nieuwe GSM ter beschikking heb.
    Na een paar uur wroeten heb ik de nieuwe GSM kunnen synchroniseren via Bluetooth.

    Als ik bij de oude Bluetooth inschakel dan wordt die herkend en krijg ik de melding "Synchronisatie wordt gestart". Maar verder gebeurt er niks, er komt blijkbaar geen "antwoord" van de GSM. Maar gisteren en een paar jaar terug werkte dat wel.

    Om horendul van te worden. En een kabel is geen alternatief wegens geen USB poort op die GSM's.
    Iemand enig idee wat de reden kan zijn ?
    Last edited by nete; 5 december 2010, 08:44.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Bluetooth probleem

    Was ik vergeten: Win7 vindt helemaal niks, terwijl één van de GSM's wel koppelt.
    Begrijpe wie kan.
    Last edited by nete; 5 december 2010, 09:30.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Broltooth probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Was ik vergeten: Win7
      64-bit?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Bluetooth probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        64-bit?
        Nee hoor, 32 bit. Ik wacht wel met 64 bit tot dat een beetje "volwassen" wordt. (ik bedoel dat er een beetje software voor ontwikkeld wordt, en misschien ook eens een 64 bit Flash player )

        Wat blijkt nu: als ik de simkaart die vroeger in de 2760 zat er terug insteek en de simkaart van mijn vrouw in de nieuwe 2620 dan werkt de sync op beide GSM's. Omgekeerd enkel sync op de 2720.

        Te vroeg gejuicht: er wordt wel gesynchroniseerd, maar van mijn 193 contacten worden er 193 verzonden door de PC maar nul komma nul opgeslagen in de GSM

        In 2010 is dit toch wel echt een sch....t techniek.
        Last edited by nete; 5 december 2010, 09:31.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Broltooth probleem

          Al eens gekeken voor een update van de software? en eventueel een update van je firmware van de gsm's.
          Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
          Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

          Comment


          • #6
            Re: Broltooth probleem

            Ik heb de software op de PC (Nokia PC suite) geupdate, maar hoe ik firmware zonder kabel kan installeren ??

            Trouwens, met de nieuwe GSM (Nokia 2720) en mijn sim-kaart die uit de 2760 komt werkt het perfect, maar met dezelfde software en dezelfde oudere 2760 GSM (wel met mijn vrouw's simkaartje) wordt er verbinding gemaakt, begint de synchronisatie,maar dan gebeurt er niks meer. Na minuten krijg ik dan de vraag op mijn PC scherm of er nog langer dient gewacht op een reactie van de GSM.
            Het bizarre is dat het een paar jaar probleemloos met die 2760 GSM gewerkt heeft.
            Ik denk dus dat een eventuele firmware update niet veel zin zal hebben.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Broltooth probleem

              Probleem is opgelost. Er zat dus waarschijnlijk iets van de vroegere Sony GSM in de sim, waardoor het onmogelijk was om gegevens met de Nokia uit te wisselen.
              Na terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt het ineens wel, weliswaar soms met een hapering.

              Dus zat Alca wel in de goeie richting te denken.

              Iedereen toch bedankt om mee te denken.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Broltooth probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Nee hoor, 32 bit. Ik wacht wel met 64 bit tot dat een beetje "volwassen" wordt. (ik bedoel dat er een beetje software voor ontwikkeld wordt, en misschien ook eens een 64 bit Flash player )


                In 2010 is dit toch wel echt een sch....t techniek.
                Ik wil er toch even op wijzen dat je op een 64-bit Windows geen 64-bit Flash Player nodig hebt. Je hebt in principe alleen een 64-bit Flash Player nodig als je ook een 64-bit webbrowser wil gebruiken. En dat is onzin. Verder is 64-bit Windows ondertussen volwassen. Ik werk nu meer dan een jaar op een 64-bit systeem zowel prive als op het werk en ik ondervind geen last.

