Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobiel internet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mobiel internet

    Een vraagje voor de mensen die internet op hun gsm hebben: hoeveel MB per maand hebben jullie zo? En wat doen jullie daarvoor.

    Ik zit met een abonnement via mn werkgever en ik heb eens nagevraagd als mobiel internet mogelijk is. Ik kreeg een mail terug dat dit mogelijk was: €0,50 per 500kb... Je betaalt enkel wat je verbruikt.

    Ik zou dit nemen om soms wat mails te checken (die zonder grote bijlage), facebook, BD en om treinuren etc op te zoeken.

    Maar ik zou er geen gedacht van hebben wat je verbruikt als je bovenstaande doet en dus van kosten zou hebben.

    Alvast bedankt!
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: Mobiel internet

    moet nooit nog internet hebben op gsm , toch niet via Mobistar ..
    ik heb een gewoon telefoon abo. en geen voor internet ..
    waarom doen die bedriegers hetvolgende ?
    een paar maanden kreeg ik van mobistar een sms dat ik een update moest doen ..
    na dat gedaan te hebben de twee volgende maanden een faktuur van meer dan 250 € in de bus .
    nu blijkt mijn gsm elk uur een verbinding te maken 24u op 24u en 7 op de 7 dagen ..
    en dit krijgen ze bij fu..... Mobistar niet meer uitgeschakeld (of ze willen niet)

    voor mij binnenkort proximus , was ik vroeger ook , wel iets duurder maar eerlijker ..
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #3
      Re: Mobiel internet

      Op mijn HTC Desire ... 9,90/maand voor 750MB data
      Op mijn iPad ... 12,00/maand voor 2gig data

      Op beiden 24/24 & 7/7 online met volgende sync:

      - Twitter (sync om de minuut)
      - Mail (sync om de 5 minuten)
      - FaceBook (sync om de 30 minuten)
      - Feeder (RSS feeds, om het uur)

      Nog nooit meer dan 500mb per maand verbruikt.
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Mobiel internet

        Ik wou eerst naar Telenet overstappen, maar gezien ik m'n (gewoon telefoon)abonnement bij Proximus niet kosteloos kan opzeggen, blijf ik maar bij Proximus.

        Ik heb een Proxitime, maar dat zou ik eventueel combineren met een data-abonnement van 10 euro dat zo'n 200Mb/maand.
        Op de site van Proximus staat dat dit goed is om ongeveer 2000 sites te bezoeken. Lijkt me veel, maar goed.
        Wat betekent 200Mb in werkelijkheid ?

        Ik zou een Nokia C6 kopen dus met Symbian en OVI-store. Apps downloaden of updates zou ik zoveel mogelijk via Wifi doen dus 3G zou enkel dienen voor Gmail en om sporadisch eens iets op internet op te zoeken.

        Ander vraagje : ik heb thuis Telenet Goldshake (dus digitale TV, telefoon en internet). Als ik mails zal willen sturen via 3G (met proximus dus) zal ik de instellingen van skynet moeten nemen ttz uitgaande mailserver relay.proximus.be, terwijl dit thuis uit.telenet.be is. Kan je makkelijk switchen tussen de twee, bv. automatisch in functie van de gekozen connectie, wifi of 3G ?
        Last edited by Kaneda; 2 september 2010, 10:08.
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Mobiel internet

          Ik heb een abonnementje van 100MB (of 't moet weer veranderd zijn...) bij Proximus. Op 't werk heb ik WiFi, en thuis ook, dus ik stel in dat er niets automatisch moet gesynched worden. Dat scheelt batterij, en ik word 's nachts niet gestoord door ongewenste e-mail.

          Update: Internet on GSM "comfort", blijkt nu 250MB te zijn.
          Last edited by GroovBird; 2 september 2010, 12:06.
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: Mobiel internet

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
            moet nooit nog internet hebben op gsm , toch niet via Mobistar ..
            ik heb een gewoon telefoon abo. en geen voor internet ..
            Iedereen met een gewoon GSM-abo of Tempo-kaartje kan aan het sessietarief (0,5€/begonnen uur) ook op internet met zijn GSM (als die voorzien is natuurlijk).

            een paar maanden kreeg ik van mobistar een sms dat ik een update moest doen ..
            na dat gedaan te hebben de twee volgende maanden een faktuur van meer dan 250 € in de bus .
            nu blijkt mijn gsm elk uur een verbinding te maken 24u op 24u en 7 op de 7 dagen ..
            en dit krijgen ze bij fu..... Mobistar niet meer uitgeschakeld (of ze willen niet)
            Dat is niet aan Mobistar om "uw" GSM te programmeren hé, als jij een GSM koopt en de handleiding leest, dan kan je zelf de nodige diensten in- of uitschakelen.
            Niet altijd evident alles te vinden, dit toegegeven. Ook mij overkomt het dat ik dataverkeer heb ... nieuwe GSM en een of ander vergeten afzetten dat je niet opgemerkt hebt.

            voor mij binnenkort proximus , was ik vroeger ook , wel iets duurder maar eerlijker ..
            Als ge met diezelfde GSM en instellingen een Proximus-kaartje gaat gebruiken, dan zal die via Proximus even goed continu verbindingen beginnen maken, dat is gewoon een of andere applicatie dat zo ingesteld is.

