Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digicorder interactief aansluiten via powerline ethernet kit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • digicorder interactief aansluiten via powerline ethernet kit ?

    hallo,

    Ik wil mijn telenet digicorder interactief op mijn internet aansluiten via een powerline ethernet kit (wireless). Kan dit ? Dewelke kan ik hiervoor best nemen ? Iemand ervaring hiermee ? Tussen mijn telenet modem en mijn netwerk hangt een HUB , geen router.



    thanks

  • #2
    Re: digicorder interactief aansluiten via powerline ethernet kit ?

    Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
    hallo,

    Ik wil mijn telenet digicorder interactief op mijn internet aansluiten via een powerline ethernet kit (wireless). Kan dit ?
    Ja, zonder probleem op voorwaarde dat je die spellekes aan de praat krijgt.
    Meestal geen probleem maar met driefasig netwerk en op een andere fase kan dit soms eens niet lukken.
    Telenet plaatst zoiets zelf ook trouwens.
    Powerline is wel niet wireless hé ... ge gebruit het electriciteitsnetwerk en volgens mij is dat nog steeds bekabeld.
    Dewelke kan ik hiervoor best nemen ? Iemand ervaring hiermee ? Tussen mijn telenet modem en mijn netwerk hangt een HUB , geen router.
    Je hebt toch ook nog een tweede ingang op je modem?
    Voor de rest maakt het niet veel uit welke powerline je gebruikt, kies voor iets deftig zodat je wat minder miserie in huis haalt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: digicorder interactief aansluiten via powerline ethernet kit ?

      nee niet wireless , toink

      er is geen tweede ingang op de modem , er hangt een hub aan , van daar vertrekt er een lijntje naar de pc

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ja, zonder probleem op voorwaarde dat je die spellekes aan de praat krijgt.
      Meestal geen probleem maar met driefasig netwerk en op een andere fase kan dit soms eens niet lukken.
      Telenet plaatst zoiets zelf ook trouwens.
      Powerline is wel niet wireless hé ... ge gebruit het electriciteitsnetwerk en volgens mij is dat nog steeds bekabeld.
      Je hebt toch ook nog een tweede ingang op je modem?
      Voor de rest maakt het niet veel uit welke powerline je gebruikt, kies voor iets deftig zodat je wat minder miserie in huis haalt.

      Comment


      • #4
        Re: digicorder interactief aansluiten via powerline ethernet kit ?

        Zou perfect moeten werken via een hub, ik gebruik hier ook een hub (en een router), maar resultaat is vergelijkbaar.
        Er zijn verschillende merken en prijzen, maar als je iemand kent die al een powerline kit gebruikt kan je hem misschien eerst eens vragen om het bij jou te mogen testen, dan ben je zeker of het werkt, er zijn inderdaad enkele situaties waarin het niet zal werken.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

        Comment


        • #5
          Re: digicorder interactief aansluiten via powerline ethernet kit ?

          de modem heeft steeds maar 1 rj45 (int) uitgang.

          je moet een verbinding leggen van je modem naar de hub , van je hub naar de pc en van je hub naar je powerline.
          de andere powerline gewoon verbinden met je digibox.

          De modem zal de digibox een ip geven en blijft je pc er ook nog een geven.
          deze 2 liggen in een andre range. om die reden werkt het niet als je er een router tussen hangt.
          Sony alpha 550 en 200 met kitlenzen en sigma 50-150 f2.8
          Mijne Flickr
          Mijn site

          Comment


          • #6
            Re: digicorder interactief aansluiten via powerline ethernet kit ?

            Oorspronkelijk geplaatst door havik Bekijk bericht
            de modem heeft steeds maar 1 rj45 (int) uitgang.
            Precies wel.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: digicorder interactief aansluiten via powerline ethernet kit ?

              Ik heb hier een setje liggen om eventueel te testen, maar waar woont TS ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: digicorder interactief aansluiten via powerline ethernet kit ?

                Hey,

                Ik ben van Dendermonde. Ik kan het komen halen indien je zou willen.

                alvast bedankt !

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik heb hier een setje liggen om eventueel te testen, maar waar woont TS ?

                Comment


                • #9
                  Re: digicorder interactief aansluiten via powerline ethernet kit ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                  Hey,

                  Ik ben van Dendermonde. Ik kan het komen halen indien je zou willen.

                  alvast bedankt !
                  Zie PM
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment

                  Working...
                  X