                Verder moet ik toch zeggen dat de problemen die je aanhaalt niet bij Bluetooth als standaard zit, maar bij de implementatie daarvan door fabrikanten. Het is voor een leek makkelijk om de dingen door elkaar te halen. Het ligt daarom ook niet direct aan Windows: je moet de Nokia PC Suite installeren om connectiviteit met je GSM te verzorgen, en die software doet meer achter de schermen dan je denkt.
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Broltooth probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Ik wil er toch even op wijzen dat je op een 64-bit Windows geen 64-bit Flash Player nodig hebt. Je hebt in principe alleen een 64-bit Flash Player nodig als je ook een 64-bit webbrowser wil gebruiken. En dat is onzin. Verder is 64-bit Windows ondertussen volwassen. Ik werk nu meer dan een jaar op een 64-bit systeem zowel prive als op het werk en ik ondervind geen last.
                  Ach zo, een 64 bit besturingssyteem is OK, maar een 64 bit browser is onzin ? Microsoft steekt er nochtans eentje bij in hun Win7.
                  En je hebt gelijk, Win7 64 bit is volwassen, vooral om de massa 32 bit software te draaien waarvan na 7 jaar 64 bit CPU's nog altijd geen 64 bit versie voor bestaat.

                  Trouwens, waar beweerde ik dat Windows 64 bit niet goed was ? Maar als het kunnen aanspreken van meer dan 4 GB geheugen hét voornaamste pluspunt is en (hoelang nog ?) blijft, dan laat ikzelf toch liever al die 32 bit software gewoon op een 32 bit besturingssysteem draaien. Lijkt me logischer.
                  Last edited by nete; 5 september 2010, 22:13.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Broltooth probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ach zo, een 64 bit besturingssyteem is OK, maar een 64 bit browser is onzin ? Microsoft steekt er nochtans eentje bij in hun Win7.
                    En je hebt gelijk, Win7 64 bit is volwassen, vooral om de massa 32 bit software te draaien waarvan na 7 jaar 64 bit CPU's nog altijd geen 64 bit versie voor bestaat.

                    Trouwens, waar beweerde ik dat Windows 64 bit niet goed was ? Maar als het kunnen aanspreken van meer dan 4 GB geheugen hét voornaamste pluspunt is en (hoelang nog ?) blijft, dan laat ikzelf toch liever al die 32 bit software gewoon op een 32 bit besturingssysteem draaien. Lijkt me logischer.
                    Toen je zei dat je 64-bit nog niet volwassen vindt, liet je verstaan dat je nog niet overtuigd bent van de kwaliteit. Je moet een kat een kat noemen. 64-bit Windows laat je toe om op een machine met meer dan 4GB geheugen al het geheugen nuttig te gebruiken. Een 32-bit toepassing kan op zo'n OS niet meer dan 4GB adresseren, en niet alle toepassingen hebben evenveel baat bij die mogelijkheid. Als je webbrowser meer dan 4GB geheugen nodig heeft, wil ik wel eens weten wat je daarmee doet.

                    32-bit software zal nog lang blijven bestaan, langer dan 16-bit toepassingen zijn blijven bestaan bij de intrede van 32-bit besturingssystemen. Dat 64-bit IE bij een 64-bit Windows bijzit is juist, maar je moet expliciet het juiste icoontje aanklikken om 'm op te starten.

                    Als je een 64-bit besturingssysteem draait, kan je naast al je oude en nieuwe 32-bit software tenminste een 64-bit pakket zoals een foto- of videobewerkingspakket draaien dat dan gebruik kan maken van al het geheugen dat er beschikbaar is.

                    Duidelijk genoeg zo? Of moet ik er een tekeningske bij maken?
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Broltooth probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Of moet ik er een tekeningske bij maken?
                      Laat u gaan.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Broltooth probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

                        32-bit software zal nog lang blijven bestaan, langer dan 16-bit toepassingen zijn blijven bestaan bij de intrede van 32-bit besturingssystemen. Dat 64-bit IE bij een 64-bit Windows bijzit is juist, maar je moet expliciet het juiste icoontje aanklikken om 'm op te starten.

