Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anders bekeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Anders bekeken

    Nee, hoor, nog niet van de SD Dilsen


    Update : schaduw stengels wat opgelicht

    Last edited by Red Falcon; 31 augustus 2010, 09:59.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Anders bekeken

    dacht al....kruipt daar nu geen tijgerspin?
    heel mooi bloemetje, ook mooi die lichtjes in de achtergrond
    groetjes
    hilde

    Comment


    • #3
      Re: Anders bekeken

      Ik denk dat het een prachtplaatje wordt als je de donkere partijen in de bloemstengel iets (of nogal veel) oplicht.

      Groeten,
      Geert

      Comment


      • #4
        Re: Anders bekeken

        Voorkant of achterkant, met mooi licht zijn veel bloempjes in alle richtingen mooi hé.
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Anders bekeken

          Oorspronkelijk geplaatst door tullep Bekijk bericht
          dacht al....kruipt daar nu geen tijgerspin?
          heel mooi bloemetje, ook mooi die lichtjes in de achtergrond
          nee nee geen tijgerspin die waren er jammer genoeg gisteren niet te vinden.
          maar deze nog wel al hebben jullie vele pluisjes en van gezien
          vind deze mooi doordat je de meeldraadjes nog kan zien in het tegenlicht
          maakt het kleine bloempje nog breekbaarder uitzien
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: Anders bekeken

            mooi met die licht inval en die glinsteringen in de BG
            het fijne tere bloempje knap weergegeven
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: Anders bekeken

              Ik volg mijn voorgangers, de schaduw van de meeldraden en de glinsteringen maken er een mooi geheel van.
              grtjes, fabke
              Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

              Comment


              • #8
                Re: Anders bekeken

                knappe foto
                Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

                MVG FLOWER Canon7D

                Comment


                • #9
                  Re: Anders bekeken

                  Ik vind hem ook mooi, maar kan mij toch vinden in wat Appendix zegt.

                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment


                  • #10
                    Re: Anders bekeken

                    Het is de sfeer die ik hier graag heb. Het geeft mij een zomers gevoel, zo'n beetje alsof ik stilletjes na een drukke werkdag in mijn eigen tuin even op verhaal kom. En vermits we van echte zomer de laatste tijd niet zo veel hebben gehad, kijk ik er graag naar.
                    Marleen
                    It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                    http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                    Comment


                    • #11
                      Re: Anders bekeken

                      Knap, bloem mooi belicht. Bloem langs achter gefotografeerd en toch ziet men de meeldraden en stamper ( schaduw ).
                      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Anders bekeken

                        Bedankt voor de reacties en suggesties

                        Heb een update gemaakt, met schaduwen wat opgelicht. Beter zo ?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                        Ik denk dat het een prachtplaatje wordt als je de donkere partijen in de bloemstengel iets (of nogal veel) oplicht.

                        Groeten,
                        Geert
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Anders bekeken

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                          Bedankt voor de reacties en suggesties

                          Heb een update gemaakt, met schaduwen wat opgelicht. Beter zo ?
                          De upgrade is inderdaad beter. Maar ik denk dat je die hebt opgelicht door de hooglichten/schaduw-bewerking te gebruiken of door de helderheid te verminderen.
                          Hierdoor wordt de stengel nogal somber.
                          Ik zou geprobeerd hebben via de niveaus te werken; het middelste driehoekje naar links verschuiven. Dan licht hij op, en toch blijven er nog diepzwarte partijen behouden.

                          Ik zou even verschillende mogelijkheden uitproberen, de foto is te mooi om gauw-gauw een correctie toe te passen.

                          Ja, ik weet het, ik ben niet gauw content, maar dat bewijst alleen maar dat ik in je foto geloof.


                          Groeten,
                          Geert

                          Comment


                          • #14
                            Re: Anders bekeken

                            Heb de donkerste partijen geselecteerd en wat tegengehouden.
                            Wil het niet te licht maken, anders gaat het lichteffect in de bloem verloren.
                            Alvast bedankt voor jouw hint !
                            Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                            De upgrade is inderdaad beter. Maar ik denk dat je die hebt opgelicht door de hooglichten/schaduw-bewerking te gebruiken of door de helderheid te verminderen.
                            Hierdoor wordt de stengel nogal somber.
                            Ik zou geprobeerd hebben via de niveaus te werken; het middelste driehoekje naar links verschuiven. Dan licht hij op, en toch blijven er nog diepzwarte partijen behouden.

                            Ik zou even verschillende mogelijkheden uitproberen, de foto is te mooi om gauw-gauw een correctie toe te passen.

                            Ja, ik weet het, ik ben niet gauw content, maar dat bewijst alleen maar dat ik in je foto geloof.


                            Groeten,
                            Geert
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment

                            Working...
                            X