            Het is als zeggen dat je van energiemaatschappij gaat veranderen omdat die smeerlappen van maatschappij xyz uw licht niet uitgedaan hebben overdag en je daardoor een groter verbruik had.
            Uw huis, uw schakelaar, uw instelling (aan/uit), hun netwerk.

            Het is aan u om het nodige te activeren of af te zetten wanneer nodig.
            Zij bieden enkel het netwerk aan, jij en je GSM gebruikt dit zoals de mogelijkheden en "uw" instellingen toelaten.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Mobiel internet

              ik koop pakketjes van 1 gb voor 25 € en daar staat geen termijn op. proximus
              thuis en werk op wifi
              en als ik beslis op 3G anders geen data verbinding
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: Mobiel internet

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Iedereen met een gewoon GSM-abo of Tempo-kaartje kan aan het sessietarief (0,5€/begonnen uur) ook op internet met zijn GSM (als die voorzien is natuurlijk).

                Dat is niet aan Mobistar om "uw" GSM te programmeren hé, als jij een GSM koopt en de handleiding leest, dan kan je zelf de nodige diensten in- of uitschakelen.
                Niet altijd evident alles te vinden, dit toegegeven. Ook mij overkomt het dat ik dataverkeer heb ... nieuwe GSM en een of ander vergeten afzetten dat je niet opgemerkt hebt.

                Als ge met diezelfde GSM en instellingen een Proximus-kaartje gaat gebruiken, dan zal die via Proximus even goed continu verbindingen beginnen maken, dat is gewoon een of andere applicatie dat zo ingesteld is.

                Het is als zeggen dat je van energiemaatschappij gaat veranderen omdat die smeerlappen van maatschappij xyz uw licht niet uitgedaan hebben overdag en je daardoor een groter verbruik had.
                Uw huis, uw schakelaar, uw instelling (aan/uit), hun netwerk.

                Het is aan u om het nodige te activeren of af te zetten wanneer nodig.
                Zij bieden enkel het netwerk aan, jij en je GSM gebruikt dit zoals de mogelijkheden en "uw" instellingen toelaten.
                Volledig akkoord, maar van die misleidende zogezegde belangrijke updates installeren die die automatische verbindingen elk uur maakt, DAT vind ik niet kunnen..
                Toestel Nokia E52 heeft altijd probleemloos gewerkt op wifi (andere instellingen uit)
                en dan krijg je een update die de verbindingen zogezegd verbeteren en prijs had ik..
                En laat het nu nog iets zijn wat niet van mobistar is, dan moeten zij op zijn minst hun klanten verder helpen en zulke praktijken stopzetten in plaats van ook mee te profiteren en verbindingen te inkasseren €€€€€ ... en zeggen dat zij er niets aan kunnen doen.. ZIJ KUNNEN DAT ALS ENIGE...
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #9
                  Re: Mobiel internet

                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  ik koop pakketjes van 1 gb voor 25 € en daar staat geen termijn op. proximus
                  Dan moet je eens zeggen waar die herlaadkaart vindt, want ik vind er niks van terug op de site.
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mobiel internet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                    Volledig akkoord, maar van die misleidende zogezegde belangrijke updates installeren die die automatische verbindingen elk uur maakt, DAT vind ik niet kunnen..
                    Toestel Nokia E52 heeft altijd probleemloos gewerkt op wifi (andere instellingen uit)
                    en dan krijg je een update die de verbindingen zogezegd verbeteren en prijs had ik..
                    En laat het nu nog iets zijn wat niet van mobistar is, dan moeten zij op zijn minst hun klanten verder helpen en zulke praktijken stopzetten in plaats van ook mee te profiteren en verbindingen te inkasseren €€€€€ ... en zeggen dat zij er niets aan kunnen doen.. ZIJ KUNNEN DAT ALS ENIGE...
                    Ik ben klant bij Mobistar, al zolang ze bestaan.
                    Twee weken terug de Samsung Galaxy S gekocht bij Belgacom.
                    Nu de volgende factuur van Mobistar is er +- 30€ bij wegens dataverbindingen.
                    Moet ik nu klagen bij Mobistar of Proximus of bij Samsung?
                    Het OS dat er op staat is namelijk Android van Google en dat heeft allerlei toeters en bellen ingebakken dat verbinding maakt.
                    Ik kan jodelen zoveel is wil maar het is niet de fout van mijn provider dat dit toestel die gadgets ingebakken kreeg.
                    Ambetant dat ge ervoor moet betalen maar dan zou ik eerder pleiten voor een Europese regelgeving dat elke toeter en bel dat er op staat standaard moet uitgevinkt zijn en je zelf de eerste keuze hebt.
                    Nu zijn er misschien 15 zaken die elk om beurt eens een verbinding gemaakt hebben van een paar seconden ... tot ge alles geconfigureerd hebt en het door hebt is het al te laat.
                    Mocht ik nu bij BASE of Proximus klant geweest zijn, dan had ik die kosten evenzeer gehad.