                        Als je een 64-bit besturingssysteem draait, kan je naast al je oude en nieuwe 32-bit software tenminste een 64-bit pakket zoals een foto- of videobewerkingspakket draaien dat dan gebruik kan maken van al het geheugen dat er beschikbaar is.
                        Tekeningske is niet nodig, je geeft me toch bijna 100% gelijk: na 7 jaar is de 64 bit soft eigenlijk nog op 1 hand te tellen. Dat bv Adobe na 7 jaar nog geen tijd gevonden heeft om een 64 bit Flash Player te programmeren vindt gij normaal ?

                        En je vindt het ook normaal dat in een recenter tijdperk het véél langer duurt om een overschakeling van bitwaarde te realiseren ?

                        Mijn idee hierover: het hele 64 bit gedoe interesseert de softwarebedrijven blijkbaaar geen bal.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Broltooth probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Tekeningske is niet nodig, je geeft me toch bijna 100% gelijk: na 7 jaar is de 64 bit soft eigenlijk nog op 1 hand te tellen. Dat bv Adobe na 7 jaar nog geen tijd gevonden heeft om een 64 bit Flash Player te programmeren vindt gij normaal ?

                          En je vindt het ook normaal dat in een recenter tijdperk het véél langer duurt om een overschakeling van bitwaarde te realiseren ?

                          Mijn idee hierover: het hele 64 bit gedoe interesseert de softwarebedrijven blijkbaaar geen bal.
                          Ter vergelijking: de Intel 80386, de eerste Intel x86 CPU met 32-bit protected mode, kwam uit in 1985. Het eerste besturingssysteem van Microsoft dat volledig 32-bit was, Windows NT, kwam uit in 1993. Windows '95 kwam uit in ...'95, maar was slechts gedeeltelijk 32-bit (in drivers dan) en veroorzaakte de omzetting naar 32-bit software dat nog niet voltooid was tot Windows 2000 in ... 2000. 15 jaar om de omzetting te doen, van een platform dat voorziet in de maximale lengte van een string in een datasegment van 65536 met terminerende '0' naar een modernere 2147483648 unicode karakters. Nog voor de introductie van de IBM PC in '80 was het plat geheugenmodel met slechts 64K adresseerbaar te klein en moest er naar andere middelen als segmentering, paging of memory swapping gekeken worden, en het geheugengebruik is toen exponentieel gestegen tot men aan de limiten van de 32-bit adresseerruimte kwam (en de nodige truuks herbedacht met AWE).

                          De eerste 64-bit processor die nu onder het 'x64' platform kan geplaatst worden was een AMD Opteron uit 2003. De eerste deftige 64-bit versies van Windows, Windows Vista, uit 2006 en nu begint het mainstream te worden.

                          Trager? Ik denk het niet.

                          Waarom het zolang duurt voor Adobe een 64-bit Flash Player uitbrengt? Ik weet het niet, maar ik kan me voorstellen dat een Flash applicatie die meer dan 4GB geheugen vereist nog niet bestaat en ook niet zo populair zal zijn, net zo populair als een webbrowser die meer dan 4GB per tabblad nodig heeft (Google Chrome gebruikt een Windows process per tabblad).

                          Mijn idee hierover: uw mening is bekrompen.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Broltooth probleem

                            Zucht, ik geef het op, als men niet direct slaafs je mening volgt dan wordt je grof (niet de eerste keer).

                            64 bit programma's ontwikkelen is dus enkel interessant voor die toepassingen die meer dan 3 GB werkgeheugen nodig hebben ? Bon, het zal dan wel zo zijn zeker....

                            Trouwens, we zijn aan het afwijken, en het initiële probleem is opgelost, dus mag dit in feite dicht.
                            Last edited by nete; 6 september 2010, 15:41.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Broltooth probleem

                              Nete ... in het vervolg als je nog eens last hebt met Broltooth, probeer dan eens Bluetooth.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X