Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allemaal een breedbeeld tv.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allemaal een breedbeeld tv.

    Nu hebben we allemaal een breedbeeld tv.
    Zetten ze die ondertitels daar nu wel onder zeker.(bij DVD films)
    In plaats van een zwarte balk boven en onder heb ik nu balken aan alle kanten.
    Heeft nog iemand daar moeite mee?

  • #2
    Re: Allemaal een breedbeeld tv.

    Ja , heb ook zoiets ook aan de hand en kan in HD ondertitels lezen .. Wat een luxe , en wat een scherpe letters !!
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #3
      Re: Allemaal een breedbeeld tv.

      Ik heb nog een ander probleem, als ik bv kijk naar Nat. geographic, 2BE, Discovery Ch. of soms eender welke zender, heb ik geregeld last van ondertitels die er maar half staan, dus als je 2 lijnen ondertiteling hebt staat de bovenste er nog net op, en de onderste staat gewoon buiten beeld, hoe ik ook met de instellingen speel ik krijg het niet opgelost

      Ik heb me al afgevraagd of het eigen is aan de zender, want wanneer het volgende programma, film etc.. begint, is dit probleem soms van de baan...
      Maarja, luxe problemen zekers, het gemiddelde afrikaantje zal er geen last van hebben...

      Y.

      Comment


      • #4
        Re: Allemaal een breedbeeld tv.

        het is de zender die instaat voor dit probleem
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: Allemaal een breedbeeld tv.

          Het gaat hier om bepaalde DVD's, en ik heb het zelf ook gezien. Het gaat dan vooral om oudere DVD's die nog niet helemaal ge'author'ed zijn zoals dat zou moeten. In de beginjaren was de techniek nog niet helemaal bekend.

          Waarschijnlijk is de film ge-encode als 'letterboxed', met tot gevolg dat die zowel op 4:3 met randjes afgespeeld wordt, en de ondertitels komen dan op de verkeerde plaats terecht.

          Eventueel rippen & re-encoden zou kunnen helpen, als je weet waar je mee bezig bent...
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: Allemaal een breedbeeld tv.

            Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
            Ik heb nog een ander probleem, als ik bv kijk naar Nat. geographic, 2BE, Discovery Ch. of soms eender welke zender, heb ik geregeld last van ondertitels die er maar half staan, dus als je 2 lijnen ondertiteling hebt staat de bovenste er nog net op, en de onderste staat gewoon buiten beeld, hoe ik ook met de instellingen speel ik krijg het niet opgelost

            Ik heb me al afgevraagd of het eigen is aan de zender, want wanneer het volgende programma, film etc.. begint, is dit probleem soms van de baan...
            Maarja, luxe problemen zekers, het gemiddelde afrikaantje zal er geen last van hebben...

            Y.
            Ik heb een Sony TV en daar kan ik kiezen welk formaat ik wil.
            Daar zit de optie "Smart" in en dan past het scherm zich automatisch aan.
            De ondertitels zie dan steeds perfekt.
            Misschien eens in het menu kijken of dat ook bij uw TV mogelijk is?

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Allemaal een breedbeeld tv.

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ik heb een Sony TV en daar kan ik kiezen welk formaat ik wil.
              Daar zit de optie "Smart" in en dan past het scherm zich automatisch aan.
              De ondertitels zie dan steeds perfekt.
              Misschien eens in het menu kijken of dat ook bij uw TV mogelijk is?

              Grtz, RF
              Heb reeds alle beeldinstellingen geprobeerd, en ik kan het verkleinen, draaien, vergroten... zoveel ik wil, de ondertitels blijven er steeds buiten vallen
              Ik heb een LG en ik denk niet dat ie zo'n smart functie heeft...

              Y.

              Comment


              • #8
                Re: Allemaal een breedbeeld tv.

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik heb een Sony TV en daar kan ik kiezen welk formaat ik wil.
                Daar zit de optie "Smart" in en dan past het scherm zich automatisch aan.
                De ondertitels zie dan steeds perfekt.
                Misschien eens in het menu kijken of dat ook bij uw TV mogelijk is?

                Grtz, RF

                Sony of Samsung of eender wat... Als het zoals bij Nat. geographic, 2BE, Discovery Ch. zo wordt uitgezonden komt het zo in beeld , en daar kan geen Sony of Samsung of eender wat iets aan veranderen ...
                Doe ons een plezier en probeer het eerst eens uit alvorens te reageren aub ..
                Als je een HD ontvanger hebt kan het mssn anders zijn , dat weet ik niet want ik heb er geen , maar van de gewone ontvangst is het met 200% zekerheid de zender die in de fout gaat ..
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #9
                  Re: Allemaal een breedbeeld tv.