                    Wat uw update betreft, die komt dan toch eerder van Nokia dan van Mobistar? Of gaat het hem niet om een nieuwe firmware?
                    Indioen het een firmware was, had je dan een BU gemaakt van de instellingen en nadien teruggezet?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mobiel internet

                      Vraagje over a-GPS : hoeveel data 'verbruik' je gemiddeld tijdens een "navigatiesessie" ?
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mobiel internet

                        Was de vraag niet hoeveel volume een 'normaal' gebruik genereert en niet welk abonnement/waar/voor welke prijs?

                        In ieder geval, ik gebruik mijn BB iedere dag voor 'normale' zaken, veel mailverkeer, beetje mails beantwoorden, weinig of geen surfen, geen youtube e.d. en dan nog enkele programma's die updates doen om de 4 uur (rss-reader, weerprogramma, currency converter, ...). Ik zit iedere maand aan een kleine 200MB qua mobiel gebruik.

                        Bij relatief weinig gebruik zal je misschien wel toekomen met 50 à 100MB?
                        --
                        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mobiel internet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
                          Was de vraag niet hoeveel volume een 'normaal' gebruik genereert en niet welk abonnement/waar/voor welke prijs?

                          In ieder geval, ik gebruik mijn BB iedere dag voor 'normale' zaken, veel mailverkeer, beetje mails beantwoorden, weinig of geen surfen, geen youtube e.d. en dan nog enkele programma's die updates doen om de 4 uur (rss-reader, weerprogramma, currency converter, ...). Ik zit iedere maand aan een kleine 200MB qua mobiel gebruik.

                          Bij relatief weinig gebruik zal je misschien wel toekomen met 50 à 100MB?
                          Allemaal interessante dingen om te lezen, maar wat Sven meedeelt is dus wat ik eigenlijk wou weten Mail etc doe ik niet, het is enkel om de dode momenten wat te vullen met BD of FB En kijken naar treinuren etc.

                          Alvast bedankt
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mobiel internet

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            Wat uw update betreft, die komt dan toch eerder van Nokia dan van Mobistar? Of gaat het hem niet om een nieuwe firmware?
                            Indioen het een firmware was, had je dan een BU gemaakt van de instellingen en nadien teruggezet?
                            Nokia weet nergens van en Mobistar ook niet..
                            heb beide reeds gecontacteerd en reactia gekregen..
                            waarschinlijk een of ander stukje "malware" of hoe noemen ze dat..
                            ondertussen 3 maanden verder en hetzit onzichtbaar op mijn gsm..
                            heb nu mijn oud toestel in gebruik..
                            de E52 terug herinstalleren..
                            maar ik vind het absoluut niet kunnen dat Mobistar aan deze praktijk geen einde maakt,
                            en dat er met hen niet over te praten valt..
                            hun antwoord is resoluut en duidelijk .
                            " U heeft die verbindingen gemaakt , en U gaat die betalen.. "
                            ik vraag me af wie dat kan .... elk uur van de dag , zeven op de zeven dag en nacht meer dan een, bijna twee maanden ...
                            WEES ALLEN VOORZICHTIG, OOK AL STAAN ALLE VERBINDINGEN UIT BEHALVE WIFI
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mobiel internet

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                              waarschinlijk een of ander stukje "malware" of hoe noemen ze dat..
                              .../...
                              maar ik vind het absoluut niet kunnen dat Mobistar aan deze praktijk geen einde maakt,
                              en dat er met hen niet over te praten valt..
                              hun antwoord is resoluut en duidelijk .
                              " U heeft die verbindingen gemaakt , en U gaat die betalen.. "
                              ik vraag me af wie dat kan .... elk uur van de dag , zeven op de zeven dag en nacht meer dan een, bijna twee maanden ...
                              Wees nu eerlijk, als er spyware op uw pc komt welke continu gegevens doorstuurt ... daar gaan ze toch ook internet niet voor platleggen?
                              Zo lang ge uw pc laat aan staan zal die gegevens doorsturen, je kan hem uitschakelen om dit te stoppen ... net als nu met je GSM.
                              Als je een waterlek hebt en uw verbruik is plots met 800% gestegen, dan gaat ge de leverancier ook moeten vergoeden hoor ... uw lek is niet hun probleem.
                              Denk je dan echt dat een provider iets verweten kan worden omdat jij een malware (of een of andere widget/applicatie) geïnstalleerd hebt?
                              Het is niet plezant en vervelend, vooral als je het niet direct kan vinden en nog eens een hoop geld kost ... daar kan ik volledig inkomen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X