Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jouw merkwaardig apparatuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jouw merkwaardig apparatuur

    Had eens graag mede-fotografen hun merkwaardige, zeldzame apparatuur gezien. Student zijnde heb ik wat "onorthodoxe" apparatuur vergaard dewelke ik niet meer zou kunnen missen.
    Heb het op Flickr gepost en geen tijd gehad om beschrijvingen te vertalen (mijn excuses daarvoor)

    EF 100-300/5.6
    Gekocht voor 50eur van een mede-BD'er. Goed budgetlenske, you love it or you hate it.

    My workhorse EOS 40D with a Helios 44-2 attached. I bought this particular lens while visiting relatives in Ukraine for about €3 and I had luck, it was a very sharp exemplar.
    Though 44M-6 is better at IQ (on paper at least) I like this lens preset iris control. It feels more refined than its newer brother.

    The 44M-6 lens! Rather sharp entity, bought for about €2. A drop of WD-40 and its helicoid worked like new or even better (watch out with WD40, it crawls a long way and will stain your iris blades!!). This model is an example how soviet factories worked. They first produce the lens and then check them for their resolving capabilities. Low quality glass got 44M-5 model number, this one is a 44m-6 and the best got 44M-7. If anyone is bothered to know some specifics of soviet lenses, contact me =)

    One of Prakticas 135mm f/2.8 kitlenses. Paid way too much for it (€10), least used of my arsenal.

    Nu, wat is jullie "precious"?

    P.S.: Moest er iemand geïnteresseerd zijn in goedkope Soviet lenzen, contacteer mij, heb contacten in Oekraïne
    Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

  • #2
    Re: Jouw merkwaardig apparatuur

    Mijn sinar 8x10 ?



    NB. dit is een stock foto - de man aan de camera ben ik niet.

    gr. Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Jouw merkwaardig apparatuur

      ik heb nog een 6X9 liggen op zakformaat met een 105mm lens op. zalig ding.
      je kan instellen: sluitertijd, diafragma, verder zit er een zelfontspanner op en een gewone sluiter.
      lichtmeting doe je met een externe meter, kadrering is ongeveer
      heb er nog maar 1 rolletje mee geschoten aangezien ik nu niet meer op de academie kom en ze laten ontwikkelen vind ik zo stom.
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: Jouw merkwaardig apparatuur

        Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
        ik heb nog een 6X9 liggen op zakformaat met een 105mm lens op. zalig ding.
        je kan instellen: sluitertijd, diafragma, verder zit er een zelfontspanner op en een gewone sluiter.
        lichtmeting doe je met een externe meter, kadrering is ongeveer
        heb er nog maar 1 rolletje mee geschoten aangezien ik nu niet meer op de academie kom en ze laten ontwikkelen vind ik zo stom.
        Hier in nederland heb je vaak bedrijven die dokaruimte verhuren, kun je zelf ontwikkelen. Bestaat zoiets bij jullie niet?

        Mijn "raarste" apparatuur is denk ik mijn Olympus E halfframe cameraatje en de pas aangeschafte Pentacon Six middenformaat camera.

        Comment


        • #5
          Re: Jouw merkwaardig apparatuur

          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
          Hier in nederland heb je vaak bedrijven die dokaruimte verhuren, kun je zelf ontwikkelen. Bestaat zoiets bij jullie niet?

          Mijn "raarste" apparatuur is denk ik mijn Olympus E halfframe cameraatje en de pas aangeschafte Pentacon Six middenformaat camera.
          nog niet van gehoord. moest ik echt willen, zou ik waarschijnlijk wel op de academie terecht kunnen. tis een zalig ding in die zin dat je een middenformaat in je borstzak steekt (balglens), maar handig werkt het natuurlijk niet. ik heb ook geen lichtmeter en iets op de gok instellen kan ik nog niet echt
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment

          Working...
          X