                  Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                  Heb reeds alle beeldinstellingen geprobeerd, en ik kan het verkleinen, draaien, vergroten... zoveel ik wil, de ondertitels blijven er steeds buiten vallen
                  Ik heb een LG en ik denk niet dat ie zo'n smart functie heeft...

                  Y.
                  Kan ook afhangen van het formaat: 4:3 of 16:9
                  Een film&DVD of wat dan ook die gemaakt is in 4:3 zal niet goed lukken op 16:9.
                  Je ziet dat ook zeer duidelijk aan de beelden zelf.

                  Bijv. DVD's van Fawlty Towers.... moet je op 4:3 afspelen of het trekt op niks
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Allemaal een breedbeeld tv.

                    Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                    Heb reeds alle beeldinstellingen geprobeerd, en ik kan het verkleinen, draaien, vergroten... zoveel ik wil, de ondertitels blijven er steeds buiten vallen
                    Ik heb een LG en ik denk niet dat ie zo'n smart functie heeft...

                    Y.
                    Dat klopt Yakke, Ik heb ook alle beeldinstellingen getest.
                    De ondertitels op een DVD zijn niets van plaats te veranderen.
                    Het komt zeker niet enkel voor bij oudere films.
                    Heb hier zopas "No country for old men" (2007) bekeken.
                    één regel tekst in beeld en één in de zwarte balk eronder.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Allemaal een breedbeeld tv.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                      ..
                      Doe ons een plezier en probeer het eerst eens uit alvorens te reageren aub ..
                      ..
                      Doe mij een plezier en spreek voor jezelf aub, wat een reactie zeg...

                      Bij mijn TV's heb ik nooit last van de ondertitels, behalve dat ze soms net op het randje staan, maar ze zijn altijd leesbaar.

                      Dus wat Red Falcon zegt lijkt me heel goed aannemelijk.

                      Heb zelf trouwens een Panasonic achter een HD recorder en een Samsung achter een Digibox.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Allemaal een breedbeeld tv.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Doe mij een plezier en spreek voor jezelf aub, wat een reactie zeg...

                        Bij mijn TV's heb ik nooit last van de ondertitels, behalve dat ze soms net op het randje staan, maar ze zijn altijd leesbaar.

                        Dus wat Red Falcon zegt lijkt me heel goed aannemelijk.

                        Heb zelf trouwens een Panasonic achter een HD recorder en een Samsung achter een Digibox.
                        Ho sorry.... zo heb ik het niet bedoeld hoor ....
                        wil niemand met de boze vinger wijzen ,echt niet ....
                        het is maar om een dubbel zeker te zijn , maar als ik me
                        verkeerd heb uitgedrukt ... 1000 X mn excuses hoor ...
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

                        Comment


                        • #13
                          Re: Allemaal een breedbeeld tv.

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Kan ook afhangen van het formaat: 4:3 of 16:9
                          Een film&DVD of wat dan ook die gemaakt is in 4:3 zal niet goed lukken op 16:9.
                          Je ziet dat ook zeer duidelijk aan de beelden zelf.

                          Bijv. DVD's van Fawlty Towers.... moet je op 4:3 afspelen of het trekt op niks
                          Dat is logisch Thekus, een beeld moet je altijd bekijken in de verhouding waarin hij opgenomen werd. ook het één journaal zondigd daar soms tegen. nieuwsbeelden van de andere kant van de wereld in formaat 4:3 worden soms vervormd tot 16:9 beeld.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Allemaal een breedbeeld tv.

                            Bij mij is het ook af en toe goed en af en toe fout ..
                            Waar de oorzaak zit weet ik ook niet precies ,
                            en aan de instellingen licht het niet..
                            ps heb een Samsung LED 8700 serie
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • #15
                              Re: Allemaal een breedbeeld tv.

                              Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                              Dat is logisch Thekus, een beeld moet je altijd bekijken in de verhouding waarin hij opgenomen werd. ook het één journaal zondigd daar soms tegen. nieuwsbeelden van de andere kant van de wereld in formaat 4:3 worden soms vervormd tot 16:9 beeld.
                              Ik kijk regelmatig naar TVE (Spanje) en die zenden nog in 4:3 uit net zoals CNN.
                              Dit wordt hier correct en automatisch weer gegeven
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X